spot_img

Formula E: avanpremiera BMW i Andretti Motorsport pentru finala de la Berlin

Cu şase curse în nouă zile, BMW i Andretti Motorsport se confruntă cu de departe cea mai neobişnuită finală a sezonului pe care Campionatul FIA Formula E ABB a văzut-o vreodată. Toate cursele vor avea loc pe fostul aeroport Berlin-Tempelhof (Germania), unde este posibilă desenarea a trei modele diferite de circuit, ceea ce face ca cele şase curse să fie şi mai variate. Primele două manşe vor fi pe modelul tradiţional de circuit, dar în direcţie inversă (REVERSE), următoarele două vor fi pe modelul tradiţional (TRADITIONAL), iar ultimele două vor fi pe un model nou de circuit (NEW). Ca avanpremieră vă oferim cele mai importante date despre circuit şi factorii importanţi pentru o finală berlineză de succes.

În clasamentul piloţilor, Alexander Sims (Marea Britanie) şi Maximilian Günther (Germania) au 46, respectiv 44 de puncte după cinci din cele 11 curse, ceea ce face ca ei să ocupe locurile al treilea, respectiv al patrulea. Sims a câştigat a doua cursă a sezonului, la Diriyah (Arabia Saudită), iar Günther a fost câştigător la Santiago (Chile) şi a încheiat al doilea în ultima cursă disputată la 29 februarie, la Marrakesh (Maroc). În clasamentul echipelor, BMW i Andretti Motorsport ocupă poziţia a doua, cu 90 de puncte, la doar opt puncte de lider.

DATE DESPRE CIRCUIT BERLIN 6 & 7 (REVERSE) / 8 & 9 (TRADITIONAL)
Lungime circuit 2,355 km pentru ambele. REVERSE: în sensul acelor de ceas. TRADITIONAL: în sens invers acelor de ceas.
Viraje 5 de dreapta şi 5 de stânga în ambele variante.
Suprafaţa pistei Denivelată. Circuit pe aeroport, cu panouri blindate.
Nivel de aderenţă Mediu spre ridicat. Ar trebui să crească de la o cursă la alta. Nici un dezavantaj pentru grupa de calificare 1. De asemenea, ar trebui să joace un rol tot mai mic de la o cursă la alta.
Model de circuit Ambele variante sunt late şi au oportunităţi foarte bune de depăşire. Energia joacă un rol mai mare.
Uzură pneuri Foarte mare. În special pe puntea spate.
Viteză maximă Aproximativ 220 km/h. În funcţie de direcţia vântului, pe linia dreaptă de start sau pe liniile drepte secundare.
Zone de atac Pe exteriorul virajului 5 pentru ambele variante. Poziţie minim schimbată pentru varianta REVERSE.
Linia standurilor Mai lungă decât în Sezonul 5.
Risc de accident Relativ scăzut din moment ce ambele variante de circuit sunt late.
Factori importanţi Gestiunea energiei, aderenţa mecanică, uzura pneurilor, capacitatea de îmbunătăţire între cursele de pe fiecare variantă.

 

DATE DESPRE CIRCUIT BERLIN 10 & 11 (NEW)
Lungime circuit 2,505 km. Mai lung cu 6% faţă de celelalte două variante. Se concurează în sens invers acelor de ceas.
Viraje 9 de stânga şi şapte de dreapta.
Suprafaţa pistei Denivelată. Circuit pe aeroport, cu panouri blindate.
Nivel de aderenţă Mediu spre ridicat. Ar trebui să crească de la o cursă la alta. Nici un dezavantaj pentru grupa de calificare 1. De asemenea, ar trebui să joace un rol tot mai mic de la o cursă la alta.
Model de circuit Semnificativ mai multe viraje decât la celelalte două variante. Secţiunea dintre virajele 7 şi 13 este tehnică şi dificilă, acolo poţi câştiga sau pierde mult timp. Puţine oportunităţi de depăşire, accent mai mic pe energie, accent mai mare pe echilibrul maşinii.
Uzură pneuri Foarte mare. În special pe puntea spate.
Viteză maximă Aproximativ 220 km/h. În funcţie de direcţia vântului, pe linia dreaptă de start sau pe liniile drepte secundare.
Zone de atac Pe exteriorul virajului 5
Linia standurilor Mai lungă decât în Sezonul 5.
Risc de accident Semnificativ mai mare decât pe celelalte două variante, în special în secţiunea îngustă dintre virajele 7 şi 13.
Factori importanţi Gestiunea energiei, aderenţa mecanică, uzura pneurilor, capacitatea de îmbunătăţire între cursele de pe fiecare variantă.

