Dan Gîrtofan și Tudor Mârza (Škoda Fabia R5) au încheiat sezonul 2016 al CNRD cu titlul de vicecampioni naționali în buzunar, o premieră pentru ambii. Totuși, există și un pic de amărăciune în sensul că nu au reușit să termine și mai sus în clasament, deși au dus o luptă frumoasă cu Simone Tempestini.
„A fost un an bun pentru noi, dar totdeauna când mai este un loc de urcat, poți spune că se putea și mai bine. Un an reușit, în care am bifat și eu și Tudor primul titlul de vicecampioni și în care am arătat că suntem competitivi. Din păcate, evenimentul de la Bacău ne-a tras un pic în jos. De fapt, cred că acolo s-a rupt campionatul. Simone a fost foarte rapid, dar și noi am tras tare și am reușit să ne menținem în plasa lui, iar la final am fost răsplătiți”, a declarat Dan Gîrtofan, citat de autostiri.ro.
Cei doi brașoveni au făcut rapid trecerea la de la Fabia S2000 la Fabia R5 și s-au acomodat perfect la noul material de concurs, unul parcă mai pe placul lor, drept dovadă că au și bifat și o victorie, la Raliul Sibiului.
„Mă bucur mult că am reușit să obținem prima victorie pentru Škoda în România și, dacă eram un pic mai atenți, am fi putut să ne trecem în cont și mai multe succese de etapă. Ne-am adapatat foarte bine și ușor la Fabia R5, iar împreună cu Tudor putem spune că facem cuplul perfect. Unul care poate oferi multe surprize în sezonul viitor și, de ce nu, să aducă și titlul de campioni naționali”, a mai adăugat Giri.
Chiar dacă a fost un sezon reușit, există și câteva regrete pentru Giri și Tudor în 2016. „Regretele noastre sunt că nu am reușit să adunăm fonduri mai numeroase pentru a face mai multe sesiuni de teste și pentru a descoperi cât mai multe din posibilitățile noului material de concurs. De asemenea, am fi vrut să mergem și la o etapă sau două într-o competiție externă, pentru a căptăta mai multă experiență, dar din păcare, tot din motive financiare nu s-a putut. Părerea mea este că de aici vine diferența dintre timpii noștrii din 2016 și posibilitatea de a deveni și mai rapizi. Sperăm că vom avea șansa de a ne îndeplini dorințele de mai sus în 2017”, a mai povestit dublul campion național, citat de autostiri.ro.
Dan Gîrtofan le-a făcut și o promisiune fanilor pentru noul sezon: „Vom încerca să fim mai rapizi și vom da totul pentru a obține la final un loc cel puțin la fel de bun ca acesta din 2016. Vreau să le mulțumesc partenerilor, echipei și susținătorilor oentru ajutorul lor și le promitem că în 2017 vom fi și mai buni”.
Pentru Giri, CNRD 2016 a fost un an important și dintr-un alt punct de vedere. Și anume, fiul său, Andrei, a concurat pentru prima oară un întreg sezon în campionatul național de raliuri, la volanul unei Dacia Logan, și, alături de copilotul Doru Vraja, a făcut-o bine, obținând câteva rezultate interesante. „Sunt foarte mândru de ce a reușit Andrei. Știu că nu i-a fost ușor, dar s-a adaptat foarte repede și a arătat că are mult talent. Sunt sigur că experiența acumulată în acest an va contat enorm în 2017 și îl va duce spre rezultate foarte bune”, a spus Dan Gîrtofan.
Dan Gîrtofan și Tudor Mârza s-au bucurat în sezonul 2016 al CNRD de sprijinul unor parteneri de încredere precum: Škoda România, Porsche Finance Group România, Delcar – dealer Škoda Brașov, Mobil 1 prin Lubexpert România, Hankook Competition prin Bucur Tuning Sibiu, LHEL Group România și Mipa și Presto prin Rompresto Trading.
Sursa: comunicat remis Autostiri.ro
Credit foto: Adrian Torjoc, Bogdan Barabas