De la PEUGEOT 905, la PEUGEOT 9X8 : 30 de ani de inovație și performanțe remarcabile

| 18 august 2021 | 0 Comments

De mai bine de 210 ani, marca PEUGEOT ține pasul cu vremurile și anticipează schimbări de comportament, deschizând calea unor noi soluții de mobilitate. Laborator tehnologic prin excelență, motorsportul oferă Mărcii PEUGEOT ocazia perfectă de a-și consolida capacitatea de inovare: PEUGEOT 9X8, noul Hypercar al Mărcii tocmai ce a fost dezvăluit la începutul verii și urmează să participe la Campionatul Mondial de Anduranță și, implicit, la Cursa de 24 de ore de la Le Mans.

Acum treizeci de ani, în 1991, PEUGEOT 905 a consacrat spiritul de pionierat și valorile Mărcii –  Excelența, Alura și Emoția – valori ce i-au permis să traverseze revoluțiile din ultimele două secole – industrială, tehnologică, politică, socială, digitală și acum, revoluția ecologică. Toate acestea fac parte din ADN-ul mărcii PEUGEOT.

Marea aventură a mărcii PEUGEOT la Campionatul Mondial de Anduranță și în cadrul Cursei de 24 de ore de la Le Mans a debutat la începutul anilor ’90. Este momentul în care marca PEUGEOT revine pe circuitul de la Sarthe, în calitate de echipă oficială. PEUGEOT a participat la Campionatul Mondial de Anduranță și, bineînțeles, în cadrul Cursei de 24 de ore de la Le Mans, cu modelul 905.

Anduranță cu PEUGEOT 905

Cu PEUGEOT 905, Marca își setează obiectivul de a câștiga legendara Cursă de 24 de ore de la Le Mans. Programul de dezvoltare pentru acest „Prototip PEUGEOT Sport” a fost lansat în decembrie 1988. Dezvăluită în februarie 1990, mașina a fost un suflu de aer proaspăt. Modelul inovator se distinge printr-o puritate vizuală absolută, cu o parte frontală caracteristică modelelor Peugeot ale vremii.  Construit pe un șasiu din fibră de carbon în colaborare cu Dassault, Peugeot 905 este propulsat de un motor V10 de 3,5 litri cu o capacitate de 650 CP și 40 de supape, foarte aproape de standardele curselor de Formula 1.

În perioada 1990-1993, modelul a cunoscut un real succes. Cu 905, marca PEUGEOT a concurat împotriva constructorilor tradiționali de mașini de anduranță, precum Porsche sau Jaguar, dar și împotriva unor pretendenți precum Toyota și Mazda.

1992 este un an de referință pentru marca PEUGEOT, care își setează două obiective: titlul de Campion Mondial al Constructorilor și victoria în cadrul Cursei de 24 de ore de la Le Mans.

Pentru Cursa de 24 de ore de la Le Mans, Peugeot 905 primește modificări importante: eleronul față este eliminat, eleronul spate este repoziționat, în timp ce fantele aripilor față dispar.

Echipa PEUGEOT a obținut rezultate excelente pe tot parcursul sezonului 1992 (locul 2 la Monza, locul 1 și 3 în cadrul Cursei de 24 de Ore de la Le Mans, locul 1 și 2 la Donington, locul 1 și 3 la Suzuka, locul 1, 2 și 5 la Magny-Cours), care i-au permis să obțină titlul de Campion Mondial la Constructori în 1992. Obiectivul Mărcii fusese atins.

În 1993, Marca PEUGEOT și-a adjudecat primele 3 poziții de pe podium în cadrul Cursei de 24 de Ore de la Le Mans, cu cele trei modele PEUGEOT 905 participante. Acesta a fost premiul suprem pentru Marcă și echipele Peugeot.

Excelența în tehnologie a cunoscut punctul culminant, iar PEUGEOT a decis să se retragă după acest rezultat istoric.

2021 : Inovații și provocări tehnice pentru PEUGEOT 9X8

După PEUGEOT 905, apoi 908 în perioada 2007-2011, PEUGEOT revine în forță în cursele de anduranță cu PEUGEOT 9X8.

Călcând pe urmele predecesorilor săi, PEUGEOT 9X8 perpetuează tradiția Mărcii de a dezvolta mașini de competiție foarte apreciate și performante.

Cu PEUGEOT 9X8, Marca asociază spiritul sportiv, savoir-faire-ul tehnologic, eficiența și excelența în design.

