Competiţia „Cel mai 4×4”din România, ediția a XXI-a

| 16 iunie 2021 | 0 Comments

Vremea capricioasă, ploi diluviene și averse de grindină au sporit gradul de dificultate dar și spectaculozitatea probelor de concurs

După un an 2020 pe care îl dorim uitat cât mai repede, cel mai longeviv concurs auto din România a revenit la desfășurarea în luna iunie, pentru a bifa Cea de-a XXI-a ediție. Vremea capricioasă, ploi diluviene și averse de grindină au sporit gradul de dificultate dar și spectaculozitatea probelor de concurs, atât on, cât și off-road.  

  • Kia Sorento Hybrid este „Cel mai 4×4 SUV” din România, în timp ce categoria „SUV Premium” a fost adjudecată de Jaguar F-Pace. Mitsubishi Eclipse Cross PHEV a fost votat „Cel mai 4×4 SUV verde”, iar categoria 4×2 a fost câștigată de Renault Arkana.
  • Land Rover Defender  a fost ales „Cel mai 4×4 off-road” din România.
  • Ford Ranger Raptor și-a adjudecat titlul de „Cel mai 4×4 pick-up”.

Competiția „Cel mai 4×4” ajunge la cea de-a XXI-a ediție

Creată într-o perioadă în care piața auto a mașinilor numite, generic atunci, „de teren”, începea timid să prindă contur în România, competiția „Cel mai 4×4” ajunge la cea de-a XXI-a ediție. Zeci de mașini testate și jurizate, ascensiuni epice la 2.000 de metri, probe on road spectaculoase au cristalizat și consolidat, în timp, o adevărată familie în jurul acestui eveniment. 15 noi exemplare ale celui mai în vogă segment auto au fost testate și jurizate în cele două zile de concurs, atât pe traseul de viteză în coastă dintre Lerești și barajul Râușor, cât și în ascensiunile off-road din jurul platoului Șaua Prislop, Bucegi.

„Suntem la cea de-a XXI-a ediție, un record absolut la nivel european în domeniul concursurilor de presă pentru automobile de teren. Să nu uităm că acum două decade, SUV-urile erau privite cu neîncredere de europeni, fiind considerate mari consumatoare și – mai ales – poluatoare! Între timp, nu mai există nici un segment fără SUV la aproape toți producătorii de automobile. Avem nu mai puțin de 6 categorii din care 4 – SUV, SUV Premium, Offroader și Pick-up- au fost pionierate încă de la prima ediție. În urmă cu aproape o decadă, organizatorii au introdus categoria Cel mai 4 X 4 SUV verde, fiind primul titlu național la nivel european acordat unui SUV electrificat. Anul trecut a fost introdusă categoria Cel mai 4X2 SUV, o consecință a faptului că avem tot mai multe SUV-uri cu tracțiune pe o singură punte.”, a declarat Dan Vardie, fondator al concursului Cel mai 4×4.

Conform obiceiului anilor anteriori, cea de-a XXI-a ediție a competiției a revenit în perioada consacrată de organizare – luna iunie, însă, anul acesta, vremea capricioasă a pus la grea încercare, atât organizatorii, cât și modelele concurente. Averse de ploaie demne de un muson tropical, însoțite de căderi de grindină au transformat traseul on-road într-un test suprem al aderenței și motricității. Similar, în probele de off-road, aversele de ploaie au fost omniprezente, suprafețele de rulare fiind mult mai dificile pentru toate clasele de concurs.

Ediția din acest an a competiției Cel mai 4×4 a reunit un juriu alcătuit din profesioniști din domenii diverse: George Grigorescu, multiplu campion național de raliuri, Radu Tudoroiu, influencer, cunoscut pentru expedițiile sale la volan în Africa, Rusia și Asia,  Gig Gavrilă, unul dintre cei mai experimentați piloți off-road din România, Radu Constantinescu, una dintre cele mai cunoscute voci de radio din România, realizator al emisiunii „Drum cu prioritate” de la Europa FM, Daniel Costea, Președintele Asociației Presei Auto din România, vloggerii Gabriel Nica „Cu și despre mașini”, Robert Adam „turații.ro” și Luci Popa „autovantage.ro”, jurnaliștii Florin Amariei „AUTOpro” și Gabi Gogiu „4×4 Crossover & Lifestyle Magazine”.

„Cea de-a XXI-a ediție a competiției Cel mai 4×4 a avut parte de suspans atât în ceea ce privește fenomenele meteo, cât și din punct de vedere al luptei în anumite clase, unde câștigătorul s-a distanțat la doar câteva puncte. Un lucru este cert și devine tot mai evident de la an la an: electrificarea este parte integrantă a segmentului SUV. Dovadă stă chiar câștigătorul clasei SUV 4×4, Kia Sorento Hybrid. De asemenea, versiunile 4×2 au devenit un „must” în gama oricărui SUV, datorită orientării pieței către acest tip de tracțiune, combinată cu o caroserie mai înaltă și cu o gardă la sol mai mare. De altfel, trei din cele patru competitoare la clasa 4×2 sunt modele complet noi în gama constructorilor respectivi”, a declarat Daniel Costea, Președinte APAR (Asociația Presei Auto din România).

