Dacia Revival in cadrul Romanian Retro Racing, la final de sezon

| 14 noiembrie 2021 | 0 Comments

Ultima etapa din Campionatul National de Regularitate si Viteza pe Circuit pentru Vehicule Istorice,din cadrul Romanian Retro Racing,organizata sub egida Federatiei Nationale de Automobilism Sportiv, s-a desfasurat in data de 23 octombrie 2021, pe superbul circuit ardelean,Transilvania Motor Ring. Dacia Revival a fost prezenta si la aceasta competitie la ambele discipline,mai ales ca la finalul acesteia au fost desemnati si castigatorii sezonului 2021.Daca la regularitate au participat cinci modele istorice Dacia, iata ca la viteza pe circuit, in cadrul celor doua grupe, istoricele noastre nationale au fost reprezentate in numar egal, cate trei masini la fiecare grupa.

La “regularitate”,lupta cu uniformizarea timpilor a fost destul de stransa atat intre concurenti ,cat si cu echipamentul de cronometraj, in final echipajul feminin format din Strecopitov Cristina-Rusu Roxana (04:02:4 , 04:02:5 , 04:02:5)reusind victoria. Pozitia secunda a revenit echipei formate din Ciprian Zaharie-Ileana Rotaru (03:06:3 , 03:06:3 , 03:06:6), iar ultima treapta a podiumului,cuplului format din Mihai Popescu-Georgia Popescu (02:52:2 , 02:52:3 , 02:52:4). Locurile 4 si 5 au fost obtinute in ordine crescatoare de echipajele, Alexandru Constantin-Raluca Constantin si Calin George Popa-Iulian Igna.

Viteza pe circuit, a confirmat din nou faptul ca tineretea si experienta fac casa buna impreuna, rezultatul obtinut fiind unul de succes. Astfel ,dupa modelul 1310 de culoare verde, de gr.1 – campion Dacia Revival,la viteza in coasta in acest sezon,pilotat de experimentatul bucurestean Mihai Barbu Alexandrescu, iata ca,o alta masina  pregatita de echipa tehnicienilor clujeni,formata din Olimpiu Daraban,Emil Nagy si Adi Popa, o Dacie 1300 neagra de gr.2, pilotata de acelasi titrat driver, reuseste sa-si adjudece atat victoria etapei la Open si si grupa, cat si titlurile la general si grupa 2, performanta de exceptie realizata de aceste doua masini,in cadrul acestui frumos proiect In acest sezon, Alexandrescu a participat la 22 de etape, din trei campionate nationale, obtinand la final, nu mai putin de 12 podiumuri, iar la incheierea ultimei runde la viteza pe circuit,titratul pilot a declarat:” Sunt bucuros ca am reusit aceasta performanta si aici ,dupa cea de la Dacia Revival – coasta si tin sa multumesc inca o data trio-ului tehnic clujean format din Emil Nagy,Olimpiu Daraban si Adi Popa,care etapa de etapa au reusit sa pregateasca o masina competitiva, aratand prin acest lucru ca pasiunea pentru vechi,combinata cu noua tehnologie se imbina perfect, rezultatul obtinut fiind unul extraordinar. De asemenea,multumesc FRAS pentru buna desfasurare a evenimentelor, clubului Krepelka Motorsport,la care sunt legitimat,pentru sprijinul acordat pe partea strategica si administrativa si nu in ultimul rand fanilor si spectatorilor prezenti pe marginea traseelor”.

