F1. Alonso câştigă la Yeongam – Corea de Sud

| 24 octombrie 2010 | 0 Comments

Prima ediţie a Marelui Premiu al Coreei de Sud nu a debutat cu dreptul. Ploaia a fost inamicul public numărul unu al echipelor, piloţilor dar şi al organizatorilor. Precipitaţiile au scos la iveală deficienţele majore ale asfaltului de pe circuit care nu asigura drenarea apei.

Circuitul a fost terminat sub presiunea timpului, ceea ce a făcut ca vibratoarele să nu fie uniforme, unele să fie plate iar altele mai înalte decât limita normală. Asfaltul ud arăta ca unul vechi, de sticlă.

Dorinţa patronului F1 Bernie Ecclestone de a desfăşura cât mai multe curse, mai ales în zonele de pe glob unde acest tip de competiţie nu are cote de popularitate ridicate, a condus la startul unei curse la Yeongam, Coreea de Sud.

Startul a fost amânat timp de 10 minute şi a fost ulterior lansat după Safety Car. Lui Massa i se transmitea: “Încă 20 de minute de ploaie. Trebuie să faci tot ce-ţi stă în putinţă să menţii pneurile în temperatură cât mergi aşa.”

Alonso: “În asemenea condiţii nu am condus niciodată!” În turul 4, organizatorii au decis să întrerupă cursa datorită apei care a început să băltească.

Pe circuit, alături de oameni cu mături, şi-au făcut apariţia maşini care încercau să îndepărteze apa.

În tribune spectatorii suportau cu stoicism ploaia fără să se clintească, iar colinele din jurul circuitului deveneau neîncăpătoare. Dacă la calificări şi antrenamente au fost 70.000 de spectatori, acum peste 100.000 aşteptau startul cursei.

În timp ce organizatorii urmăreau febril evoluţia meteo, Liuzzi afirma: “Dacă mai întârzie mult s-ar putea să fie suspendată această cursă datorită faptului că se va lăsa întunericul.”

Şi s-a dat sartul lansat după Safety Car.
Vettel preciza: “Problemele create de apă nu pot fi înlăturate.” Lui Barichello îi parveneau următoarele informaţii: “25 de minute de precipitaţii, după care vedem ce va fi.”

Hamilton dornic să recupereze punctele pierdute cerea detalii despre vreme. Iată ce-i precizau tehnicienii: “Continuă, vremea devine din ce în ce mai bună.”

În turul 20 Mark Webber a pierdut controlul monopostului. După ce s-a învârtit pe circuit, a lovit un parapet şi a abandonat. Din păcate, Nico Rosberg nu a reuşit să evite acroşajul cu monopostul lui Webber, iar defecţiunile survenite nu i-au permis să continue.

Din nefericire pentru Vettel, cu 10 tururi înainte de final, motorul maşinii i-a cedat. Alonso a profitat de acest nesperat eveniment, s-a concentrat, a condus fără greşeli şi a terminat pe prima treaptă a podiumului.

Locul următor a fost ocupat de Lewis Hamilton, iar pe treapta a treia a podiumului a urcat Massa.
Schumacher a fost la un pas de a urca în acest sezon pe podium. După o cursă excelentă, s-a clasat pe locul patru.

Victoria piloţilor de la Ferrari a declanşat fiesta în rândurile fanilor căluţului cabrat. Campionatul mondial este relansat. Spectacolul a revenit în F1. Alonso face un pas important spre cel de al treilea titlu de campion mondial.

Următoarea cursă se va disputa pe 7 noiembrie în Brazilia.

Clasament general piloţi:

1. Fernando Alonso (Spania/Ferrari) 231 puncte
2. Mark Webber (Australia/RBR-Renault) 220 puncte
3. Lewis Hamilton (Marea Britanie/McLaren-Mercedes) 210 puncte
4. Sebastian Vettel (Germania/RBR-Renault) 206 puncte
5. Jenson Button (Marea Britanie/McLaren-Mercedes) 189 puncte
6. Felipe Massa (Brazilia/Ferrari) 143 puncte
7. Robert Kubica (Polonia/Renault) 124 puncte
8. Nico Rosberg (Germania/Mercedes GP) 122 puncte
9. Michael Schumacher (Germania/Mercedes GP) 66 puncte
10. Rubens Barrichello (Brazilia/Williams-Cosworth) 47 puncte

Clasament constructori:

1. RBR-Renault 426 puncte
2. McLaren-Mercedes 399 puncte
3. Ferrari 374 puncte
4. Mercedes GP 188 puncte
5. Renault 143 puncte
6. Force India-Mercedes 68 puncte
7. Williams-Cosworth 65 puncte
8. BMW Sauber-Ferrari 43 puncte
9. STR-Ferrari 11 puncte
10. Lotus-Cosworth 0 puncte
11. HRT-Cosworth 0 puncte
12. Virgin-Cosworth 0 puncte


Tags: , , , , , ,

Category: MotorSport, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Ciprian Lupu, primul pilot profesionist, utilizator de scaun rulant – partener oficial Auto Chelu la Campionatul Național de Viteză în Coastă

Auto Chelu este un susținător al automobilismului sportiv de mult timp, iar acest parteneriat este încă o dovadă a implicării...

Închide