spot_img

Dacia Revival: Robert Adam pe prima treapta a podiumului la Campulung

Etapa a V-a din cadrul Campionatului National de Viteza in Coasta, s-a desfasurat la sfarsitul  saptamanii trecute, pe unul din cele mai rapide trasee din campionat si anume  portiunea dintre kilometrii 8 si 13 a DJ 734 Leresti-Voina.  In cadrul acestei competitii, Dacia Revival a fost prezenta cu trei modele diferite, la trei grupe diferite, una la grupa 1, una la grupa 2 si cea de-a treia la grupa Evo. Din pacate, probabil din cauza costurilor,  a crizei economice in care ne aflam, dar si a modificarilor ad-hoc facute in regulament,  prezenta “batranelor doamne”in cadrul acestui campionat, a devenit din ce in ce mai slaba, desi, paradoxal exista din ce in ce mai multi romani , care apreciaza masina noastra nationala, cu radacini frantuzesti.

Si daca in ultimele doua  sezoane, seniorul Mihai Alexandrescu s-a impus aproape la fiecare etapa, iata ca in runda musceleana, brasoveanul mereu zambitor, Robert Adam, la bordul sportivei 1410 reuseste sa obtina prima pozitie la finalul celor doua manse de concurs, atat la General Dacia Revival ,cat si la grupa Evo. De altfel nu au fost singurele podiumuri castigate de  simpaticul locuitor de la poalele Tampei, el adjudecandu-si si locul al doilea la istorice, desi o masina de grupa Evo, nu poate fi catalogata ca istorica.

In putinul timp scurs de la incheierea etapei, brasoveanul Robert Adam ne-a povestit in cateva cuvinte, desfasurarea etapei de la Campulung: “Etapa de la Campulung , mi-a intrat  la suflet inca de anul trecut, asa ca trebuia sa aliniez si eu Sportiva la start.  Am rezolvat problemele tehnice aparute la Straja cu ajutorul lui Sebi caruia ii multumesc, iar in ziua de sambata am facut primele urcari pe ploaie abundenta si in mansele de calificari, m-am situat pe pozitia secunda la General, in spatele adversarului meu direct, dl. Alexandrescu, cu care sunt angrenat in lupta pentru titlul sezonului 2022. Ziua a doua am avut ceva probleme tehnice, dar am reusit sa le depasesc la primele urcari, apoi in timpul manselor de concurs, dl. Alexandrescu a reusit sa urce doar in mansa a doua (in prima avand probleme tehnice si abandonand), eu reusind fara probleme sa castig etapa. Se pare ca batalia finala se va da la Poiana Brasov, in cadrul rundei finale.  In ceea ce priveste Campulungul, am ramas profund impresionat de buna organizare a gazdelor,dar si de numarul mare al spectatorilor prezenti pe traseu, desi vremea a fost ploioasa. Multumesc din suflet tuturor celor ce au facut posibila, participarea mea la aceasta etapa.”

Pentru vetreranul Valentin Nemtanu, sloganul “cine merge incet si in siguranta, ajunge intotdeauna la finis”, a fost unul respectat pe parcursul intregului campionat, acest lucru facand ca Dacia 1310 TLX pilotata de brailean sa acumuleze puncte etapa de etapa, chiar daca timpii obtinuti au fost intotdeauna cei mai slabi din concurs.  Astfel, in cadrul etapei muscelene, Valentin Nemtanu se claseaza la General D.R. pe locul secund, in fata lui Mihai Alexandrescu, reusind pentru prima data in cariera, sa-l invinga pe pilotul bucurestean.  La grupa A2+B2, braileanu obtine prima pozitie, ca de altfel si la gr.1 Dacia Revival,  la I2 treapta a treia, iar la Openul istorice, locul al cincelea.

Chiar daca de-a lungul intregului weekend a reusit sa obtina timpi mult mai buni in mansele de recunoastere sau antrenamente, decat Robert Adam, seniorul bucurestean Mihai Alexandrescu, la volanul superbului model 1300 de culoare neagra, abandoneaza in prima mansa de concurs, cu maneta schimbatorului de viteze rupta, acest lucru facand-ul sa piarda sansa victoriei de etapa. Totusi in mansa a doua, obtine la final timpul de 2.08.291 , cel mai bun timp al unei Dacii stabilit in weekend, primind cupa invingatorului la grupa 2.  De altfel, Alexandrescu a pierdut mai mult decat victoria, pentru ca desi in regulamentul de coasta in general si al istoricelor in special, abandonul intr-una din mansele de concurs, duce la injumatatirea punctelor castigate, in cadrul Dacia Revival regulamentul a fost schimbat “in timpul jocului”, fara acordul participantilor, iar pilotul care nu efectueaza una din mansele de concurs, pierde toate punctele castigate in acea runda.

Din pacate, asa cum aminteam si in introducerea articolului, proiectul Dacia Revival a pierdut foarte multi piloti, ultimele etape disputandu-se intre 4, 3 sau chiar 2 concurenti,  desele schimbari de regulament facandu-i sa se orienteze catre alte competitii similare sau chiar catre unele noi. Si cu toate ca la finalul anului trecut, membrii Dacia Revival sau intalnit si au adoptat regulamentul viitorului sezon, iata ca in acest an au aparut “surprize” si modificari in regulament, efectuate fara acordul pilotilor, din care amintim doar doua:

Prima se refera la includerea grupei Dacia Evo in categoria masinilor care puncteaza in clasa istoricelor, desi modificarile aduse motorului la aceasta grupa ,nu se regasesc la conceptele similare din perioada de glorie a modelelor, ci sunt moderne si de actualitate.  Despre a doua modificare am scris putin mai sus si se refera la neacordarea a jumatate din numarul de puncte obtinute la finalul unei etape, desi concurentul a reusit sa participe la una din cele doua manse si s-a clasat in fata.

Clasament General Dacia Revival-coasta, dupa cinci etape

  1. Robert Adam 102 pct.
  2. Mihai Alexandrescu 93,5 pct
  3. Valentin Nemtanu 76 pct.
  4. Gabriel Conduris 49 pct.
  5. Krisztian Orosz 30 pct.
  6. Andrei Rotaru 24 pct.

Clasament grupa 1 Dacia Revival-coasta, dupa cinci etape

  1. Valentin Nemtanu 118 pct.
  2. Gabriel Conduris 85 pct.
  3. Andrei rotaru 39 pct.

Clasament grupa 2 Dacia Revival-coasta, dupa cinci etape

  1. Mihai Alexandrescu 102, 5 pct.
  2. Krisztian Orosz 30 pct.

Ultima etapa si cea care va decide titlul Dacia Revival-coasta al sezonului 2022, se va desfasura in zilele de 15-16 octombrie, la Brasov, pe serpentinele spectaculosului Drum al Poienii.

In incheiere vreau sa anunt in premiera ca deja exista ideea unei noi competitii care implica participarea in exclusivitate a modelelor istorice Dacia, competitie care nu va necesita pregatirea modelelor cu elemente  de securitate precum rolbarul, unde participarea va avea costuri scazute, iar traseele vor avea public extrem de numeros, traseele de concurs fiind stabilite in interiorul marilor orase.

Credit foto: Robert Adam, Bogdan Apostu, Alexandru Garloanta

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- MetalShow 2022 -
- FII CALM LA VOLAN -
15,162FaniÎmi place
702CititoriConectați-vă
1,180AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Partener – GT Auto Club Sportiv -

Parteneri Autostiri