- Hyundai Motorsport a terminat prima zi din Rally Monza, ultima etapa din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC), cu Dani Sordo in pozitia de lider avand un avans de o secunda
- Ott Tänak a incheiat ziua pe locul cinci, la 7,7 secunde in spatele lui Sordo, iar Thierry Neuville a fost nevoit sa abandoneze in partea a doua a zilei
- Rezultatele din aceasta etapa sunt decisive in lupta pentru titlul constructorilor, Hyundai Motorsport avand un avantaj de sapte puncte inaintea Rally Monza
La Rally Monza, in ultima etapa a sezonului din Campionatul Mondial de Raliuri FIA, Hyundai Motorsport se lupta pentru titlul constructorilor. Dupa primele sase speciale ale raliului, Dani Sordo este lider in clasamentul general, cu un avans de o secunda fata de urmatorul clasat, iar Ott Tänak ocupa pozitia a cincea. Thierry Neuville a avut probleme in cea de-a doua parte a zilei si a fost nevoit să abandoneze.
Dupa super speciala de joi, ziua de vineri a inceput cu speciala Scorpion (13,43 km), o provocare pentru toate echipajele, unde Neuville a derapat si a lovit un gard, ceea ce l-a costat peste 20 de secunde. Si Tänak a pierdut timp pe aceasta proba, dupa ce usa modelului Hyundai i20 Coupe WRC se tot deschidea pe proba speciala. In schimb, Dani Sordo a inceput ziua cu o victorie de proba speciala si s-a instalat pe prima pozitie in clasamentul provizoriu.
Dani Sordo si Carlos del Barrio, copilotul sau, au reusit sa castige si ultima proba a zilei din Rally Monza, etapa desfasurata pe specialele din jurul legendarului circuit Autodromo Nazionale Monza, echipajul spaniol ocupand prima pozitie cu un avans de o secunda. Seara tarziu, echipajul spaniol a primit o penalizare de zece secunde, la fel ca echipajul de pe locul secund, pentru ca au taiat una dintre sicane.
“A fost o zi extrem de dificila, dar faptul ca suntem lideri este un lucru bun. Am inceput cu o victorie pe prima proba, dar am pierdut timp pe sectiunile mai noroioase. Am incercat sa recuperez timpul si dupa prima zi avem un avans minim. Sambata se pare ca vom avea zapada asa ca pozitia la start va fi foarte importanta. Am facut schimbari majore ale setarilor la masina si sper sa ne mentinem ritmul. Pana acum totul a fost ok, dar urmeaza probe si mai dificile. Vom vedea ce se intampla sambata si duminica”, a spus Dani Sordo.
Ott Tänak si Martin Järveoja au incheiat prima zi din Rally Monza pe locul cinci la general, dupa o serie de mici probleme pe cele cinci speciale de vineri, dar se afla la doar 7,7 secunde in spatele colegilor de echipa Dani Sordo si Carlos del Barrio.
“Conditiile in care am concurat vineri au fost unice si unele dintre cele mai grele din acest sezon. Sa pilotezi pe probe de asfalt cu portiuni de macadam este dificil si pe o vreme buna, dar in conditiile acestea, si fara echipaje de recunoastere, a fost extrem de complicat. Trebuia sa analizezi din mers care este situatia probei si unde poti sa mergi 100% si unde sa nu depasesti limitele. Am reusit asa ajungem in parcul de service si asta este cel mai important. Am schimbat cateva setari la masina si asta imi da incredere pentru urmatoarele doua zile”, a spus Ott Tänak.
Thierry Neuville si Nicolas Gilsoul au facut o greseala pe speciala a doua din Rally Monza (Scorpion 1) si au incercat sa recupereze timpul pierdut pe urmatoarea proba. Apoi, pe PS4, belgianul a fost nevoit sa abandoneze dupa ce a lovit un bloc de beton, intr-una dintre sicane amplasata pe celebrul viraj inclinat al circuitului de la Monza, si suspensia masinii a cedat.
“Cu siguranta nu ne-am imaginat ca asa va arata prima zi a raliului. Dupa greseala de dimineata am incercat sa revenim, dar am lovit un bloc de beton si am avariat suspensia. Am pierdut timp acolo, dar am reusit sa continuam proba. Din pacate la trecerea printr-un vad de apa s-a oprit motorul si nu am reusit sa mai plecam de acolo. Sunt foarte dezamagit pentru ca nu am avut evolutia pe care o astepta echipa, dar incercam sa recuperam ce se mai poate in urmatoarele doua zile”, a spus Thierry Neuville.
Vremea se anunta si mai dificila pentru sambata si duminica asa ca alegerea pneurilor va juca un rol crucial. Cu doua echipaje in top cinci, Hyundai Motorsport se va lupta in continuare pentru titlul mondial al constructorilor.
“Suntem bucurosi ca am supravietuit dupa aceasta zi cu doua masini Hyundai i20 Coupe WRC, iar Dani este lider. Si el si Ott au facut o treaba buna in conditii extrem de dificile. Thierry a facut o greseala care l-a scos complet din cursapentru titlul mondial al pilotilor si care nu ajuta nici echipa in lupta pentru titlul mondial al constructorilor. Nu renuntam insa la obiectivul nostru si trebuie sa ramanem concentrati pentru ca urmeaza alte doua zile si mai dificile”, a spus si Andrea Adamo, directorul echipei.
Sambata si duminica mai sunt programate 10 probe speciale cu o lungime de peste 160 de kilometri, zapada adaugand inca un element de incertitudine in ultima etapa a sezonului din Campionatul Mondial de Raliuri.
Clasament Rally Monza 2020 (dupa ziua a 1-a)
1 D. Sordo C. del Barrio Hyundai i20 Coupe WRC 53:39.3
2 E. Lappi J. Ferm Ford Fiesta WRC +1.0
3 S. Ogier J. Ingrassia Toyota Yaris WRC +2.0
4 E. Evans S. Martin Toyota Yaris WRC +7.1
5 O. Tänak M. Järveoja Hyundai i20 Coupe WRC +7.7
6 K. Rovanperä J. Halttunen Toyota Yaris WRC +14.8
Sursa si imaginiȘ comunicat remis autostiri.ro