Dan Gîrtofan și Eugen Rotaru (Škoda Fabia S2000) au reușit al treilea podium din sezonul 2014 al Campionatului Național de Raliuri Dunlop la Raliul Moldovei Pambac, ce a avut loc în județul Bacău în weekend. Giri și Eugen au terminat pe locul 3 cursa moldavă, lucru ce face ca ei să-și mențină poziția a doua în ierarhia generală, cu doar 2 runde rămase.
„Raliul a fost unul dificil, așa cum ne-am așteptat să fie. Ziua de vineri am început-o bine, cu un rezultat foarte bun pe prima specială. Am luat decizia de a pleca cu gumele cele mai tari ca și compoziție (Michellin), dar proba era umedă și s-a dovedit că nu asta era cea mai bună alegere. Bucla a doua am schimbat și am ales niște pneuri Pirelli medii, care s-au comporat ceva mai bine. Cel puțin, de la volan am simțit că am mers mult mai repede, dar, din cauză că proba se deteriorase, am scos un timp mai slab ca la prima trecere. Totul a culminat cu susperspeciala de la Onești, unde la ultimul butoi am ieșit larg, am lovit o bordură și am îndoit fuzeta dreapta spate, astfel că drumul până la Bacău a trebuit să-l parcurg cu foarte mari emoții. Din fericire am reușit să ajungem cu bine și să ne păstrăm șansele pentru a doua zi”, a povestit Dan Gîrtofan, citat de Autostiri.ro.
A urmat apoi o altă zi cu probleme, dar încheiată cu bine. „Pentru ziua de sâmbătă am avut doar o singură variantă de pneuri, medii, chiar dacă aș fi preferat unele mai moi. Din păcate nu am găsit așa ceva și a trebuit să folosesc ce aveam. Pe lângă pneurile inadecvate, am mai avut și unele probleme de frânare. Pe primele două speciale ale zilei am avut două momente de frânare la limită, în care am simțit că mașina nu vrea deloc să se oprească, iar asta m-a făcut să-mi pierd din încredere. Lucru ce s-a și văzut în timpii obținuți. Bucla a doua a început mai bine și chiar eram implicați într-o luptă foarte interesantă pentru locul 3 cu Gergo Szabo și Bogdan Marișca. Asta până la un punct, pentru că pe a doua probă a buclei am ieșit mult în exterior la un viraj și ni s-a oprit motorul. Până am repornit mașina și am revenit din nou pe traseu am pierdut foarte mult timp și ne gândeam că nu mai avem nicio șansă un loc în primele 3. Norocul s-a întors de partea noastră pentru că Bogdan și Gergo au fost nevoiți să se abandoneze, iar astfel am terminat pe ultima treaptă a podiumului. Nu înainte ca pe bucla a treia să ne pierdem și servodirecția din cauză că s-a spart radiatorul de ulei. Suntem foarte mulțumiți de rezultat, sunt puncte foarte importante, care ne apropie și mai mult de un loc în top 3 la final de sezon”, a mai spus Dan Gîrtofan, potrivit Autostiri.ro.
Directorul mărcii Škoda în România, Vlad Rusu, citat de Autostiri.ro, a apreciat evoluția celor doi brașoveni: „Încă un podium, încă un succes pentru Škoda Fabia S2000. Mă bucur pentru rezultatul băieților, care au demonstrat încă o dată că Škoda și-a păstrat «pedigree-ul» de campioană în motorsport. Chiar dacă au avut multe probleme, Giri și Eugen au arătat că nu degeaba sunt an de an printre protagoniștii Campionatului Național de Raliuri. Sperăm ca în ultimele două runde, de la Iași și Harghita, băieții să aibă un nou parcurs foarte bun, care să-i situeze la finalul sezonului cât mai sus pe podium”.
Giri și Eugen vor să le mulțumească partenerilor din 2014 Škoda România, Porsche Finance Group și Mobil 1 prin Lubexpert România.
Sursa: comunicat remis Autostiri.ro
Credit foto: Motormedia foto