Era Class 1 din DTM s-a încheiat la Hockenheim

| 9 noiembrie 2020 | 0 Comments

Odată cu ultimul week-end de cursă din sezonul 2020, Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) şi-a luat adio de la regulamentul Class 1. În cele două curse desfăşurate la Hockenheim, Jonathan Aberdein (Africa de Sud, CATL BMW M4 DTM) a fost cel mai bine clasat pilot BMW, ocupând locul al cincilea în manşa de sâmbătă, respectiv poziţia a şaptea în cea de duminică.

Cursa 1: În urma lui Aberdein, Robert Kubica (Polonia) – pilot al echipei de client ART Grand Prix – a încheiat al optulea, iar Philipp Eng (Austria, ZF BMW M4 DTM) şi Sheldon van der Linde (Africa de Sud, Shell BMW M4 DTM) au ocupat poziţiile a nouă, respectiv a zecea.

Aberdein a înregistrat al treilea cel mai bun timp în calificări, dar a luat startul de pe locul al şaselea după ce a primit o penalizare pe grilă şi nu a reuşit să revină o perioadă de la coada plutonului. Totuşi, o neutralizare cu Safety Car chiar înainte de finalul cursei i-a permis să depăşească câţiva adversari. El a trecut linia de sosire pe locul al şaselea, iar în final a fost al cincilea după o penalizare a lui Mike Rockenfeller (Germania / Audi).

O vreme, lucrurile arătau promiţător pentru van der Linde, care s-a menţinut în plasa liderilor după ce a luat startul al patrulea pe grilă. El avea să retrogradeze în clasament spre finalul cursei. Eng şi-a apărat locul în Top 10 pe toată durata manşei şi a încheiat al nouălea. Lucas Auer (Austria, BMW Bank M4 DTM) a fost al 12-lea. Întrecerea s-a încheiat prematur pentru Marco Wittmann (Germania / Schaeffler BMW M4 DTM) după o coliziune chiar la început. Timo Glock (Germania) a fost urmărit şi el de ghinion: pilotul iQOO BMW M4 DTM a fost nevoit să se retragă chiar înainte de final.

Declaraţii după cursa de sâmbătă:

Jens Marquardt: ,,Trebuie să admitem că a fost o cursă plină de evenimente. După temperaturile scăzute din calificări, am fost pe poziţii bune pe grilă – locurile al patrulea, al cincilea şi al şaselea. Dar s-a văzut la start; ştiam că va fi o adevărată provocare să menţinem pneurile. Îmi pare rău pentru Jonathan Aberdein şi Sheldon van der Linde, pentru că meritau un rezultat mai bun decât locurile la cincilea şi al zecelea. Desigur, este bine că l-am adus pe Philipp Eng între ei, dar neutralizarea a complicat puţin lucrurile. Pur şi simplu a fost dificil să menţinem anvelopele în temperatură pe aşa vreme rece. Este tot ce am putut face în această situaţie.”

Jonathan Aberdein (#27 CATL BMW M4 DTM, BMW Team RMR, grilă: locul 6, cursă: locul 5): ,,Trebuie să recunosc că a fost o cursă interesantă. Penalizarea pe grilă a fost cu ghinion şi m-a aruncat tocmai pe locul al şaselea. Au fost câteva momente dificile în cursă, care m-au făcut să pierd locuri şi să lupt pentru a le recupera. Per total, a fost o performanţă solidă. Este păcat că am pierdut două locuri în final, pentru că poziţia a patra ar fi fost posibil de obţinut. Totuşi, a fost un rezultat bun.”

Cursa 2: În urma lui Aberdein, Timo Glock a încheiat pe poziţia a opta şi a terminat sezonul ca cel mai bine clasat pilot BMW M4 DTM în clasamentul general.

Philipp Eng şi Sheldon van der Linde au completat cvartetul BMW din Top 10, ei ocupând poziţiile a noua, respectiv a zecea. Sud-africanul a terminat al şaselea în ierarhia piloţilor. Marco Wittmann a fost al 11-lea în ultima lui cursă la comenzile Schaeffler BMW M4 DTM şi a ocupat poziţia a noua în clasamentul stagiunii. Lucas Auer a trecut linia de sosire pe locul al 16-lea. După un sezon cu 18 curse, BMW a totalizat 500 de puncte în ierarhia constructorilor.