Ca și PEUGEOT 905 în urmă cu treizeci de ani, Hypercar-ul 9X8 reia codurile estetice ale Mărcii. Este o mașină cu forme fine și elegante, ce suscită emoția și dinamismul. Se observă instant semnătura luminoasă față și spate cu forma celor trei gheare ale Leului. Flancurile sunt pure și structurate. Oglinzile retrovizoare perfect integrate în caroserie lasă impresia că niciun obstacol nu se poate opune fluxului de aer.

În partea din spate, elementele desenate cu grijă găzduiesc semnătura luminoasă cu cele trei gheare specifică Mărcii, înconjurând un difuzor de mari dimensiuni acoperit de o inscripție aparte « Nu avem nevoie de eleron».

Inginerii de la PEUGEOT SPORT și designerii PEUGEOT s-au inspirat din noile reglementări Le Mans Hypercar, noua clasă dedicată hypercar-urilor. În timp ce alții au ales să respecte noile reglementări într-un mod mai conservator, echipele mărcii PEUGEOT au preferat să riște și să spargă codurile.

PEUGEOT 9X8 este echipat cu un motor hybrid, ce asociază un motor termic V6 bi-turbo de 500 kW (680 CP) care antrenează puntea spate și un motor/generator electric de 200 kW (270 CP), montat frontal. Regulamentul stabilește limite clare în ceea ce privește funcționarea sistemului, care permit mașinilor hibride să evolueze cu tracțiune integrală: acesta definește pragul pentru transferul de energie către roțile față și stipulează faptul că puterea totală medie livrată de grupul motopropulsor nu trebuie să depășească 550 kW (750 CP).

Tehnologia hibridă constituie în același timp un avantaj, pentru că deschide posibilitatea echipării mașinilor cu tracțiune integrală, dar și o provocare tehnică uriașă, având în vedere complexitatea gestionării sistemului motopropulsor.

Tocmai la acest lucru lucrează PEUGEOT. Marca este angajată în electrificarea accelerată a gamei sale de mașini și este dornică să suscite dezvoltări tehnice ambițioase, precum și să câștige în competiții. În cele din urmă, viitoarele modele electrificate ale mărcii PEUGEOT ar trebui să beneficieze de programul 9×8.  

Pe scurt:   

Motor

Sistem de propulsie : PEUGEOT HYBRID4 500KW (tracțiune integrală)

Punte spate: Motor termic V6 bi-turbo de 2.6 litri, înclinat la 90°, de 500 kW (680 CP) + cutie de viteze secvențială cu 7 trepte

Punte față: Motor/generator electric de 200 kW (270 CP) + reductor

Baterie

De înaltă densitate, 900 volți, dezvoltată de PEUGEOT SPORT, TotalEnergies / Saft.

De la 905, la 9X8

Noul Hypercar al mărcii PEUGEOT se numește PEUGEOT 9X8.

Primul 9 reprezintă indicativul mașinilor de curse extreme ale Mărcii, precum modelele de anduranță PEUGEOT, 905 (1990-1993) și 908 (2007-2011), două dintre mașinile emblematice ale constructorului auto.

X evocă tracțiunea integrală și tehnologiile hibride de care dispune noul PEUGEOT Hypercar, model ce extinde strategia de electrificare a Mărcii în cadrul curselor din motorsport.

În ceea ce privește indicativul 8, aceasta este cifra care este prezentă pe toate modelele actuale ale mărcii PEUGEOT : 208, 2008, 308, 3008, 5008 și, desigur, PEUGEOT 508, care a trecut recent prin mâinile aceleiași echipe de ingineri și designeri ca și 9×8 Hypercar, pentru a deveni primul model care poartă eticheta PEUGEOT SPORT ENGINEERED.

Asemenea modelului 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED, Hypercarul PEUGEOT 9X8 se înscrie în strategia de Neo-Performanță, concepută atât pentru mașinile de serie, cât și pentru cele de curse, cu scopul de a oferi performanțe sustenabile. 9X8 este fructul colaborării dintre inginerii de la PEUGEOT SPORT și echipa PEUGEOT Design. 

De mai bine de 210 ani, Marca PEUGEOT își afirmă dorința de a se menține în pole position cu mașini echipate cu cele mai inovatoare și avansate tehnologii ale momentului. Scopul acestor laboratoare pe 4 roți nu este doar de a câștiga curse legendare, ci și de a testa tehnologii care pot fi ulterior aplicate pe mașinile vândute clienților mărcii Peugeot în showroom-uri.

Video: YouTube

Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: , , ,

Category: Noutati, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Raliul Clujului, 24-26 septembrie

Ne apropiem cu pași repezi de Raliul Clujului (24-26 septembrie), care va conta atât ca şi etapa a 9-a a...

Închide