spot_img

Cupa DACIA 2015 – Victorie pentru Alex Mirea în etapa a 5-a Transilvania Rally

– Un nou câștigător de etapă în Cupa DACIA

– Andrei Mitre prima victorie la Debutanți

– Sandero 0.9 TCe cu un pas mai aproape de debutul oficial

Etapa a 5-a a Cupei DACIA 2015 s-a încheiat cu victoria echipajului Alexandru Mirea/ Dragoș Despinoiu revenit în această competiție după o pauză de aproape doi ani. Startul în Cupa DACIA pentru Alex Mirea a fost facilitat de o rocadă care s-a produs în echipa pentru care activează, Shark Racing, el concurând practic pe mașina utilizată până la această etapă de către echipajul Gabriel Ene/ Ciprian Solomon care a decis să continue la o altă clasă cu o altă mașină.

Șapte echipaje s-au confruntat pe cei 123 km de probe speciale ai Transilvania Rally 2015 în Cupa DACIA. Primul și singurul abandon a fost semnat de juniorul Norbert Maior care secondat de Alina Pop avea să părăsească întrecerea în urma unei ieșiri în decor pe prima specială a zilei secunde. De altfel, Maior care venea la Cluj, primul său raliu de asfalt din carieră după victoria de la Bacău se clasa pe poziția secundă la finalul primei zile de concurs, după Alex Mirea.

Prima zi avea de altfel să-i scoată teoretic din lupta pentru podium și pe Adrian Teslovan și Cseh Imre care pe proba specială 2, Râșca (30 km) au suferit o ieșire în decor ce i-a făcut să piardă peste 20 de minute. De emoții nu a scăpat nici Alex Mirea care a suferit pe aceeași probă două ușoare ieșiri în decor, soldate însă doar cu avarii minore la Loganul său. La finalul primei zile Mirea conducea plutonul urmat de Maior la 11s, Miculici la 26s, Talasman la 50s, Drăgan la 57s în timp ce Mitre avea deja aproape trei minute în urma liderului, iar Teslovan peste 21 de minute.

O luptă deosebit de interesantă s-a dus în prima zi pentru poziția a treia pentru care Bogdan Talasman/ Andrei Mitrașcă, Vlad Miculici/ Rareș Fetean și Adrian Drăgan/ Vali Brădățeanu s-au luptat intens. Câștig de cauză a avut în final Vlad Miculici, clujeanul reușind să se impună cu un avans minim în fața celorlalți doi.

Ziua secundă care avea să includă alte 7 probe de clasament se remarcă prin atacul declanșat de echipăjul Drăgan/ Brădățeanu care reușesc după prima probă a zilei să treacă de Talasman/Mitrașcă și să se apropie la 38s de Miculici/ Fetean.

Din acel moment Mirea începe să facă o cursă prin care să-și conserve avansul, iar Talasman începe să acuze probleme de ambreiaj. Devenea evident că lupta pentru celelalte două trepte ale podiumului aveau să se dea între Miculici și Drăgan. Astfel, în ciuda atacului permanet declașat de Drăgan, care reușește să reducă diferența de timp de la 42s la 9s, pe parcursul a patru probe speciale, Miculici reușește a două clasare a sezonului pe locul secund, în timp ce Drăgan trebuie să se mulțumească cu poziția a treia, ceea ce înseamnă al patrulea podium din tot atâtea raliuri încheiate în 2015.

Liderul al zi al clasamentului Bogdan Talasman, încheie pe poziția a patra, în timp ce Andrei Mitre încheie pe cinci, respectiv locul 1 la Debutanti iar Adrian Teslovan pe șase.

Alex Mirea autor a opt victorii de probă specială obține victoria în Trofeul DMACK care recompensează echipajul cu cele mai multe victorii de PS.

Transilvania Rally 2015 a reprezentat și un test pe asfalt în condiții de concurs pentru modelul Sandero 0.9 TCe ce urmează a debuta oficial în Cupa DACIA, model dezvoltat de Mach1 Sport Management în cooperare cu mai mulți parteneri, și care a trecut recent prin îmbunătățiri la nivelul transmisiei și managementului motor. George Grigorescu secondat de Cristiana Oprea (PR FRAS) a pilotat această mașină la Cluj în deschiderea raliului.

Concurenții Cupei DACIA se vor reîntâlni din nou la finalul lunii august pentru Raliul Sibiului,care vine cu o formulă nouă pentru traseu fiind un raliu de asfalt 100%. Atracția principală vor fi cu siguranță probele ce se vor derula pe Transfăgărășan, partea nordică, o premieră pentru automobilismul modern. Este de așteptat ca Sibiul să devină în aceste condiții scena unor confruntări mult mai intense la Cupa DACIA, fiind un raliu nou pentru toată lumea și un raliu unde va conta foarte mult experiența navigatorilor.

În 2015 Cupa DACIA are drept partener principal UNIOR și se bazează pe sprijinul partenerilor tehnici: anvelope DMACK – importator COLINA MOTORSPORT, ORECA – furnizorul echipamentului de securitate.

Pentru mai multe detalii despre Cupa DACIA puteți vizita pagina facebook Cupa Dacia – Rally.

Clasament Cupa DACIA 2015* după 5 etape:

  1. B. Talasman/A.Mitrașcă          88p
  2. V. Miculici/ R. fetean                 74p
  3. P. Kelemen/G. Molnar   69p
  4. A. Drăgan/V. Brădățeanu           61p
  5. V. Ivan/G. Dumitru                    55p
  6. A. Teslovan/I. Cseh                  55p
  7. G. Ene/C.Solomon                    48p
  8. N. Maior/A. Pop                        37p
  9. A. Mitre/M/Capet                       35p
  10. A. Mirea/D. Despinoiu   29p

*Se acordă un bonus de 4p pentru participare.

Sursa: comunicat remis Autostiri.ro

Credit foto: Sorin Pop

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,330FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,530AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri