Dakar 2016, condiţiile meteo au determinat rezultatul unei probe speciale

| 13 ianuarie 2016 | 0 Comments

P90207544-2016-2016-dakar-erik-van-loon-ndl-wouter-rosegaar-ndl-mini-all4-racing-van-loon-racing-Raliul Dakar 2016 – Ziua a 11-a, etapa a noua: MINI ALL4 Racing obţine locurile al doilea, al treilea şi al cincilea, prin Erik van Loon, Mikko Hirvonen şi Al-Attiyah, la finalul unui traseu redus al etapei a noua

Ziua a 11-a: încă o dată, condiţiile meteo au determinat rezultatul unei probe speciale a Raliului Dakar. În prima săptămână, chiar la început, ploaia şi-a pus amprenta asupra evoluţiilor a numeroşi participanţi la Dakar. Dar vremea de astăzi (n.a. marţi) din etapa desfăşurată în jurul localităţii Belén s-a dovedit a fi complet opusă, cu temperaturi extreme în zona de deşert. Ca urmare a faptului că sportivii categoriei moto au avut probleme din cauza căldurii excesive înregistrată la nivelul solului, oficialii rally-raidului au luat decizia de a opri cursa, din motive de siguranţă, la al doilea punct de control orar (CP2).

Rezultatul etapei a noua a fost determinat de cel mai bun timp reuşit la CP2. Pentru cei porniţi devreme, precum Erik van Loon (Olanda) şi Wouter Rosegaar (Olanda) – echipajul Van Loon Racing (#306) MINI ALL4 Racing -, acest lucru a făcut să le ofere cel mai bun rezultat din această ediţie a Dakarului, locul al doilea în etapă. Astfel, după această performanţă, tandemul olandez se află pe locul al optulea în clasamentul general.

„Din anii anteriori în care am concurat în Dakar, ştiam că această zi va fi una dificilă”, a spus Erik van Loon, citat de autostiri.ro. „Astăzi am luat startul cu o presiune scăzută în pneuri pentru a ne descurca mai bine pe nisip. Dar în primii kilometri au fost pietre atât de mari încât mi-a fost teamă de pene. A fost foarte, foarte cald, iar temperaturile înregistrate de toţi senzorii au crescut foarte mult. Aproape toată etapa am pilotat la limită – cum nu aveam grijă, cum creşteau temperaturile. Am fi putut merge fără probleme şi pe parcursul următorilor 100 de kilometri. Din păcate, băieţii de la moto erau pretutindeni… sub copaci încercând să găsească umbră.”

La mai puţin de şapte secunde în urma lui Erik van Loon şi pe poziţia a treia a fost Mikko Hirvonen (Finlanda) care, alături de navigatorul Michel Périn (Franţa), forţa deja la comenzile AXION X-raid team MINI ALL4 Racing (#315). Rezultatul din această etapă îl menţine pe Hirvonen pe locul al patrulea la general.

Hirvonen: „Astăzi a fost ceea ce aşteptam de la Dakar. A fost un program cu condiţii grele şi foarte cald pentru că trebuia să tot încetinim mai mereu. De asemenea, şi navigaţia a fost dificilă, dar Michel a depistat toate punctele de reper. Astăzi a fost prima zi în care a fost solicitant din punct de vedere fizic. Nu ne-am lăsat înşelaţi de condiţiile dificile şi a trebuit să ne oprim doar pentru a curăţa radiatorul. Altfel a fost o zi bună”.

Nasser Al-Attiyah (Qatar) şi navigatorul Mathieu Baumel (Franţa) au profitat de poziţia avută la start şi erau pregătiţi să repete victoria din ziua anterioară.

Din păcate, cu planurile bine făcute, încheierea timpurie a etapei a făcut ca principalul echipaj AXION X-raid Team (#300) să treacă prin CP2 pe poziţia a cincea, ceea ce a contat ca rezultat al etapei. În ciuda acestei scurtări a etapei, Al-Attiyah se menţine pe locul al treilea în clasamentul cursei.

Al-Attiyah: „Suntem foarte mulţumiţi de evoluţia MINI ALL4 Racing, iar Mathieu a făcut o treabă foarte bună. Am deschis traseul, dar ne-am oprit pentru şase minute pentru a schimba două cauciucuri. Dar a fost o cursă fantastică. Nu ştiu dacă a fost bine sau rău că s-a oprit etapa. Sunt sigur că organizatorii ştiu ce este mai bine. A fost în regulă pentru noi, dar pentru mulţi amatori va fi un dezastru – mulţi oameni se mai află, sunt sigur, pe traseul etapei”.

Joan „Nani’” Roma (Spania) şi Alex Haro (Spania) au fost şi ei victimele reducerii traseului. Rezultatul etapei face ca echipajul AXION X-raid Team (#304) să se afle acum pe poziţia a noua după 11 zile grele de Dakar.

