spot_img

Ediție aniversară Opel Insignia ‘120 Years’

  • Ofertă aniversară: modelul special Opel Insignia „120 Years”
  • Zeci de ani de autoturisme inovative: Kadett, Diplomat, Calibra, Insignia GSi etc.
  • Precizie: șasiul FlexRide și tracțiunea integrală Twinster cu vectorizarea cuplului

Opel produce autovehicule din anul 1899. Totul a început cu automobilul patentat „System Lutzmann” de 4 CP care, conform unei broșuri a companiei din vremea respectivă, era „întotdeauna cel mai bun dintre cei mai buni”. În 2019, Opel sărbătorește 120 de ani de producție de automobile – și astfel 120 de ani de inovații.

Marca germană are o tradiție îndelungată în inovații tehnologice și introducerea acestora în producția de serie. Șasiurile cu aderență de excepție au avut întotdeauna un rol foarte important, de exemplu modelul Diplomat B cu suspensie De Dion pe puntea spate, modelele Rallye Kadett GT/E și Calibra Turbo cu tracțiune integrală.

Cel mai bun exemplu de aderență de top este în momentul de față vârful de lance Opel: datorită combinației dintre tracțiunea integrală Twinster cu vectorizarea cuplului și șasiul FlexRide, modelul Insignia oferă o tracțiune integrală unică în segment.

Cel mai bun exemplu de aderență de top este în momentul de față vârful de lance Opel: datorită combinației dintre tracțiunea integrală Twinster cu vectorizarea cuplului și șasiul FlexRide, modelul Insignia oferă o tracțiune integrală unică în segment.

Opel produce acum ediția specială Opel Insignia „120 Years” (120 ani) cu multiple dotări care oferă tehnologii de top, echipată opțional cu transmisia automată în opt trepte de viteză.

Sistemele de asistență, cum ar fi asistența la parcare și tempomatul sunt oferite ca dotare standard. Modelul Insignia „120 Years” este echipat, de asemenea, cu alte tehnologii de top, cum ar fi  tempomatul adaptiv cu sistem de frânare de urgență, head-up display, Multimedia Navi Pro cu ecran tactil, color, de opt inch și sistemul adaptiv de iluminare IntelliLux LED® matrix. Designul ediției „120 Years” iese în evidență datorită jantelor din aliaj ușor, elementelor cromate specifice ediției, precum și inscripțiilor „OPEL” și „120 Years”, de pe pragurile laterale.

„Cu modelele noastre aniversare „120 Years”, cu dotări multiple demonstrăm din nou cât de valoroase sunt tehnologiile practice”, a declarat Xavier Duchemin, directorul Opel de vânzări și marketing. „Avem în portofoliu exact autovehiculele pe care le vor clienții, în condiții foarte avantajoase.”

Modelul Opel Motorwagen a reprezentat „cea mai mare realizare în materie de proiectare de motoare până în momentul de față”

Modelul Opel Insignia în general și Insignia „120 Years” în special demonstrează faptul că o caracteristică de bază a mărcii este să ofere întotdeauna clienților mai mult decât se așteaptă pentru respectiva clasă de autovehicule.

La baza acestei filosofii a stat automobilul patentat de Opel la sfârșitul secolului XIX, „System Lutzmann”. Acesta oferea deja două caracteristici tehnice inovatoare, prima fiind anvelopele pneumatice inventate de Robert William Thomson în 1845, acestea nefiind însă utilizate pe scară largă în producția de autovehicule.

Cea de-a doua era reprezentată de motorul de 4 cp cu un cilindru. Datorită acestui motor Opel a declarat în ianuarie 1901 că autovehiculele produse în Rüsselsheim „reprezintă, până în momentul de față, cele mai înalte realizări în materie de proiectare de motoare din punct de vedere al simplității mecanismului și al robusteții construcției”.

„Viteză amețitoare” datorită motorului de 12 cp cu doi cilindri

Un alt motto certificat al mărcii Opel este „Întotdeauna cel mai bun dintre cei mai buni”. Întrucât producătorul auto din Rüsselsheim, la fel ca toți producătorii de autovehicule și de motoare, se confrunta cu cererea de putere mai mare, în 1902 a ridicat ștacheta și mai mult.

Primul motor cu doi cilindri al companiei, dezvoltat sub conducerea fraților Fritz și Wilhelm cu experiență în domeniul tehnic, asigura o putere de 12 cp. Modelul Opel cu caroserie Tonneau atingea o „viteză amețitoare” de până la 45 km/h. Aceasta reprezenta mai mult o valoare teoretică, în măsura în care existau drumuri pavate și cu acoperire adecvată în orașe.