Între 1984 şi 1992 şi între 2012 şi 2020, BMW a concurat în 339 de curse DTM, a înregistrat 89 de victorii, 307 podiumuri şi a obţinut 75 pole positions. Un pilot BMW a obţinut titlul piloţilor în şase rânduri: Volker Strycek (Germania) în 1984, Eric van de Poele (Belgia) în 1987, Roberto Ravaglia (Italia) în 1989, Bruno Spengler (Canada) în 2012 şi Marco Wittmann (Germania) în 2014 şi 2016. De la revenirea sa în DTM în 2012, BMW a concurat în 140 de curse şi a sărbătorit peste 40 de victorii. Titlul constructorilor a ajuns la München (Germania) în 2012, 2013 şi 2015.

Declaraţii după cursa de duminică:

Jens Marquardt: ,,Cu toţii suntem puţin nostalgici după ultima cursă a erei Class 1 din DTM. De la revenirea noastră în DTM în 2012, ne-a bucurat de momente fantastice la BMW Motorsport, am sărbătorit numeroase titluri şi victorii. Din păcate, sezonul 2020 nu a mers aşa cum am sperat – iar ultimele două curse de la Hockenheim nu au fost altfel. Cu toate acestea, vreau să mulţumesc întregii echipe pentru activitatea neobosită, pasiunea pură şi dorinţa de a lupta până la final şi de a da constant totul – după victorii şi înfrângeri, această mentalitate a fost mereu cea care ne-a condus şi ne-a permis să depăşim orice situaţie. Aş dori să-mi exprim aprecierea faţă de partenerii noştri din DTM pentru susţinerea de-a lungul anilor şi să le mulţumesc pentru loialitate şi sprijin. Personal, voi continua să urmăresc cursele viitoare ca fan al BMW Motorsport. Felicitări lui René Rast pentru al treilea titlu de campion DTM. În ultimii ani şi-a lăsat amprenta asupra competiţiei.”

Jonathan Aberdein (#27 CATL BMW M4 DTM, BMW Team RMR, grilă: locul 6, cursă: locul 5): ,,A fost o cursă foarte dificilă. Adversarii noştri au oferit o îmbunătăţire semnificativă faţă de ieri (n.a. sâmbătă). Am dat totul şi am marcat puncte importante, dar sincer a fost maximum posibil în această situaţie. Altfel, aş vrea să mulţumesc BMW Team RBM pentru susţinerea totală din acest sezon. Cred că am arătat mai bine în ultimele curse, comparativ cu coechipierii mei, dar aş fi preferat să pot lupta pentru victorii şi podiumuri.”

Clasamente generale (etapa 9/9)

Piloţi: 1. René Rast 353p; 2. Nico Müller 330p; 3. Robin Frijns 279p; 4. Mike Rockenfeller 139p; 5. Timo Glock 120p; 6. Sheldon van der Linde 108p; 7. Loïc Duval 108p; 8. Jamie Green 98p; 9. Marco Wittmann 95p; 10. Ferdinand Habsburg 68p; 11. Jonathan Aberdein 62p; 12. Lucas Auer 51p; 13. Philipp Eng 48p; 14. Harrison Newey 27p; 15. Robert Kubica 20p; 16. Fabio Scherer 20p.

Echipe: 1. Audi Sport Team Abt Sportsline 609p; 2. Audi Sport Team Rosberg 451p; 3. Audi Sport Team Phoenix 247p; 4. BMW Team RMG 215p; 5. BMW Team RBM 156p; 6. BMW Team RMR 113p; 7. WRT Team Audi Sport 103p; 8. Orlen Team ART 20p.

Constructori: 1. Audi 1253p; 2. BMW 500p.

Sursa si imagini: comunicat transmis Autostiri.ro


Tags: , , ,

Category: DTM, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Noile tehnologii sprijină siguranța la volan

Artificial Intelligence.. Electrificare totală. Oncoming Lane Mitigation. Condusul autonom. Sisteme de monitorizare video a șoferului. Tehnologie din aviația militară. Realitatea...

Închide