Dacia Revival – Record de participare la final de sezon

| 14 octombrie 2021 | 0 Comments

Ultima etapa a sezonului din cadrul Campionatului National de Viteza in Coasta, desfasurata in zilele de 09-10 octombrie, a avut loc asa cum ne-a obisnuit de ceva vreme,pe superbul traseu de pe Drumul Poienii, aliniind la start ,un numar de 93 de masini. Organizata de ACS AMC Racing – AMC Curse, cu sprijinul Consiliului Judetean Brasov, in parteneriat cu Audi Romania, sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv, runda brasoveana a fost imbogatita de prezenta a nu mai putin de 9 modele istorice Dacia 13xx, masini care au evoluat si de aceasta data in Dacia Revival, record de participare in cadrul acestui frumos proiect. La grupa 1, au fost prezente doua autoturisme 1310, pilotate de catre Gabriel Conduris si Valentin Nemtanu si unul 1300,la bordul caruia s-a aflat Alexandru Cosmoiu, in vreme ce bolizii de grupa 2, au fost in numar de cinci, marca 1300 avand doi reprezentanti, 1310 doi reprezentanti, iar 1410 Sport,doar unul.

 Ca aproape de fiecare data, si la aceasta etapa,istoricele noastre nationale,s-au confruntat cu ceva probleme, chestiunile tehnice ,precum si vremea nefavorabila din prima zi, condimentand copios competitia montana.

Pilotii clubului C.S. Krepelka Motorsport, Mihai Alexandrescu si Gabriel Conduris, au repurtat victorii,atat la general ,cat in in cadrul celor doua grupe.

Chiar daca la etapa precedenta de la Campulung, Mihai Alexandrescu a reusit sa-si adjudece titlul actualului sezon ,atat la general cat si la grupa 1,seniorul bucurestean a fost prezent si aici, podiumurile castigate dovedind inca o data,talentul si experienta sa. Aflat de aceasta data la volanul unui model 1300 de grupa 2, titratul pilot reuseste in ciuda dificultatilor tehnice, sa urce in final pe prima treapta a podiumului,atat la Dacia Revival, cat si la Open-ul istoricelor si al grupei/clasei I2. , timpul cumulat in cele doua manse de 6:21:599, fiind mai bun cu aproape 5 secunde ,decat al ocupantului pozitiei a doua. De altfel, pentru campionul en-titre, participarea la runda brasoveana cu o masina de grupa 2,nu a fost decat un test inaintea confruntarii finale de pe Transilvania Ring, etapa in cadrul Dacia Revival- viteza pe circuit, unde, titlul va fi decis intre Alexandrescu si Irinel Popescu. Dupa cum ne-a declarant Emil Nagy,membru al comisiei Dacia Revival, ziua de sambata,a fost pentru Alexandrescu una de testare a noii configuratii a motorului si desi vremea capricioasa l-a impiedicat sa-l exploateze la potential maxim, totusi testele si reglajele efectuate, s-au dovedit a fi un success, evolutia masinii in ziua de duminica, confirmand acest lucru. Cu toate acestea, batalia pentru prima pozitie la general,nu a fost una usoara intre Alexandrescu si Spuderka, acesta din urma fiind mai rapid in antrenamente si incheind ziua de sambata primul, rasturnarile de situatie condimentand din belsug competitia.