Pompa de ulei mecanică este fără îndoială cea care a determinat progresele notabile. Pompa manuală, care trebuia să fie acționată de către șofer la fiecare 10 – 15 km a devenit până la urmă caducă.

Suspensia sincronă Opel a constituit sfârșitul erei vehiculelor trase de cai

Un alt moment de reper în dezvoltarea tehnologică de la Rüsselsheim a vizat protecția șoferilor împotriva deficiențelor de infrastructură. „Suspensia sincronă Opel” prezentată la expoziția din 1934 de la Berlin a fost o alternativă pentru suspensia față „fără punte” care continua să fie utilizată pe scară largă. Arcurile elicoidale orizontale și amortizoarele hidraulice cu acțiune dublă din carcasa arcurilor (suspensia Dubonnet) preveneau mișcările de tangaj.

Împreună cu arcurile lamelare semi-eliptice și amortizoarele hidraulice de pe puntea spate, acestea asigurau „alunecarea” autovehiculului peste denivelări. Comparativ cu modelul Opel de 1,3 litri și 24 cp, care era echipat de asemenea cu o caroserie convenţională cu brațe diagonale și traverse, sistem de transmisie cu patru trepte de viteză și frâne hidraulice, multe concurente ale acestuia cu un design ce data din epoca vehiculelor trase de cai au părut dintr-o dată foarte învechite.

Motorul cu șase cilindri în linie aduce senzația de calitate premium în clasa autovehiculelor de dimensiuni medii

Modelul Rekord A „6” a demonstrat că marca Opel a continuat să „democratizeze” tehnologiile de top. Motorul modelului de vârf lansat în 1964, cu o cilindree de 2,6 litri dezvolta un cuplu impresionant, de 185 Nm. În ciuda puterii impresionante, acesta oferea o performanță uniformă și moderată.

Motorul de șase cilindri conferea variantelor limuzină și coupé de dimensiuni medii un sentiment de calitate premium. Acesta avea la bază principiul clasic de design cu arbore cu came în chiulasă, tacheți pentru supape, braţe oscilante și supape în chiulasă. Tacheţii hidraulici asigurau un dispozitiv de comandă a supapelor ce nu necesita întreținere.

Motorul cu cursă scurtă a îmbunătățit în mod considerabil modelul Rekord A către finalul carierei sale și a constituit o trecere perfectă către noile modele din clasa superioară Kapitän și Admiral.

„Tehnologiile dau tonul”

Producătorul auto din Rüsselsheim a continuat să nu facă niciun secret din preocuparea sa pentru soluțiile de ultimă generație. De exemplu, în broșura sa de vânzări pentru modelul Opel Diplomat B lansat în 1969 declara: „Îl construim dinăuntru către exterior”.

Adică: „Tehnologiile dau tonul”. Afirmația viza în special puntea spate De Dion, care era foarte apreciată de experți. Acest design elaborat combina avantajele punții rigide cu două articulații ce menținea un ecartament și un unghi de cădere a roților constant cu sistemul de suspensie independentă, care beneficia de o masă nesuspendată redusă.

Imaginea era completată de diferențialul de pe traversa auxiliară, arborii de transmisie cu articulații cu frecvență constantă și reglare a lungimii, braţele longitudinale și triunghiulare pentru controlul precis al volanului, stabilizatorul, precum și arcurile elicoidale și amortizoarele telescopice. Totul în ansamblu arăta ca și cum „ar fi fost creată cea mai bună variantă imaginabilă”.

Putere formidabilă de 105 CP pentru „Racheta din Rüsselsheim”

O putere de 105 CP pentru un autovehicul compact era de asemenea o declarație clară în 1975. Prin Kadett GT/E, Opel a lansat un „model de bază competitiv”. Acest autovehicul puternic, pentru utilizare zilnică reprezenta pentru „clienții obișnuiți” pasionați de sport ceea ce un autovehicul de curse reprezenta pentru piloții de raliu și de curse.

Motorul cu injecție de 1,9 l, cu un cuplu ridicat, utilizat și pentru noul Manta GT/E, catapulta „Racheta din Rüsselsheim” cu o masă proprie de numai 900 kg de la 0 la 100 km/h în 10,2 secunde. Atingea o viteză maximă de 184 km/h și, mai târziu, chiar 190 km/h cu motorul de 2,0 l.

Pentru o aderență optimă la viteze mari în viraje, inginerii din Rüsselsheim nu au lăsat nimic la voia întâmplării în ceea ce privește șasiul: datorită arcurilor elicoidale mai rigide și amortizoarelor speciale Bilstein, șasiul era bine echipat pentru a face față puterii ridicate a motorului și oferea o siguranță sporită.

Motorul cu șase cilindri în linie combina rafinamentul cu viteza maximă

La finalul anilor 1970, Opel a lansat modelul Senator ca succesor al legendarei serii KAD (Kapitän, Admiral, Diplomat). Noul vârf de lance Opel convingea prin tehnologia sa avansată și calitatea superioară, ținând piept cu succes limuzinelor concurente produse în Stuttgart și München. În clasa imediat inferioară, Opel Omega a înlocuit Rekord E în 1986 și a fost desemnat

„Autovehiculul anului 1987” în următorul an. Pentru ambele modele, Senator și Omega, Opel a dezvoltat un motor nou cu șase cilindri în linie, una dintre cele mai bune unități din vremea sa în materie de performanță, rafinament și putere. O monedă putea sta pe marginea capacului supapelor acestui motor la ralanti fără a cădea din cauza vibrațiilor.

O provocare deosebită pentru inginerii Opel a fost faptul că noul motor trebuia să asigure o propulsie superioară, lină a modelului Senator 3.0i 24V din clasa superioară, dar și o putere de top modelului Omega 3000 24V, cea mai sportivă versiune a limuzinei de dimensiuni medii. Un test de care inginerii companiei au trecut cu brio.

Noul motor de 3,0 l cu șase cilindri dezvolta o putere de 150 kW/204 CP. Tehnologia cu patru supape și sistemul de admisie inovator „Dual-Ram” furnizau o putere superioară chiar și la turații reduse, cu un cuplu maxim de 270 Nm. Prin urmare, acest motor impresiona printr-o accelerare excelentă și flexibilitate ridicată în toate gamele de turații.

Autovehiculul Omega 3000 24V echipat cu o transmisie manuală cu 5 trepte accelera de la 0 la 100 km/h în 7,6 secunde, în timp ce modelul Senator 3.0i 24V avea nevoie de două zecimi de secundă în plus.

Șasiu DSA și punte spate multibraț pentru siguranță maximă

Pentru a asigura o transmisie sigură și uniformă a puterii mai ridicate a motorului către roți, inginerii Opel au echipat modelele sportive Opel Omega 3000 și Omega 3000 24V, precum și toate modelele Senator cu un nou sistem de suspensie spate multibraț. Sistemul bazat pe șasiul cu funcție de siguranță dinamică (DSA) garanta o siguranță sporită în toate gamele de viteză și situațiile din trafic. Inginerii au obținut acest lucru printr-un element de ghidare suplimentar.

Fără acest braț diagonal suplimentar ar fi fost necesară o setare mai rigidă a șasiului, ceea ce ar fi dus la reducerea semnificativă a confortului, în special la modelele Senator, lucru care nu ar fi fost apreciat de clienți. Datorită mai multor ani de dezvoltare simulată pe calculator, inginerii au reușit să îmbunătățească precizia la virare și comportamentul în curbe.

Acest lucru era evident mai ales la deplasarea cu viteză în viraje și la modificările de sarcină, dar și la schimbarea bruscă a benzii și în timpul manevrelor de evitare. Inginerii Opel au reușit, astfel, să transpună puterea semnificativ mărită a noilor motoare cu șase cilindri, fără compromisuri în materie de confort sau configurare a autovehiculului.

Opel Calibra stabilește noi standarde prin designul său progresist și tracțiunea integrală

Opel a intrat în ultimul deceniu al secolului trecut cu un design progresist. Autovehiculul coupé sport Calibra cu patru locuri, prezentat la Salonul Auto IAA din 1989, nu a obținut doar numeroase premii de design internaționale, dar convingea și prin tehnologiile sale inovatoare. Calibra impresiona prin cel mai mic coeficient aerodinamic dintre toate autovehiculele de serie; valoarea Cd de 0,26 i-a adus titlul de „Campionul mondial al aerodinamicii”.

De la sfârșitul anului 1990, tracțiunea integrală întâlnită în mod obișnuit pe modelul Opel Vectra a fost disponibilă și pentru acest coupé. Sistemul promitea o forță ridicată de tracțiune, stabilitate remarcabilă la frânare și manevrare sigură în toate situațiile. Un vâscocuplaj asigura un cuplu echilibrat pe puntea față și spate în timpul virajelor.

De asemenea, distribuia automat cuplul către cele două punți în funcție de aderența roților din față. Astfel, cuplul era distribuit în raport de 15-60% pe puntea spate, în cazuri extreme chiar și până la 100%.

Inginerii Opel au reușit să sporească siguranța și prin ambreiajul hidraulic multidisc. Întrerupând imediat transferul de putere către puntea spate în timpul frânării, sistemul asigura o stabilitate excepțională în toate situațiile de conducere, în combinație cu sistemul standard ABS.

Datorită designului său sportiv, conic, Calibra cerea practic o versiune de top cu putere ridicată, pe care Opel a lansat-o în 1992. Producătorul auto din Rüsselsheim a înlocuit motorul cu 16 supape cu o nouă unitate turbo bazată pe motorul cu patru supape, care necesita doar câteva modificări din partea inginerilor.

Totuși, acestea au dus la o creștere semnificativă a puterii, de la 150 la 204 CP, cu aproape același consum de carburant și, în combinație cu tracțiunea integrală, au transformat modelul Calibra Turbo într-un concurent real pentru Porsche 968, de aproape două ori mai scump la acea vreme.

Una dintre caracteristicile tehnice speciale ale noului motor turbo dezvoltat de Opel era integrarea turbocompresorului și a galeriei de evacuare într-o singură componentă. Acest sistem funcționa cu pierderi termice deosebit de reduse și cu o eficiență a turbocompresorului sporită considerabil. Noul motor turbo a marcat începutul unei noi ere, motoarele supraalimentate fiind incluse în dotarea unui număr tot mai mare de modele și clase de autovehicule.

Șasiul FlexRide cu trei moduri individuale

Începând cu 2008, cuvântul magic Opel pentru o mai mare siguranță și confort superior a fost „FlexRide”. Rezervat inițial pentru noul vârf de lance al mărcii Opel, Insignia, șasiul mecatronic cu control automat al amortizării a fost inclus în dotarea noii generații Astra un an mai târziu. Caracteristică specială: cu FlexRide, șoferul putea adapta dinamica de conducere conform preferințelor sale selectând unul din modurile Standard, Sport sau Tour – un lucru extrem de rar întâlnit în segmentul de autovehicule compacte.

Datorită unității de comandă a modului de conducere (DMC), șasiul se adapta extrem de rapid la manevrele de direcție, comportamentul la accelerare, condițiile de drum și modul dorit. În modul Tour, amortizoarele sunt mai flexibile și virarea mai lină. Astfel, călătoriile pe distanțe lungi sunt mai puțin obositoare și mai relaxante.

În modul Sport, FlexRide oferă o experiență de conducere mai dinamică, cu reacții rapide: amortizoarele sunt mai rigide, direcția reacționează mai direct și controlul electronic al clapetei de accelerație permite o accelerare mai rapidă. Pentru a scoate în evidență din punct de vedere vizual autovehiculul cu veleități sportive, instrumentele de bord sunt iluminate în roșu, și nu în alb.

Insignia cu șasiu FlexRide și tracțiune integrală cu vectorizarea cuplului

Insignia, vârful de lance al mărcii Opel, atinge apogeul în materie de precizie și confort – prin cel mai sportiv model al gamei, GSi. Autovehiculul este dotat cu șasiul FlexRide îmbunătățit, care include și un mod special, Competition. Acesta îi oferă mai multă libertate șoferului care conduce sportiv, înainte ca sistemul ESP să intervină.

Tracțiunea integrală avansată Twinster, cu vectorizarea cuplului, face o pereche perfectă cu șasiul sportiv. Acest sistem inovator include două ambreiaje multidisc acționate electric care înlocuiesc diferențialul convențional pe puntea spate și asigură transmiterea foarte precisă a cuplului pe fiecare roată. Cu alte cuvinte: datorită vectorizării cuplului, o putere perfect dozată este transmisă fiecărei roți individuale. În funcție de situația de conducere, roțile vor fi accelerate independent în câteva fracțiuni de secundă, indiferent dacă suprafața este umedă, acoperită de gheață sau zăpadă.

Prin urmare, efectul deranjant de subvirare, când roțile față iau virajul mai strâns, este în mare parte eliminat în cazul modelului Insignia GSi; acesta urmează exact traiectoria dorită de șofer. În combinație cu pneurile sport speciale și motorul BiTurbo diesel de 2 l și 154 kW/210 CP (consum de carburant conform NEDC[1]: urban 9,4 l/100 km, extra-urban 5,8 l/100 km, mixt 7,1 l/100 km, 188-187 g de CO2/km; consum de carburant conform WLTP[2]: mixt 8,0-7,6 l/100 km, 208-198 g de CO2/km), Insignia GSi, reglat pe legendara pistă Nordschleife de la Nürburgring, atinge o viteză maximă de 233 km/h și devine o veritabilă mașinărie de condus.

[1] Măsurătorile în ciclul WLTP au fost convertite în valori NEDC în vederea comparației

[2] Cifre WLTP combinate (exclusiv în scop informativ, a nu se confunda cu valorile NEDC oficiale)

Sursa si imagini: comunicat transmis Autostiri.ro

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,333FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,450AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri