Dan GÎRTOFAN a câstigat Raliul Moldovei Bacău

| 26 octombrie 2020 | 0 Comments

Vicecampionul național din acest an, Dan GÎRTOFAN a reușit sa se impuna în ediția aniversară de 10 ani a Raliului Moldovei Bacău, după un duel palpitant cu Adrian RĂSPOPA, până în ultima probă specială a raliului. Pentru dublul campion național, din 2004 si 2007, victoria de la Bacău este singura din acest sezon competițional, el situându-se în acest an de patru ori pe locul 2 și o dată pe locul al treilea. Dupa ce echipajul GÎRTOFAN/ LĂZĂRESCU prelua conducerea în prima zi a raliului, pe fondul unei greseli de pilotaj a principalului contracandidat la victorie și un parcurs fără greseală al pilotului din Brasov, ziua secundă se anunța a fi una de conservare al avantajului de aproape 1 minut.

Cu toate acestea ritmul de atac maxim arătat de Adi RĂSPOPA, încă de la prima probă specială a zilei, l-au făcut pe GÎRTOFAN să mărească și el ritmul și sa abordeze un pic mai tare un viraj, ieșind în decor pe a doua trecere pe proba Hemeiuș. Așa cum declara imediat după probă, în parcul de service, “ieșirea era să ne coste raliul pentru ca efectiv mașina a alunecat în afara traseului, într-o văgăună, de unde am crezut că nu vom mai ieși.” Pe fondul greșelii făcută de GÎRTOFAN a fost rândul pilotului băcăuan să profite și să micșoreze ecartul la doar 13.5s cu doar două probe speciale rămase de disputat.

Cu încă o victorie pe a treia trecere pe proba Trebeș, care a reprezentat totodată și Power Stage-ul competitiei, Adrian RĂSPOPA reducea ecartul la 4s față de primul clasat. Cei 2.5km ai Superspecialei desfașurată pe circuitul de karting Speed Park, nu au fost însă suficienți pentru ca echipajul RĂSPOPA/ DIACU să poată recupera ecartul ramas și să își poată trece în cont prima victorie, la general, din carieră. Cu 9 probe speciale câștigate din totalul de 12 ale raliului, Adrian RĂSPOPA își egalează cea mai bună clasare din carieră, obținută anul trecut tot în Raliul Moldovei Bacău cu aceeași mașină Skoda Fabia R5.

Locul al treilea i-a revenit echipajului Bogdan și Delia NĂSTASE care reușesc cea mai buna performanță a carierei, un rezultat impresionant obținut la volanul unui Mitsubishi Evo 9 de clasă 11, rezervată automobilelor cu omologare FIA expirată. Aceștia însă nu vor puncta în clasamentul general FIA, punctele urmand sa îi revină lui Enis ARIF clasat pe locul al patrulea la finalul Raliului Moldovei Bacău. Secondat de experimentata Carmen POENARU în rol de navigator, ARIF se află și el în fata celui mai bun rezultat al carierei de până acum.

După un frumos duel, plin de suspans, cu Enis ARIF, Cristian DOLOFAN a terminat raliul în poziția a cincea, reușind însă sa prindă podiumul din Power Stage. DOLOFAN reușește să iși egaleze cel mai bun rezultat obținut anul trecut în Raliul Argesului.

Pe locul sase îl regăsim pe Adrian TESLOVAN, care a dominat absolut categoria rezervată automobilelor cu două roți motrice, el câștigand 11 din cele 12 probe ale raliului la clasa automobilelor cu două roți motrice.

Cristian TIMISICA reușește locul 7 în clasamentul general, cea mai buna clasare de până acum și câștigă clasa sa RC2N, după un duel cu Andrei CASCAVAL care termină raliul în poziția a noua. În urma acestui rezultat Cristian TIMISICA este noul campion național la clasei RC2N.

Pe locul opt regăsim o nouă mașină de clasa 11 pilotată de Razvan NECHIFOR și secondat de Doru VRAJA, echipaj component al Bacău Rally Team.

Top 10 este încheiat de Mihai MANOLE, care își trece în cont și pozitia secundă din clasa automobilelor cu două roti motrice și care reușește să îi fure o victorie de probă specială lui TESLOVAN.

Podiumul categoriei rezervată automobilelor cu două roți motrice este completat de echipajul Bogdan TALAȘMAN și Andrei MITRAȘCA la volanul unui model Suzuki Swift Sport, care castigă și competitia monomarca CUPA SUZUKI. Cei doi sunt secondați de echipajul Daniel și Lucian BUDAI, campionii naționali din acest an ai competiției.

CUPA DACIA ajunsă la cea de-a 14-a sa ediție și-a stabilit și ea campionul național, în persoana lui Raul BADIU, care secondat de Rareș FETEAN a reușit sa își treacă în cont victoria și la Bacău. BADIU a dominat fără drept de apel cupa monomarcă câștigând toate probele speciale ale raliului și terminând cu un ecart de 6minute și 58.5 secunde in fața lui Lucian SAUCIUC. Podiumul Cupei DACIA a fost completat de echipajul Victor și Mihai SUPURAN.

In clasamentul juniorilor podiumul a fost format în ordine de echipajul Daniel și Lucian BUDAI, urmat de echipajul Mihnea și Aurelian HANEA și echipajul Victor și Mihai SUPURAN.

Cu un duel palpitant până în ultima probă specială, ediția aniversară a Raliului Moldovei Bacău a încheiat încă un capitol al Campionatului Național de Raliuri, un sezon diferit de cele de până acum pe fondul unei situații dificile la nivel mondial.

Cea de-a X-a ediție a Raliul Moldovei Bacău nu ar fi putut avea loc fără sprijinul partenerilor principali DEDEMAN si DEDEMAN Automobile și al partenerilor Consiliul Judetean Bacau, Proiectul de infrastructura autostrada A13, Fundatia Padurea de Maine, Jidvei, Speed Park, Romsilva, Helios Bacau, WILO Romania.

Pentru o bună mediatizare trebuie să mulțumim Europa FM, Autorally.ro, RallyMax.ro, Autostiri.ro, iasitvlife.ro, megabacau.blogspot.com, sportextra.ro, MotorsportNews.ro și Rallyphoto Hunters picture by Balázs Attila (pentru furnizarea fotografiilor în timp real).

 

MULTUMIM PARTENERILOR CARE NE SUSTIN DE 10 ANI!

*Rezultatele sunt provizorii pana la validarea lor de catre Comisia de Competiții a Federației Romane de Automobilism Sportiv.

Credit foto: Rallyphoto Hunters picture by Balázs Attila

Sursa: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: , ,

Category: Prima pagina, Rally

Citește articolul precedent:
Noile tehnologii sprijină siguranța la volan

Artificial Intelligence.. Electrificare totală. Oncoming Lane Mitigation. Condusul autonom. Sisteme de monitorizare video a șoferului. Tehnologie din aviația militară. Realitatea...

Închide