spot_img

Dacia Revival – Debut de sezon 2022, pe circuitul MotorPark

Sambata 5 martie, circuitul ialomitean MotorPark de langa Adancata, a gazduit prima runda din calendarul anului 2022, a Romanian Retro Racing. Competitia desfasurata sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv ,organizata si cu sprijinul Retromobil Club Romania, a aliniat la start printre alte masini istorice si celebrele automobile ale brandului romanesc Dacia.  Astfel, batranele dar elegantele “doamne”, au participat atat la “viteza pe circuit pentru masini istorice”, cat si la “regularitate pe circuit”, ambele categorii facand spectacol in cadrul Dacia Revival.

    La viteza pe circuit, seniorul Mihai Barbu Alexandrescu (campionul en-titre),la bordul modelului rosu, Dacia 1300 de grupa 2, reuseste sa obtina victoria atat la general ,cat si la grupa, cu timpul de 2.15.855, aratand inca o data ca echipa formata din pilotul bucurestean si tehnicienii de la Cluj,campioana anul trecut atat la circuit ,cat si la coasta,  reprezinta o formula castigatoare. Cu toate acestea, debutul sezonului nu a fost deloc usor pentru Alexandrescu, el fiind nevoit sa participe cu masina “de rezerva”, pe care tehnicienii clujeni au “transplantat” cu success, motorul, cutia de viteze si planetarele, de pe modelul de culoare neagra, care nu era finalizat pentru curse la acel moment. Din acest motiv, masina ajunsa la circuit doar in dimineata evenimentului, nu a apucat sa fie verificata in regim “de cursa”, pilotul veteran parcurgand primii kilometrii la volanul ei abia in mansa de antrenamente, si intr-o maniera prudenta, dupa cum ne-a declarat: “In antrenamentul de dimineata nu am fortat deloc, ci am supus masina unor teste, verificand starea franelor ,a cutiei si a altor componente importante, clasarea la finalul mansei fiind una relativ slaba. Din pacate, din cauza unor probleme legate de siguranta pe pista (un model istoric BMW a pierdut ulei pe cateva sute de metrii din lungimea circuitului, fiind necesara curatarea lui) si de alocarea timpului pentru aceasta competitie, mansa de calificare a fost anulata, pozitionarea pe grila de start pentru cursa  fiind facuta in ordinea timpilor din antrenament. Astfel am luat startul dintr-o pozitie neprielnica, dar plecarea slaba a lui Irinel (n.r. Ionescu),m-a facut sa castig imediat un loc, apoi simtind ca masina este ok, am plecat in urmarirea lui Adrian (n.r. Voicu) si in cateva tururi l-am depasit, obtinand prima victorie din acest an. Pe aceasta cale, multumesc inca o data echipei tehnice de la Cluj formata din Emil Nagy si Adi Popa, care au pregatit masina impecabil”.

   Pozitia secunda la general si grupa a doua, plus cele 21 de puncte ,au revenit modelului argintiu 1310, pilotat de Adrian Nicolae Voicu (2.16.048), care desi al doilea la start (Dacia Revival), nu reuseste sa se mentina in fata ,pierzand victoria. La finalul competitiei, campionul sezonului 2020  ne-a spus cateva cuvinte:” A fost o etapa pe care am asteptat-o cu interes dupa pauza competitionala, am reusit sa imi cobor cel mai bun timp cu peste 2 secunde si sa ma apropii de primul loc la 3 sutimi, in conditiile in care masina adversarului meu este net mai puternica. A fost o lupta frumoasa ,care m-a provocat sa evoluez. Sa ne vedem sanatosi si in pace la Targu Mures!”

    Din pacate, ultima masina de grupa 2 pilotata de Irinel Ionescu, avand cea mai buna pozitie pe grila in urma antrenamentelor libere, nu reuseste decat un loc 3 onorific, ea abandonand cursa dupa numai cateva tururi, cu pana la roata stanga fata.