Categoria „Cel mai 4×4 SUV” a fost câștigată de Kia Sorento Hybrid, în cel mai aglomerat segment din concurs, un segment în care lupta a fost extrem de strânsă. Distins deja cu titlul de Mașina Anului în mai multe țări europene și declarat drept cel mai bun Kia al tuturor timpurilor, Sorento Hybrid s-a impus în fața lui Suzuki Across plug in hybrid, Jaguar F-Pace, Mitsubishi Eclipse Cross PHEV, Ford Kuga AWD și Seat Ateca.

Categoria „Cel mai 4×4 SUV” a fost câștigată de Kia Sorento Hybrid

„Suntem foarte mândri că modelul nostru Sorento Hybrid a întrunit aprecierea unanimă a juriului, care i-a acordat titlul de „Cel mai 4×4 SUV” la concursul de anul acesta. Noul Sorento a obținut deja de la lansarea sa numeroase premii internaționale, precum și titlul de Mașina Anului în mai multe țări, iar această nouă distincție decernată de un juriu atât de exigent ca cel de la concursul ”Cel mai 4×4” ne onorează. Este încă o dovadă a calităților incontestabile ale lui Sorento, a cărui evoluție în ultimii 18 ani rezonează cu brandul Kia ca întreg. În timp ce modelul a fost inițial lansat în 2002 ca un automobil utilitar de teren, cea de-a patra generație s-a transformat în ceva mult mai atractiv. Este un model important pentru Kia, mai ales acum că reprezintă, de asemenea, prima utilizare a electrificării pentru ‘nava-amiral’. Ridicând standardele în clasa medie a SUV-urilor pentru spațiu, eficiență și calitate, noul Sorento se află în centrul liniei globale de modele SUV Kia. Puternică, avansată și versatilă, a patra generație Sorento a fost proiectată și concepută pentru a răspunde oricărei provocări!”, a declarat Dan Chitaru, președinte Kia Romauto.

Cea mai facilă victorie a obținut-o Jaguar F-Pace, care este „Cel mai 4×4 SUV Premium

Cea mai facilă victorie a obținut-o Jaguar F-Pace, care este „Cel mai 4×4 SUV Premium”. Modelul electric de lux a convins juriul printr-o evoluție rutieră entuziasmantă și un nivel calitativ high end.

„Ca în fiecare an, la cea de-a 21 ediție „Cel mai 4×4” am participat cu noutățile brand-urilor Jaguar și Land Rover: Noul F-PACE și Noul Discovery.

Noul F-PACE are o personalitate puternică, un exterior cu elemente noi și imagine împrospătată, combinate cu un interior complet schimbat și cu o abordare mult mai clară privind zona premium.  Faptul că a câștigat premiul „Cel mai 4×4 – SUV Premium” în cadrul acestui eveniment de prestigiu confirmă că noul Jaguar F-PACE este o apariție notabilă în trafic, iar atenția acordată detaliilor, design-ul elegant, performanțele extraordinare și tehnologiile inovatoare sunt atributele Jaguar, de peste 80 ani.”, a declarat Mihai Ivănescu, CEO Premium Auto.

Prima treaptă a podiumului de la categoria „Cel mai 4×4 SUV verde” a fost adjudecată de Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

Prima treaptă a podiumului de la categoria „Cel mai 4×4 SUV verde” a fost adjudecată de Mitsubishi Eclipse Cross PHEV. Experiența constructorului nipon în tehnologiile de propulsie hibridă și imensul know-how moștenit de la celebra serie Pajero și-au pus amprenta asupra noului SUV Mitsubishi, un model performant atât pe șosea, cât și în off-road.

Suntem onorați de faptul că modelul Eclipse Cross PHEV a câștigat unul dintre cele mai importante premii în contextul actual: „Cel mai 4×4 SUV VERDE”, premiu care îmbină cele 2 tendințe clare ale pieței auto la nivel mondial: SUV şi electrificare.

Noul model Eclipse Cross PHEV reprezintă chintesența mărcii Mitsubishi Motors, transformând cei peste 85 de ani de experiență 4×4, 50 de ani de electro-mobilitate, 40 de ani de experiență SUV, precum şi 30 de ani de tehnologie All-Wheel-Control, în valori aplicate în prezent. Este unul dintre cele mai ecologice SUV-uri actuale, datorită fuziunii între tehnologia electrică inovatoare şi cea clasică pe benzină, care generează un consum de doar 1.9L/100km şi emisii de CO2 ultra-scăzute. Totuși, vine cu puterea a două motoare electrice şi unul termic, un sistem de tracțiune 4×4 consacrat, S-AWC, care garantează controlul total al vehiculului. Mulțumim organizatorilor care s-au ridicat, ca de fiecare dată, la cel mai înalt standard.” a declarat Mihai Petre, Director Marketing M Car Trading.

