Vor fi opt probe speciale programate pe parcursul a doua zile, cele mai spectaculoase fiind in ziua a doua, in zona Lacului Vidraru și pe Transfăgărășan .
La Raliul Argesului masinile de fabricație românească ar trebui să se simtă ca acasă. Aici a aparut si prima Dacie de raliu .Istoria acestor masini se impleteste cu istoria motorsportului din România și istoria acestor locuri. Cand au aparut Daciile de curse au aparut si raliurile in judetul Arges .
Promotorul Cupei Dacia George Grigorescu s-a inscris si el in istoria acestui raliu si a acestor locuri a acestor locuri el fiind “consemnat” încă din 1986 drept pilot de raliu sau copilot al echipei Uzinelor Dacia . Chiar si dupa 35 de ani de la debutul in motorsport George Grigorescu este la volanul unei masini de raliu,,de aceasta data pe modelul Dacia Sandero 0,9 Tce cu toate evolutiile tehnologice, din postura de forlighter, masina de deschidere ,,0”.
Si totuși Raliul Argeșului deși are o istorie veche, paradoxal poate fi considerat un raliu nou. Asta pentru că obloanele fruseseră trase timp de un deceniu și nimeni nu mai credea în ”resuscitarea” acestei competiții auto.
Totul s-a reluat însă acum doi ani, iar anul trecut în plină izbucnire a pandemiei de Covid 19 a fost un adevărat miracol că s-a organizat raliul, prin contribuția majora a organizatorilor de astăzi. Acum se alergă din nou, deși nu am scăpat defintiv de pandemie .și in 2021 judetul Arges gazduieste a 21-a editie a Raliului cu același nume .
Cu probe speciale programate in zona Câmpulung Muscel dar si pe celebrul Transfăgărășan evenimentul se va desfasura pe parcursul a doua zile de concurs pline de adrenalină și spectacol.
Joi 10 iunie la ora 20.00 este programat in Piata Centrală din Pitești startul festiv, iar competiția oficială va începe de vineri dimineață, cu shakedownul langa Pitesti la Budeasca.
De remarcat în programul raliului probele din prima zi, relativ noi și necunoscute pentru marea majoritate a piloților .
PS 1 si PS 3 Godeni se aseamănă în unele zone cu o proba apreciata de piloți in trecut-Tigveni, dar care datorita noului coeficient al raliului nu a mai fost inclusă . E la fel de spectaculoasa ca proba maramureseana Copalnic care a creat ceva probleme , pentru ca este extrem de ingusta ,cu portiuni virajate dar si segmente extrem de rapide si tehnice .
PS 2 si PS 4 Mateiaș, este o proba complet nouă, fosta etapa de VTM , completata de o coborare rapida si tehnica unde curajul pilotilor poate creea ecarturi importante. Aceata este un veritabil amfiteatru națural , pe primii 3 km , spectatorii fiind invitati la o vizionare de calitate direct de pe probă .
Ziua de sâmbătă reprezintă <<evenimentul de gală >> pentru că sunt programate trecerile lungi pe PS 5 Vidraru in urcare , PS 6 Trasnfăgărășan , PS 7 Piscul Negru si PS 8 Vidraru ,în coborâre care roacă rol și de Power Stage . Vremea se anunta capricioasa pe probele speciale meteorologii anuntand ploaie in averse in procente destul de mari. Alegerea cauciucurilor va constui din nou o provocare pentru echipaje.
La startul Cupei Dacia , etapa a IV-a de la Raliul Argeșului se vor alinia echipajele
43 ALBUT DAN / MALUTAN AURELIAN Dacia Sandero
45 DANILA IOAN TEODOR/GHEORGHE DUMITRU Dacia Sandero
75 POPA DRAGOS / COLCERIU VLAD Dacia Sandero
82 CSATO ROLAND/CSIKOS SANDOR Dacia Sandero
92 DRAGAN ADRIAN / BRADATEANU VALENTIN Dacia Sandero
97 SUPURAN VICTOR/ COSMA VLAD Dacia Sandero
405 TUDOSE CONSTANTIN/ROGOZAN EDUARD Dacia Sandero
409 GUGU DANIEL / STANCIU MIHAI Dacia Sandero
“Calculul hărtiei“ îi indică drept favoriți pe actualii lideri ai Clasamentului General provizoriu- Dragoș Popa și Vlad Colceriu care cunosc probele extrem de bine si au avut evolutii apreciate si la ultimele doua ediții. Familiarizat cu traseul este și echipajul 43 Dan Albut/ Aurelian Maluțan care speră într-o evoluție bună și să facă uitat startul de sezon mai puțin convingător.
Lupta pentru puncte va fi extrem de deschisă pentru că evoluțiile din etapele anterioare le dau sperante echipajelor Teodor Danila /Gheorghe Dumitru (loc 3 la Harghita ), Roland Csato/Sandor Csikos ( loc 1 la Harghita, loc 2 la Brasov, loc 3 la Maramures ) si Victor Supuran /Vlad Cosma ( loc 2 la Maramures )
Este de asteptat si evolutia debutantilor care se poate spune ca si-au facut rodajul, iar acum la Raliul Argesului vor arata ce posibilitati sportive au la indemana. Un mic avantaj in duelul debutantilor il are echipajul 405 TUDOSE CONSTANTIN/ROGOZAN EDUARD care evolueaza pe teren propriu. Celalalt echipaj debutant are insa in componenta un copilot experimentat 409 GUGU DANIEL / STANCIU MIHAI
Clasamentul General Provizoriu al piloților Cupei Dacia inainte de Raliul Argesului (Clasamentul adevarului dupa aplicarea reguli federale N-1 )este:
- Dragoș Popa – 99,8 puncte
- Roland Csato- 87,8 puncte
- Victor Supuran -80,8 puncte
- Dan Albuț- 71,2 puncte
- Daniel Gugu- 63,6 puncte
- Constantin Tudose- 40 puncte
- Teodor Dănilă- 35 puncte
- Răzvan Ungureanu -34 de puncta
- Adrian Drăgan -29 de puncte
- Radu Luca- 27 de puncte
- Horia Balea- 12 puncte
Cupa DACIA 2021 are ca parteneri Dacia Finance – servicii de leasing, Viarom – construcții drumuri, Mival Class și Happy Credit. Parteneri tehnici sunt GT2i – marcă de produse echipamente protecție sport auto. Pentru al patrulea sezon consecutiv, furnizorul anvelopelor de competiție pentru Cupa DACIA este Hankook prin Bucur Tuning. Partener media este PRIMA TV care după fiecare raliu le oferă ocazia piloților și copiloților care aleargă românește să își împărtășească experiențele din mașina de curse, în cadrul programului Focus la Prima Oră .
Sursa si imagine: comunicat remis Autostiri.ro
[…] Scris de: Dan StrăuțiCupa DACIA programează în acest weekend a patra etapă din 2021, la Raliul Argeș… […]