    Sa amintim aici ,ca veteranul Mihai Alexandrescu obtine si locul al doilea la grupa A2+B2, iar Adrian Voicu pozitia a treia, la aceiasi categorie.

   La grupa 1, Vlad Andrei Dorobantu si a sa superba Dacia 1300 gri (2.29.443), urca pe prima treapta a podiumului, in acelasi timp obtinand pozitia a treia la general, in urma abandonului modelului galben de grupa 2. De altfel, tanarul pilot a rezumat experienta debutului de sezon,in cateva fraze:” Am venit optimist si increzator la prima etapa, bucuros de faptul ca incepe campionatul si ca ne intoarcem pe circuit. Emotia revederii cu ceilalti colegi a fost puternica si totodata atmosfera de etapa, mi-a lipsit in extrasezon. Am venit fara prea mari emotii, pentru ca masina de concurs inca se afla in configuratia de anul trecut, urmand ca la urmatoarele etape sa apara cateva modificari de ordin tehnic. Mi-a parut rau sa aflu ca Andrei Rotaru nu va putea lua startul alaturi de mine si de Gabi Conduris, in batalia noastra la grupa 1. Mansa de antrenamente libere s-a desfasurat in parametrii, am fost linistit ca anvelopele au fost optime pentru conditiile meteorlogice si nu a fost cazul sa schimb pe anvelope de ploaie. Totusi aceasta mansa (care ulterior a contat ca si mansa de calificari),am incheiat-o cu emotii, avand in ultimul tur ceva probleme la sistemul de fixare al carburatorului pe galerie, problema ce a cauzat aparitia unei altele, depistate cu doar 10 min. inaintea startului in mansa de concurs. Astfel a fost o cursa solicitanta , stiind ca masina nu merge in parametrii optimi, dar nu am vrut sa renunt si am luptat sa termin cursa, fapt care mi-a oferit victoria la grupa 1 si locul al treilea la general. Sunt nerabdator sa ajung la  etapa a doua ,de pe Transilvania MotorRing, unde sper ca parcursul sa fie la fel de bun ,ca cel de anul trecut”.

   Pentru Gabriel Conduris, prima etapa din Dacia Revival a fost una dificila, problemele tehnice ale modelului 1310 prezente pe parcursul intregii zile, conducand la obtinerea timpului de 2.33.148 si al locului secund la grupa 1.

   In cadrul concursului de regularitate pe circuit, unde nu viteza conteaza ,ci constanta,( timpii obtinuti in 4 tururi de circuit, raportati la turul de referinta trebuind sa fie cat mai apropiati) victoria a revenit cuplului Mihai si Georgia Popescu, la bordul superbei Dacii 1100 de culoare visinie care cu timpii 3.06.5 ; 3.06.3 ; 3.06.2 ; 3.06.1 (timp referinta 3.06.5), urca pe cea mai inalta treapta a podiumului atat la Open, cat si la categoriile Dacia si Sedan. Locul secund atat la Open, cat si la Dacia, revine echipajului Alexandru Constantin – Sandu Cornel, in vreme ce ultima treapta a podiumului la general este ocupata de Renault-ul 5 al familiei Georgescu, iar pozitia a treia la categoria Dacia, de echipajul Daciei 1100 gri ,compus din Razvan Marinescu si Arnaud Perrein.

   De remarcat faptul ca, desi pauza competitionala a fost una destul de lunga, regulamentul Dacia Revival pentru actualul sezon a fost publicat cu mai putin de 24 de ore, inainte de prima etapa.

    Urmatoarea runda se va desfasura in data de 02.04.2022, pe superbul circuit ardelean, Transilvania MotorRing, de langa Targu Mures.

Credit foto: Ilie-Marius Boboaca

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -spot_img
15,357FaniÎmi place
699CititoriConectați-vă
1,130AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -spot_img
- Partener – GT Auto Club Sportiv -spot_img

Parteneri Autostiri