Declaraţiile piloţilor înaintea finalei de la Berlin:

Alexander Sims (#27 BMW iFE.20): „Aştept cu nerăbdare se concurez din nou în Formula E după o pauză atât de lungă. Cred că schimbările de circuit sunt interesante. Toate par diferite, aşa că sigur nu vor părea că sunt şase curse în acelaşi loc. Anul trecut, Berlin a fost destul de bun pentru noi, aşa că sper că vom avea un ritm la fel de bun şi că vom avea curse fără probleme. Obiectivul nostru principal este să marcăm puncte multe şi să luptăm pentru titluri. Abia aştept.”

Maximilian Günther (#28 BMW iFE.20): „După o pauză lungă, sunt foarte fericit că revin în competiţie – în specia acum, când într-un timp scurt avem şase curse în nouă zile. Să închei a doua parte a sezonului la Berlin este ceva special – nu în faţa conaţionalilor mei, dar pilotez în ţara mea. Suntem foarte motivaţi după o pauză lungă. Suntem conştienţi că am avut o primă jumătate de sezon bună, cu rezultate bune, dar totul porneşte acum de la zero. Ca şi înainte, cred că vom încerca să ne concentrăm doar asupra noastră şi să obţinem maximum din maşină şi din noi ca echipă. Vor fi şi câteva provocări imense, dar suntem poziţionaţi bine, am folosit ultimele luni în mod inteligent şi acum abia aştept să revin în cockpit.”

Votul FANBOOST

FANBOOST oferă fanilor Formulei E şansa de a-şi vota pilotul favorit şi de a-i acorda un nivel suplimentar de putere în timpul cursei. Cei cinci piloţi cu cele mai multe voturi FANBOOST primesc un supliment de energie de 100 kJ, pe care îl pot utiliza într-o fereastră de timp scurtă în cea de-a doua jumătate a cursei. Pentru etapa de la Berlin, fanii îşi pot vota pilotul favorit începând cu 10 zile înaintea cursei, iar votul se încheie cu 15 minute înainte de startul primei manşe dintre cele şase. Fiecare fan poate vota o singură dată pe zi. La startul fiecărei curse începe votul pentru următoarea cursă. Există trei modalităţi de vot: online la fanboost.fiaformulae.com, prin aplicaţia oficială Formula E sau pe Twitter utilizând hashtagul #FANBOOST şi prenumele şi numele pilotului, totul ca un singur hashtag.

Hashtaguri pentru piloţii BMW i Andretti Motorsport
#AlexanderSims
#MaximilianGuenther

Flota BMW i

BMW i este „Official Vehicle Partner” al Campionatului FIA Formula E ABB în Sezonul 6. Liderii flotei BMW i sunt două modele Safety Car: BMW i8 Roadster Safety Car, care a fost modificat special pentru utilizare pe circuit, şi BMW i8 Coupé Safety Car. Flota BMW i include BMW i3s în rol de „Maşină a Directorului de Cursă” (Race Director Car) şi BMW 530e în rol de „Maşină Medicală” (Medical Car).

Sursa si imagine: comunicat remis Autostiri.ro

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,317FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,580AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri