De cateva saptamanii tot vedem reclame la TV pe strada in reviste etc. cu noua generatie a modelului Ford Focus.
Acest nou model ne-a atras atentia, iar astazi am reusit sa il luam la o mica “plimbare” prin imprejurimile Constantei si dorim sa va impartasim si voua primele impresii despre “pustiul” american cu cetatenie germana.
Modelul pe care l-am testat este dotat cu ultimul nivel de dotari numit “TITANIUM”, cu un motor de 1,6 litrii EcoBoost, benzina ce dezvolta 150 CP.
Design exterior
Primul lucru care iti atrage atentia la o masina este exteriorul, iar noul Focus arata extraordinar de bine, el urmeaza liniile de design lansate odata cu noua generati a modelului Ford Fiesta. Este poate primul Focus care are personalitate.
Exteriorul inspira sportivitate, constructorul american dorind, prin acest design, sa atraga mai mult cumparatorii tineri, care isi doresc o masina cool.
Este un hot-hatch veritabil.
Design interior
Privind exteriorul te-ai astepta ca si interiorul sa te uimeasca, asa si este.
O schimbare radicala a avut loc si la interior. Nivelul de dotare a masinii testate de noi vine cu un volan de dimensiuni mici imbraceat in piele cu insertii din aluminiu, extrem de placut la atingere. Si restul materioalelor sunt de o calitate superioara. Consola centrala este bine realizata cu destul de multe comutatoare bine amplasate si desenate astfel in cat atingerea altui buton decat cel dorit este putin probabila.
Bordul este inundat de un albastru foarte placut si deloc obositor, ca de altfel si cele trei display-uri.
Frana de mana are un design putin mai ciudat de forma literei “Z”, dar care este usor de manevrat.
Confort
Probabil la acest capitol v-ati astepta sa “scartaie” putin noul Focus. Va putem spune ca si noi am fost surprinsi de tinuta de drum excelenta.
Desi versiunea testa de noi are cel mai puternic motor pe benzina si este o sportiva, suspensiile isi fac foarte bine treaba, fara a te zguduii la un nivel deranjant iar in curbe masina este foarte stabila.
Scaunele fata iti ofera un sprijin lateral foarte bun. In momentul in care te urci la volan ai impresia ca te afli intr-un cockpit, toate sunt adunte in jurul tau, dar fara a-ti da senzatia de inghesuiala.
Antifonarea este un alt mare avantaj al acestui nou model. Singurul lucru pe care il poti auzi in interior este sunetul placut al turbinei, atunci cand treci de 3.000 rpm.
Motorizare
Lucrul care ne-a impresionat cel mai tare la noul Focus este motorul 1.6 EcoBoost (turbo). El dezvolta 150 CP si un cuplu de 240 Nm care este disponibil incepand de la 2.300 rpm. Acest motor a fost cuplat la cutie manuala cu 6 rapoarte extrem de precisa.
Este combinatia perfecta intre un motor diesel si unul pe benzina. Iti ofera consumul si confortul unui diesel cu puterea si vivacitatea unui motor turbo pe benzina.
Astfel poti merge lejer in treapta a 6-a cu o viteza de 80km/h, dar la nevoie poti urca in turatii pana pe la 6.500 rpm. Beneficiezi de multa putere chiar si in treapta a 5-a, acest lucru se datoreaza turbinei care intra in functiune de la 1.600 rpm.
Datele oferite de constructor despre consum arata astfel: 7,7 l/100km urban, 5,0 l/100km extraurban si 6,0 l/100km mixt. Aceste valori pot fi atinse, insa acest lucru depinde foarte mult de stilul de condus al fiecaruia. Cel mai probabil, consumului dat de constructor trebuie sa adaugam intre 1 si 1,5 litrii, chiar si asa nu ne putem plange.
Noxele emise sunt de 139g/km CO2, iar viteza maxima este limitata electronic la 212 km/h, fara aceasta limitare ar ajunge fara mari probleme la 240 – 250km/h dupa parerea noastra.
Ultima generatie a modelului Ford Focus dispune si de sitemul TVC = Sistem de control avansat al cuplului motor. Acest sistem se comporta ca un diferential, distribuind separat puterea catre cele doua roti, astfel ca nu mai apare acea tendinta de virare spre stanga sau dreapta la un demaraj mai puternic.
Sisteme electornice si siteme de siguranta
Nici la acest capitol Ford nu este pe minus.
Toate modelele doate cu butonul de pornire “FordPower”, dispun si de tehnologia START/STOP. In plus fata ce celelalte nivele de dotare TITANIUM are si sitemul de asistenta la parcare si de sistemul de parcare automata. Acest ultim sistem te ajuta sa faci o parcare laterala exemplara, el avand nevoie de un spatiu egal cu dimensiunea masinii plus 20%. Defapt tot ce trebuie sa faci este sa activezi acest sistem si sa lasi masina sa isi faca treaba.
Modelul dispune de 6 airbag-uri, ABS, EBA (asistenta la franarea de urgenta) si ESP.
Pretul unui asemenea model pleaca de la 17.400 Euro (fara TVA).
Noul Ford Focus va fi fabricat doar pe linia de productie din Germania.
In concluzie astazi am avut ocazia sa testam una dintre cele mai interesante modele aduse de Ford pana in acest moment pe piata. Prin intermediul acetor noi modele constructorul american se apropie cu pasi repezi de rivalii europeni.
Asa ca WV si Skoda, Atentie!