Pozitia secunda la Open si grupa 2 a revenit tanarului Irinel Ionescu, care la bordul vechiului bolid galben pal, a purtat atat o lupta cu secundele,cat si cu pilotii Alexandrescu si Spuderka, simpaticul pilot declarand pentru Autostiri.ro: “ Inainte de aceasta etapa,eram la 9 puncte in urma domnului Mihai Alexandrescu si inca aveam o mica sansa la titlu, miza fiind foarte mare atat pentru mine ,cat si pentru dumnealui, eu dorindu-mi prima pozitie atat in calificari cat si in cursa. Masina a mers destul de bine,dar cea a domnului Alexandrescu a functionat impecabil, dansul adjudecandu-si atat locul 1 la Open,cat si la grupa, implicit titlul la Dacia Revival general si grupa 2. In prima sicana a minunatului circuit Transilvania Motor Ring, am avut o iesire pe iarba, fiind nevoit sa ocolesc un concurent care s-a invartit chiar in fata mea, iar ca problema tehnica,mentionez doar prezenta unui servetel in zona galeriei,fapt ce a produs ceva fum inainte de start. O lupta stransa am purtat si cu domnul Spuderka, rezultatele din calificari fiind departajate la miimi de secunda. Aceasta superba etapa a incheiat un frumos campionat si sunt bucuros ca in primul an de motorsport am reusit sa ma clasez pe locul 2 la Dacia Revival-viteza pe circuit si pe locul 3 la clasa/grupa A2+B2”.

Din pacate, al treilea concurent la grupa 2, seniorul brasovean Dan Spuderka,a fost nevoit sa abandoneze in ultimul tur.

 La grupa 1, proaspat- unsul membru al comisiei Dacia Revival-viteza pe circuit (ales in cadrul sedintei dupa ultima etapa de coasta), tanarul Andrei Vlad Dorobantu,reuseste o superba victorie de etapa si totodata titlul grupei pe anul 2021, el declarandu-ne: “ Ultima etapa a Romanian Retro Racing,Campionatul National de Regularitate si Viteza pe Circuit pentru Vehicule Istorice,s-a incheiat pentru mine ,in probabil cel mai frumos mod posibil, cu victorie aici pe Transilvania Motor Ring. Am venit la aceasta etapa foarte linistit, neavand presiunea rezultatului,dorind pur si simplu sa ma bucur de cele trei manse dedicate istoricelor de viteza. Vremea mai racoroasa a fost in favoarea istoricelor, racirea motoarelor fiind mult mai eficienta. Dat fiind faptul ca era ultima etapa ,iar eu neavand presiunea clasamentului final, am profitat de ultima parte a sesiunii de calificari,cand circuitul era mai liber si am incercat sa exploatez la maximum masina de concurs. Surprinzator, am reusit sa obtin un timp cu 5-6 secunde mai bun ,decat al celorlalti doi colegi de grupa si clasa. Cursa a inceput interesant, la start incercand sa evit un contact cu Andrei Rotaru, am cedat pozitia atat acestuia ,cat si lui Gabi Conduris. Pe Andrei l-am depasit in succesiunea de viraje 3-4,apoi a urmat duelul cu Gabi,care are o masina foarte competitiva, acesta incheind primul tur in fata mea. In al doilea tur,am avut doua tentative de depasire pe linia dreapta si ulterior in prima sicana, reusind sa-l depasesc doar in acul de par din virajul 6, apoi am incercat sa ma apropii de restul concurentilor si in acelasi timp sa ma bucur de masina si de cursa. Am incheiat cu bine,fiind multumit de masina ,dar in acelasi timp identificand lucruri de imbunatatit si reparat, chestiuni firesti la final de sezon. Doresc sa felicit pe toti colegii si participantii la viteza pe circuit din acest sezon, iar la anul,imi doresc sa vad mai multe Dacii pe grila de start”.

 Surprinzator,dar deloc de neglijat, resiteanul Andrei Rotaru,la volanul minunatului model Dacia 1300 de culoare alba, reuseste sa-l invinga in cursa pe veteranul Gabriel Conduris (care a acuzat ceva probleme) , obtinand la final de sezon, pozitia secunda la grupa si locul al saselea la general. De altfel, resiteanul, forlighter la etapa de coasta de pe Doman,ne-a declarat: “ M-am bucurat ca am reusit sa finalizez cursa si ca masina a depasit toate asteptarile. Este o Dacie 1300,cu un motor de 1289 cmc, de serie,pe care am restaurat-o iarna trecuta. Si apoi, locul al doilea este un loc mai mult decat onorabil pentru mine,mai ales ca acesta este primul meu sezon competitional. Multumesc mult tuturor!”.

Ocupantul locului al treilea, Gabriel Conduris si a sa Dacie 1310 de culoare rosie,au avut din pacate parte de probleme mecanice, in cadrul ultimei etape, seniorul bucurestean povestindu-ne in cateva cuvinte, aventura sa: “ Initial masina s-a comportat normal,iar duelul dintre mine si Vlad (NR.Dorobantu) se anunta a fi unul foarte disputat, cand la un moment dat, pe coborare, dupa pod,am simtit ca masina nu mai “trage”, nu se mai alimenteaza normal,iar eu pierd din viteza. Ba mai mult, motorul mergea cu intreruperi si m-am chinuit foarte mult sa-l tin in functiune ,sa pot ajunge la final,sa nu raman pe circuit si sa inchei……………..pe trei. Abia dupa cursa, in urma investigatiilor,am constatat ca o bucata dintr-un mic arc s-a rupt si a ajuns in carburator,provocandu-mi toate aceste necazuri. Dar asa se intampla cu masinile vechi”, a conchis titratul pilot.

Ultima participare Dacia Revival din acest sezon,a dovedit inca o data ,daca mai era nevoie, ca brand-ul nostru auto national, istoric de provenienta franceza, merita sa participle la cat mai multe competitii de gen. Sa nu uitam faptul ca, daca in conditii sanitare normale,prezenta modelelor 13xx la curse ,a fost una relativ modesta, iata ca in conditii de pandemie, masina de suflet a romanilor,a fost prezenta intr-un numar neasteptat de mare, iar reactia spectatorilor care au aplaudat frenetic fiecare aparitie, ne face sa credem ca viitorul arata bine.

 Clasament General Dacia Revival-Regularitate pe Circuit 2021

    1.Razvan Marinescu  115 pct.

    2.Cristina Strecopitov  85 pct.

    3.Mihai Popescu   72 pct.

    4.Mihai Dascalu  43 pct.

    5.Andrei Vlad Dorobantu 38 pct.

    6.Petre Ion 38 pct.

    7.Ciprian Zaharie  30 pct.

    8.Constantin Popescu  26 pct.

    9.Calin George Popa   22 pct.

    10.Florin Agagiu  18 pct.

    11.Alexandru Constantin 12 pct.

    12.Andrei Dorobantu  10 pct.

 Clasament General Dacia Revival-Viteza pe Circuit 2021

    1.Mihai Barbu Alexandrescu  129 pct.

    2.Irinel Ionescu   111 pct.

    3.Adrian Voicu  75 pct.

    4.Andrei Vlad Dorobantu  71 pct.

    5.Gabriel Conduris 48  pct.

    6. Andrei Rotaru  37 pct.

    7.Dan Spuderka   20 pct.

    8.Angela Mondoca  10 pct.

    9.Dan Niristeanu  2 pct.

    Clasament grupa 1-Dacia Revival 2021

  1.Andrei Vlad Dorobantu   150 pct.

  2.Andrei Rotaru   80 pct.

  3.Gabriel Conduris 59 pct.

  4.Angela Mondoca  21 pct.

  5.Dan Niristeanu  12 pct.

   Clasament grupa 2-Dacia Revival 2021

  1.Mihai Barbu Alexandrescu  129 pct.

  2.Irinel Ionescu  111 pct.

  3.Adrian Voicu  75 pct.

  4.Dan Spuderka 20  pct.

  5.Gabriel Conduris  17 pct.

Credit foto: Bogdan Paraschiv si Emil Nagy


Tags: ,

Category: Classic cars, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Interviu de debutant: Alexandru Andreoiu – „Eu doar puteam visa sa fiu la start peste ani si ani”

Debutantul interviului de astazi ne aduce o poveste interesanta despre pasiunea pentru motorsport in toate formele ei. Pilotul Alexandru Andreoiu...

Închide