„O zi caldă. O zi cu adevărat fierbinte”, a spus Roma, citat de autostiri.ro. „În această situaţie este foarte dificil. Toată lumea a avut probleme cu răcirea, iar grija şi atenţia sunt primordiale. Mâine (n.a. miercuri) este o altă zi şi vom vedea ce va fi atunci.”

Încheierea prematură a etapei a însemnat că echipajul AXION X-raid Team (#310), format din Orlando Terranova (Argentina) şi navigatorul Bernardo „Ronnie” Graue (Argentina), nu a putut capitaliza experienţa privind deşertul pentru a reduce masiv diferenţa de timp din clasamentul general. Ei au ocupat locul al nouălea şi se află pe al 14-lea în ierarhia generală a competiţiei.

Terranova: „Astăzi a fost bine. La început, viteza a fost foarte bună şi l-am prins pe Nani, după care am făcut o eroare de navigaţie şi ne-am rătăcit. După care a urmat o pană. A fost dificil, dar a fost în regulă”.

Britanicul Harry Hunt a avut un prim Dakar de-a dreptul fascinant. Parteneriatul său cu Andreas Schulz (Germania) s-a dovedit a fi unul bun, rezultatul fiind performanţe constante de-a lungul etapelor. La comenzile X-raid Team MINI ALL4 Racing (#323), ei se află în prezent pe locul al 12-lea, al doilea cel mai bine clasat echipaj MINI ALL4 Racing privat. Dar ziua a 11-a s-a dovedit a fi cea mai dificilă.

„Foarte cald. Foarte greu”, a spus Hunt, citat de autostiri.ro. „Începutul a fost foarte dificil în albia râului, apoi traseul a devenit unul îngust şi plin de viraje prin nisip adânc, tronson pe care l-am abordat mai uşor. Pneul dreapta spate a trebuit umflat, după care a devenit foarte cald şi a trebuit să ne oprim şi să scoate o parte din aer! Apoi, la zece kilometri de sosire, am avut două pene. O zi grea şi toridă.”

Echipajul ORLEN Team (#327), format din Jakub „Kuba” Przygonski (Polonia) şi Andrei Rudnitski (Belarus), continuă să se lupte pentru un loc în Top 20. În prezent, ei se află pe locul al 17-lea, dar obiectivul lor este o clasare între primii 15.

„Niciodată să nu renunţi” pare să fie motto-ul tuturor echipajelor MINI ALL4 Racing. Tandemul #351 X-raid Team, Nazareno Lopez (Argentina) – Sergio Lafuente (Uruguay), încă se luptă pentru recuperarea locurilor – la fel este şi pentru Adam Malysz (Polonia) şi navigatorul Xavier Panseri (Franţa), aflaţi la comenzile ALL4 Racing #325 (ORLEN Team). Ambele echipaje au avut o doză mare de ghinion la această ediţie a Raliului Dakar, dar speră în zile mai bune.

Raliul Dakar 2016: ziua a 11-a, etapa 9, Belén – Belén. Clasamentul echipajelor MINI ALL 4 Racing:

Loc Pilot Navigator # Echipă Timp
3 Nasser Al-Attiyah (Qatar) Mathieu Baumel (Franţa) 300 AXION X-raid Team 28h54:02
+14:38
4 Mikko Hirvonen (Finlanda) Michel Périn (Franţa) 315 AXION X-raid Team 29h14:14
+34:50
8 Erik van Loon (Olanda) Wouter Rosegaar (Olanda) 306 Van Loon Racing 30h07:29
+1h28:05
9 Joan „Nani” Roma (Spania) Alex Haro (Spania) 304 AXION X-raid Team 30h22:19
+1h42:55
12 Harry Hunt (Marea Britanie) Andreas Schulz (Germania) 323 X-raid Team 30h40:43
+2h01:19
14 Orlando Terranova (Argentina) Bernardo „Ronnie” Graue (Argentina) 310 AXION X-raid Team 30h57:40
+2h18:16
17 Jakub ‘Kuba’ Przygonski (Polonia) Andrei Rudnitski (Belarus) 327 ORLEN Team 32h03:26
+3h24:02
18 Boris Garafulic (Chile) Filipe Palmeiro (Portugalia) 313 X-raid Team 34h57:32
+6h18:08
54 Nazareno Lopez (Argentina) Sergio Lafuente (Uruguay) 351 X-raid Team 46h18:29
+17h39:05
58 Adam Malysz

(Polonia)

Xavier Panseri (Franţa) 325 ORLEN Team 49h26:42
+20h47:18
Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro

 


Tags: , , , , , , , , , , ,

Category: Prima pagina, Rally

Citește articolul precedent:
Revenire în forţă pentru István Soós cu ocazia Trofeului Râşnov powered by Total

Trofeul Râşnov powered by Total va marca şi o schimbare majoră pentru István, cel care va lua startul cu un...

Închide