Renault Arkana a strâns cele mai multe voturi și și-a adjudecat titlul de „Cel mai 4×2 SUV

Introdusă în premieră anul trecut, categoria 4×2 a reunit de această dată patru modele, trei dintre acestea fiind proaspăt lansate, astfel că bătălia pentru primul loc s-a dat până în ultima clipă. Renault Arkana a strâns cele mai multe voturi și și-a adjudecat titlul de „Cel mai 4×2 SUV”. Victoria noului SUV coupe oferit de Renault a fost adjudecată la doar un punct distanță de noul Opel Mokka. Celelalte două modele concurente la categoria 4×2 au fost Hyundai Bayon și Dacia Duster GPL.

Când spui «Cel mai 4×2», așteptările sunt ridicate. Și pentru că am vrut să convingem că noul Renault Arkana este un model impresionant, am lăsat specialiștii să se pronunțe. Le mulțumim pentru aventura celor două zile de teste, în care Arkana și-a reafirmat calitățile care îl definesc – un SUV sportiv, care combină eleganța cu robustețea, în versiune hibridă, prin natura sa. Suntem mândri de acest titlu și mulțumim organizatorilor și participanților pentru încredere și aprecieri!,a declarat Cecilia Tudor, Managing Director Renault Cluster SEE.

Noul Land Rover Discovery s-a impus în fața unor modele extrem de performante

Noul Land Rover Discovery s-a impus în fața unor modele extrem de performante, precum Jeep Wrangler, Ford Ranger Raptor și Isuzu D-Max, câștigând titlul „Cel mai 4×4 off-road”. Cu o capacitate excepțională în teren accidentat, susținută de o transmisie performantă și o suspensie foarte avansată, dublată de o calitate de top a interiorului, cu echipamente specifice segmentului de lux, Land Rover Discovery a strâns adeziunea juriului.

„Noul Discovery nu este doar mașina care duce o poveste de succes mai departe, ci o mașină care rescrie istoria în segment. Evoluția designului cât și interiorul rafinat, cu accente high tech se întâlnesc în cea mai fericită combinație și reprezintă materializarea spiritului de aventură și off-road, clădit în timp de Land Rover. Capabilitățile acestui model, confortul, tehnologiile avansate și modul cum se impune pe orice tip de teren, i-au oferit un loc fruntaș la categoria off-road, demonstrând că nu există provocări de netrecut pentru brand-ul Land Rover.”, a declarat Mihai Ivănescu, CEO Premium Auto.

Ranger Raptor a fost favoritul majorității membrilor juriului, care l-au votat pe primul loc în categoria Cel mai 4×4 Pick-up

Ford Ranger Raptor este, deopotrivă, o apariție inedită dar și un pick-up extrem de performant. Construit după rețeta care a făcut celebre modelele de performanță ale seriei F de la Ford de pe continentul American, Ranger Raptor a fost favoritul majorității membrilor juriului, care l-au votat pe primul loc în categoria Cel mai 4×4 Pick-up.

Ford Ranger reconfirmă poziția de lider incontestabil în segmentul său, iar versiunea Raptor este vârful gamei, unde ADN-ul Ford Performance își spune ferm cuvântul.

Atât în România cât și la nivel european, Ranger rămâne prima opțiune în rândul pick-up-urilor, atât pentru caracterul său utilitar ireproșabil, cât și pentru atitudinea îndrăzneață și performanțele în teren accidentat,a declarat Cristian Prichea, Director General Ford România, Compania Națională de Vânzări.

La ediția din acest an, testele on-road s-au desfășurat în zona Câmpulung Muscel, pe traseul de Viteză în Coastă dintre Lerești și barajul Râușor. Este o porțiune tehnică, rapidă, ce alternează virajele cu liniile drepte și care s-a dovedit a fi o alegere excelentă pentru aprecierea calităților rutiere ale modelelor participante. Testele off-road au avut loc în jurul platoului din Șaua Prislop, Munții Bucegi, modelele concurente având trasee separate pentru probele SUV, 4×2 și off-road.

Titlurile acordate în competiția Cel mai 4×4 sunt Mărci Înregistrate la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci, aceasta fiind singura competiție națională de tradiție rezervată domeniului 4×4, care îşi propune să ofere consumatorului „SUV-ul, SUV-ul Premium, SUV-ul verde, SUV-ul 4×2, off-road-ul şi pick-up-ul anului”. Juriul celei de-a XXI-a ediții a fost format din: George Grigorescu (multiplu campion de raliuri) Radu Constantinescu (Europa FM) Radu Tudoroiu (fotograf, blogger, pasionat expediții off-road) Daniel Costea (Președinte APAR – Asociația Presei Auto din România, editor www.voom.ro) Gigi Gavrilă (specialist Off-road Adventure) Gabi Nica (vlogger, Cu și despre mașini) Luci Popa (vlogger, Autovantage) Gabi Gogiu  (Editor coordonator 4×4 Crossover & Lifestyle Magazine) Robert Adam (Editor www.turatii.ro) Florin Amariei (Redactor AUTOpro)

Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: , , , , , , , ,

Category: Drive-Test, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Promo Speed Challenge se amână pentru 8 August

Din motive independente de organizatorul brașovean – Clubul Sportiv Auto Blic – prima etapă a sezonului Promo Speed Challenge powered...

Închide