Alex Cascatău nu a avut parte de o primă cursă facilă într-o mașină de categorie LMP3, fostul campion RES și GT & Prototype Challenge trecând peste mai multe situații dificile în prima etapă a Endurance Prototype Challenge, la Paul Ricard.
Prima etapă a campionatului de prototipuri aflat sub umbrela Ultimate Cup Series a fost una cu multe complexități pentru Alex Cascatău, care a concurat în cursa de patru ore de weekend-ul trecut alături de BHK Motorsport. Pe hârtie, lucrurile păreau accesibile, Alex cunoscând deja și echipa, și mașina, dar și circuitul, pe care mersese la finele anului trecut.
În practică, lucrurile n-au stat chiar așa. Încă din antrenamente, echipa a dat semne că nu se poate lupta în față, echipajul #35 din care a făcut parte și Alex acuzând o diferență de peste 2 secunde de cele mai rapide modele LMP3. De parcă asta n-ar fi fost de ajuns, unul dintre coechipierii lui Alex a avariat mașina la ieșirea din Signes ceea ce a limitat timpul petrecut pe circuit și disponibil pentru a îmbunătăț setările mașinii.
În mod neașteptat, Alex nu s-a simțit confortabil al bordul Ligier-ului JS P320, mașină cu care testase în trecut, și a avut parte de o răsucire în calificări. În partea sa din calificări, Alex a reușit al patrulea timp la categoria LMP3, cu 0,88 secunde mai lent decât cel mai bun tur, dar pilotul constănțean fusese mai rapid în turul anterior în care pierduse controlul. În cele din urmă, mașina BHK Motorsport s-a calificat cu al 13-lea timp, deși Sperandio a reușit să fie mai rapid decât Cascatău, realizând al nouălea timp în a treia parte a calificărilor.
Cursa a fost, asemeni sesiunilor premergătoare, dificilă. Conform regulamentului Ultimate Cup Series, fiecare echipaj era obligat să efectueze patru opriri la boxe pe parcursul celor patru ore de cursă, fiecare oprire fiind guvernată de existența unui perioade minime de petrecut pe linia boxelor. Din păcate, echipa și-a făcut greșit calculele, iar opririle 2 și 3 au fost prea scurte, echipajul #35 fiind obligat să mai treacă de două ori pe la standuri.
În plus, echipa a pierdut și un tur după a doua oprire, deși echipajul #27 cu care era în luptă directă înaintea trecerii pe la boxe a reușit să rămână în tur cu liderii și chiar să se lupte pentru podium. În cele din urmă, sub lumina reflectoarelor, Alex a fost implicat într-un incident când încerca să-și croiască drum prin pluton. O răsucire ca rezultat al unui contact în șicana de pe Mistral n-a avariat mașina, dar BHK Motorsport a încheiat cursa pe poziția a 15-a la general, respectiv pe 10 la clasa LMP3.
Deși acesta nu este rezultatul pe care Alex și l-ar fi dorit, reprezintă totuși încununarea unui efort de ani de zile de a concura cu o mașină de acest fel. Acum, Alex pune la punct următoarele sale curse din acest sezon.
Alex Cascatău: „Cursa de la Paul Ricard a fost una dintre cele mai frustrante din ultima perioadă. Pur și simplu n-am reușit să capăt încrederea necesară pentru a forța de data asta, deși cunoșteam mașina și circuitul. Cred că n-am fi avut, oricum, ritmul necesar pentru a ne bate pentru victorie, chiar și fără greșelile de la boxe, dar am fi putut încheia în primii cinci. Oricum, este frustrant că am avut un incident similar și anul trecut, se pare că lucrurile nu se aliniază pentru mine la Paul Ricard. Totuși vreau să mulțumesc echipei pentru oportunitatea oferită. Urmează acum o perioadă de evaluare pentru a vedea ce este posibil pentru restul sezonului 2023, bugetul pentru o campanie completă la LMP3 nefiind încă asigurat.”
Credit foto: Paul Iconic Studio
Sursa: comunicat transmis Autostiri.ro