In ziua a doua,lucrurile s-au schimbat, iar superbul model 1310 Alpine,de culoare galbena, pilotat de localnicul Dan Spuderka, cu timpul cumulat de 6:26:623, s-a clasat doar al doilea. Totusi,pilotul brasovean a mai obtinut locul 1 la grupa/clasa I1 si pozitia a doua la Open istorice si grupa/clasa A2+B2. Ultima treapta a podiumului a fost ocupata de tanarul Robert Adam (6:38:063),revenit in campionat dupa o pauza ceva mai lunga, la volanul unei Dacii 1410 Sport si o pozitie similara la Openu-ul istoricelor. De altfel el ne-a declarat: “”Dupa o pauza de 6 ani,am decis ca este timpul sa particip din nou cu Dacia Sport, masina care in tot acest timp a stat cumintica in conservare. Asa ca, sustinut de catre oamenii minunati din jurul meu, sotia Adina Adam, Bogdan Barbatu, Bogdan Vlad, Razvan Potocean, Dan Spuderka, Dan Strauti Chisped Transporti Ro,am hotarat sa particip la Trofeul Audi,desfasurat in acest weekend pe Drumul Poienii, la Dacia Revival. Sportiva mea fiind dotata cu un motor de 2.0 8V de provenienta Renault 25,am fost incadrat la grupa Evo. Astfel am fost primul inscris la aceasta grupa din cadrul Dacia Revival, de la debutul ei in 2019. Prima zi a fost una de acomodare cu masina,dar si o zi plina de glisade in primele manse de recunoasteri,din cauza traseului umed si a anvelopelor pe care le aveam. In mansele de antrenamente cronometrate am incaltat masina cu slickuri,pregatite special cu tot cu jante de Razvan Potocean si am reusit sa imbunatatesc timpii,de la o mansa la alta.Multumesc inca o data lui Razvan – ai fost genial! Duminica am pornit din start mai increzator in mine si in Sportiva, dar conservator in acelasi timp si am reusit o in ultima urcare un timp de 3:17:280,    depasindu-mi timpul din anul 2013 pe acelasi traseu si clasandu-ma pe pozitia a treia la general in cadrul Dacia Revival, in spatele pilotilor Mihai Alexandrescu si Dan Spuderka ,pe care ii felicit. Totodata felicit pe toti participantii acestei frumoase familii Dacia Revival,pe fondatorii ei ,cat si pe toti participantii si organizatorii acestui eveniment reusit,din inima Brasovului, oras cu radacini adanci in motorsportul romanesc si sper ca acest gen de competitii sa continue si in anii urmatori. Multumesc tuturor celor care ne-au vizitat standul in parcul service si de asemenea celor de pe traseu care ne-au aplaudat si au fost langa noi. Ati fost minunati!””

In continuare,clasamentul general Dacia Revival in ordine crescatoare a aratat astfel: 4. Adrian Voicu- Dacia 1310 L(6:40:325), 5.Liviu Savu- Dacia 1310 (6:50:597), 6.Krisztian Orosz – Dacia 1300 (7:05:953), 7. Gabriel Conduris-Dacia 1310 (7:26:002), 8.Alexandru Cosmoiu-Dacia 1300 (7:29:947), 9. Valentin Nemtanu (8:25:715).

La grupa 1 victoria a revenit bucuresteanului Gabriel Conduris,care cu toate ca a intampinat probleme tehnice legate de masina sa,( fiind nevoit sa schimbe o planetara si o fuzeta) si a dus o lupta frumoasa cu Alexandru Cosmoiu (clasat primul sambata),a reusit sa se impuna in fata ocupantului locului 2,cu aproape 4 secunde,la timpul cumulat in cele doua manse de concurs, performanta sa fiind o premiera personala in acest sezon. De asemenea,el a obtinut un loc 2 la grupa/clasa I2 si grupa/clasa A1+B1, loc 7 la general si pozitia a opta la Open istorice.

Nici ocupantul pozitiei secunde la grupa 1, Alexandru Cosmoiu (7:29:947) nu a fost lipsit de evenimente neplacute,el declarand in exclusivitate publicatiei Autostiri.ro: “”Pentru mine,inca din ziua de miercuri a inceput o cursa contra cronometru si lupta cu oboseala, joi dimineata ne-am dat seama ca exista o avarie majora la motor,cand am indoit doua randuri de tije si am montat de doua ori chiuloasa. In aceiasi seara am decis sa inlocuim motorul, iar vineri absolut fara nici o proba ,doar cu cateva reglaje,am pornit la drum. In prima urcare de duminica,m-am rotit in primul viraj,cand cel mai probabil am rulat pe banda continua care era uda,iar in continuare am incercat sa compensez calitatea slaba a anvelopelor,cu evitarea greselilor de pilotaj. Ma bucur ca am obtinut locul 2 la grupa,mai ales ca am fost la un pas de neprezentare din cauze tehnice,dar asta nu inseamna ca sunt pe deplin multumit. Se poate si  mai bine,iar cu putin noroc si multa munca,aceste lucruri se vor realiza.”

A treia treapta a podiumului, la grupa a revenit frumoasei Dacii 1310 TLX,pilotate de Valentin Nemtanu (8:25:715),care reuseste aceiasi performanta si la grupele I2 si A1+B1. Veteranul brailean ne-a povestit in cateva cuvinte ,cronica etapei din prisma sa: “”In aceasta etapa,am simtit atmosfera de acum 30 de ani,cand la un concurs majoritatea participantilor aveau Dacii. Sunt foarte multumit de participarea,mobilizarea si gruparea pachetului de autoturisme Dacia, numarul mare demonstrand ca proiectul Dacia Revival la care particip de 3 sezoane este unul viabil si de succes. In general sunt multumit de evolutia masinii in aceasta runda si cu toate ca sambata carburatorul mi-a facut ceva probleme,am reusit sa rezolv problema cu ajutorul lui Emil Nagy si concentrandu-ma, am putut mansa de mansa sa scad timpii,dar nu m-am putut apropia de granita celor 4 minute,performanta masinii de grupa 1 fiind una limitata. Vreau sa transmit un salut tuturor spectatorilor care ne-au vizitat in parc si ne-au ovationat pe traseu si sa mentionez faptul ca publicul brasovean cu cateva mici exceptii,este primitor si interesat de acest eveniment automobilistic. De aceea vreau sa amintesc faptul ca ,inca de acum 90 de ani,legendele automobilismului romanesc Jean Calcianu si Gheorghe Nadu au evoluat pe aceste meleaguri, traditia curselor brasovene fiind una foarte veche. Sunt optimist ca si in sezonul 2022 vom evolua aici,iar in proiectul Dacia Revival,vom avea noi concurenti.””

In cadrul grupei 2, modelul negru pilotat de Mihai Alexandrescu iese castigator, urmat fiind de Alpine-ul lui Spuderka pe 2 si “Sportul” lui Adam pe pozitia a treia. Locurile 4 ,5 si 6 au fost ocupate de Adrian Voicu, Liviu Savu si Krisztian Orosz, ultimii pilotand doua frumoase modele in culorile Gordini. La final,clujeanul Orosz a avut amabilitatea sa ne acorde cateva cuvinte:”” O etapa la care am ajuns in ultimul moment, la care nu am venit cu gandul de a bate pe cineva,ci doar pentru distractie si pentru a acumula experienta pe traseele montane. Ma bucur mult pentru ca de sambata pana duminica ,am reusit sa-mi imbunatatesc timpii cu fiecare urcare,dar problemele tehnice nu m-au ocolit nici pe mine,in mansa secunda arcul de la acceleratie s-a rupt,masina a ramas turata, eu fiind nevoit sa ridic pedala cu varful piciorului,din aceasta cauza pierzand “doar” 3 secunde fata de prima mansa. Multumesc pe aceasta cale lui Attila,fara de care nu stiu cum m-as fi descurcat cu service-ul, lui Adam Robert pentru canistra si ulei, sponsorilor Doortech by Smilo, familiei si sotiei mele pentru sprijin! Felicitari tuturor Revivalistilor si sa ne vedem cu bine in 2022!””

O evolutie relativ modesta a fost cea a pilotului Liviu Savu,care pilotand o masina imprumutata de la Dan Spuderka,a avut o prestatie prudenta,incheind in final la general, doar pe pozitia a cincea. Singurul pilot de la care nu am primit nici un fel de informatii legate de aceasta ultima etapa, desi a primit personal o cerere in acest sens, a fost Adrian Voicu, campionul national al grupei 2 din acest sezon.De remarcat faptul ca,unul din membrii comisiei Dacia Revival, Emil Nagy,a participat absolut la toate etapele de coasta sau viteza pe circuit, ajutand toti participantii care au acuzat probleme tehnicede-a lungul acestui sezon, fie ei posesori ai marcii autohtone sau driveri ai altor marci internationale..

Trebuie subliniat faptul ca in premiera la o etapa de coasta, un model Dacia 13xx castiga Openu-l la “istorice”, dar si ca acest moment a facut ca pilotii care au evoluat in mod constant in cadrul acestui proiect sa se poata reunii intr-o consfatuire, in prezenta domnului Horia Popescu, – presedintele Comisiei de Automobile Istorice de Competitie, pentru a trasa liniile directoare ale regulamentului viitorului sezon. De altminteri, regulamentul tehnic agreat de toti cei prezenti pentru anul 2022, a fost cel de la “istorice”,cu toate prevederile lui, iar comisia Dacia Revival s-a marit cu un nou membru in persoana lui Vlad Dorobantu, cu atributii in special pe ramura vitezei pe circuit.

Runda brasoveana de coasta s-a dovedit a fi si in cadrul Dacia Revival una de success,iar vremea schimbatoare, precum si dificultatile tehnice, intampinate de piloti, precum si bataliile duse la varf, s-au dovedit a fi sarea si piperul necesare unei competitii extraordinare.

Din pacate, acest articol apare cu intarziere din anumite motive subiective, iar desi de cateva zile am solicitat unui oficial Dacia Revival clasamentul general actualizat dupa opt etape,atat la open ,cat si pe grupe, nu am primit aceste informatii pana la momentul publicarii.

Credit foto: Ilie – Marius Boboaca


Tags: , , , ,

Category: Classic cars, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Interviu de debutant: Alexandru Andreoiu – „Eu doar puteam visa sa fiu la start peste ani si ani”

Debutantul interviului de astazi ne aduce o poveste interesanta despre pasiunea pentru motorsport in toate formele ei. Pilotul Alexandru Andreoiu...

Închide