Delecour increzator inaintea startului in Tour de Corse

| 17 mai 2013 | 0 Comments

Francois Delecour este optimist inainte de startul in Turul Corsicii

Francois Delecour este optimist inainte de startul in Turul Corsicii, in editia in care se implinesc 20 de ani de la singura sa victorie in Insula Mediteraneana. Francezul spune ca se asteapta la un raliu dificil, ca de obicei, datorita naturii probelor speciale foarte solicitante pentru masina si echipaj deopotriva, dar si datorita adversarilor valorosi pe care ii va intalni, se arata in comunicatul transmis publicatiei Autostiri.ro.

“Raliul este mai scurt decat anul trecut si nu foloseste probele din Nord. Este insa, fara indoiala, un raliu fantastic, la care imi face placere sa iau startul de fiecare data” spune Delecour inaintea startului in prima proba, programata vineri dimineata. “Marea problema o va constitui alegerea pneurilor, mai ales in caz de ploaie si vant, alegere pe care suntem nevoiti sa o facem de dimineata. Probabil vom merge pe varianta a patru pneuri de compozitie dura, plus doua rezerve de compozitie moale, utile in caz de ploaie, asemanator cu strategia folosita la Monte Carlo” dezvaluie asul francez o posibila strategie a primei zile.

Francois Delecour si navigatorul sau Dominique Savignoni vor lua startul cu acelasi Peugeot 207 S2000 pus la dispozitie de echipa Munaretto

Francois Delecour si navigatorul sau Dominique Savignoni vor lua startul cu acelasi Peugeot 207 S2000 pus la dispozitie de echipa Munaretto, insa pentru prima oara in sezon vor evolua cu masina pregatita pentru o competitie veritabila de asfalt, dupa ce primele etape din CNR Dunlop cerusera o setare mai moale a suspensiei. “Masina este schimbata fata de ultimele aparitii, fiind acum in specificatie completa de asfalt, cu suspensii mai dure si o garda la sol foarte coborata”spune Delecour. ”Acest raliu este diferit fata de rundele alergate pana acum in sezon, traseul fiind foarte agresiv pentru suspensii si sasiu, insa suntem increzatori intr-o evolutie buna.  E un raliu pe care il iubesc, iar Corsica este foarte frumoasa, e aproape un raliu de concediu, avand in vedere frumusetea peisajelor. Si pentru Dominique, care este corsican, este important ca suntem aici si ne dorim amandoi un rezultat bun.”

Vicecampionul mondial din 1993 crede insa ca va fi dificil sa tina pasul cu modelele RRC cu motor supraalimentat, care s-au dovedit in ultima vreme foarte rapide. Unul din cei care beneficiaza de o astfel de masina, un Citroen DS3 RRC, este fostul pilot de F1, polonezul Robert Kubica. “Regulamentele au o mica problema, pentru ca ne este imposibil sa concuram cu masinile turbo, l-am vazut astazi pe Kubica plecand de la startul Shakedown-ului si Citroen-ul sau este foarte rapid. Aceste masini sunt mici WRC-uri, cu un restrictor mai mic, dar totusi foarte puternice. Vom incerca sa obtinem un loc pe podium, as fi multumit cu una din primele trei pozitii” si-a evaluat Francois sansele.

Francois Delecour  a castigat Tour de Corse in urma cu exact 20 de ani

Un fin cunoscator al probelor corsicane, pe care alearga de aproape 25 de ani, Francois Delecour era recunoscut ca un specialist al acestei intreceri in anii ’90. El a castigat Tour de Corse in urma cu exact 20 de ani si a trecut foarte aproape de aceasta performanta si in alte numeroase randuri, ocupand de patru ori pozitia secunda. Firesc, Delecour are si o serie de povesti captivante legate de raliul corsican, in special din perioada romantica a raliurilor din anii ’90. Una din acestea este lupta cu campionul scotian Colin McRae, unul din cei mai populari piloti din toate timpurile. “In 1998 am avut o lupta incredibila cu Colin, pe vremea cand alergam cu Peugeot 306 Maxi, un raliu de care imi aduc aminte cu placere. Ne-am duelat pana la sfarsit si am pierdut la limita, dupa ce pe final a inceput si ploaia, dar amandoi am continuat sa atacam pana pe ultimii kilometri. imi amintesc de elicopterul echipei Subaru, de David Richards si de descalificarea lui Colin, situatie in care noi eram invingatori.” Decizia a fost insa schimbata in acea seara, iar McRae a fost declarat invingator, in fata lui Delecour.

“Si in 1991 am avut parte de o editie memorabila, pe vremea cand pilotam Ford-ul Sierra Cosworth, o masina mare, dar foarte puternica, multumita supraalimentarii nerestrictionate si foarte aderenta, gratie pneurilor late de atunci” isi mai aminteste fostul pilot de uzina Ford. “Am condus o buna vreme raliul, insa in ziua a treia am avut o problema cu pompa de benzina si am ramas fara alimentare. Elicopterul echipei Ford a aterizat langa noi pe proba si am reusit sa remediem problema, insa am pierdut 10 minute si raliul. Am atacat apoi la maxim si am castigat toate probele zilei, a fost o zi incredibila.” Pentru Francois nu avea insa sa fie in acel an, in care a pierdut si victoria de la Monte Carlo, in chiar ultima proba, iar in ziua finala din Corsica diferentialul spate al Sierrei a cedat, aducand abandonul.

“Erau alte vremuri, o zi de atunci masura cat intreg raliul de astazi” mai spune Delecour. “In prezent, raliurile sunt orientate mai mult catre sprint decat spre anduranta, iar orice greseala te penalizeaza mult mai mult. In ‘93 o pana de cauciuc nu era atat de grava, un minut pierdut acum insa te scoate complet din lupta pentru victorie. Sunt si multi piloti tineri foarte rapizi, care fac lupta foarte stransa.”

Turul Corsicii programeaza sase probe speciale vineri, cu prima la 8:23 ora locala.

ESD Rally Team este sustinuta in 2013 de: Visit Romania, Environment & Sport Development, Viarom, Apa Nova, Dalkia, Acvatot, Sis Finance, Veolia Water Solutions, Klar Professional, Mival Mach 1, Michelin si Total. Asistenta tehnica este asigurata de echipa Munaretto Sport.

Sursa si imagini: comunicat de presa remis publicatiei Autostiri.ro de Autorally.ro


Tags: , , , , , ,

Category: Prima pagina, Rally

Citește articolul precedent:
Mazda începe producția modelului MX-30, prima mașină electrică a companiei

Primul vehicul electric Mazda, un SUV versatil și elegant

Închide