Competiţia ‘Cel mai 4×4’ din România, ediția a XIX-a – Festivalul noutăților

| 13 iunie 2019 | 0 Comments
  • SEAT Tarraco este „Cel mai 4×4 SUV” din România, în timp ce categoria SUV Premium a fost adjudecată de noul Range Rover Evoque.
  • Jeep Wrangler Unlimited a fost ales „Cel mai 4×4 off-road” din România, iar Isuzu D-Max a câștigat  categoria pick-up. 
  • Kia Sportage Mild Hybrid este câștigătorul categoriei „Cel mai 4×4 SUV verde”.

Cel mai nou SUV din gama SEAT, Tarraco, a fost încoronat cu titlul „Cel mai 4×4 SUV” din România. Victoria a fost una clară în fața unor competitori puternici din noul val al SUV-urilor: Dacia Duster, Hyundai Santa Fe și Jaguar E-Pace.

Tarraco este al treilea SUV din gama SEAT, după Ateca și Arona, fiind și cel mai mare. SUV-ul spaniol a convins juriul prin ținuta sa de drum echilibrată, sportivitatea caracteristică mărcii și interiorul spațios, plus tabloul de bord digitalizat.

Strategia clară a mărcii SEAT, oglindită în noua gamă de modele, vine în sprijinul a tot ceea ce facem pentru a promova cum se cuvine această marcă. În mod absolut firesc, găsim ca prezența voastră alături de noi contribuie la o mai bună percepție a mărcii SEAT în fața publicului larg, a utilizatorilor și a viitorilor utilizatori de autovehicule.

Da, este un început bun în piața auto din România pentru SEAT Tarraco. După seriile de premii obtinute și la nivel internațional, noul Tarraco, cel mai tânăr membru al familiei SUV SEAT (alături de Arona și Ateca), primește oficial și recunoașterea pe plan național din partea jurnaliștilor de specialitate. În urma câștigării titlului de  „Cel mai 4X4 SUV”, noul SEAT Tarraco a demonstrat că este modelul potrivit pentru provocările urbane și off-road cu care ne confruntăm zilnic, oferind un echilibru între tehnologie, performanța și versatilitate, a declarat Horațiu Moldovan, Brand Manager SEAT.

„Cel mai 4×4 SUV Premium” din România în 2019 este noul Range Rover Evoque, a doua generație a SUV-ului compact produs de Land Rover, care a impresionat prin digitalizarea aproape completă a interiorului și caracteristicile de off-road date de complexele sisteme electronice.

Noul Range Rover Evoque s-a lansat pe un drum deschis de predecesorul său, al cărui debut din octombrie 2011 a dus la un număr impresionant de unități vândute, dar şi la poziția de lider de segment pe piața autohtonă, pentru o lungă perioadă de timp. Designul împrospătat, împreună cu noile tehnologii de ultimă generație din domeniul 4×4, siguranța rutieră şi sistemele infotainment fac, cu certitudine, din Range Rover Evoque, un etalon pentru categoria premium SUV. Câștigarea râvnitului premiu „Cel mai 4×4 SUV Premium”, din cadrul ediției cu numărul 19 a evenimentului de succes „Cel mai 4×4”, certifică încă o dată potențialul acestui model pe piața românescă, a declarat Mihai Ivănescu, Director General Premium Auto, Importator Oficial Jaguar Land Rover în România.

Anul acesta, noul Jeep Wrangler Unlimited a fost încoronat „Cel mai 4×4 Off-Road”, după ce, la ediția de acum doi ani, vechea generație Wrangler a obținut acest titlu. Wrangler Unlimited s-a dovedit imposibil de bătut în teren greu, datorită gărzii la sol generoase și sistemelor specifice pentru off-road, perfecționate și mai mult la această nouă generație, așa cum era de așteptat din partea mărcii americane ale cărei automobile au ajuns sinonime cu aventura în afara asfaltului.

Jeep® este o marcă recunoscută pentru abilitățile sale legendare în Off-road. Evenimentul “Cel mai 4×4”, organizat de Revista AutoPro, a fost prilejul ideal de a prezenta cea de-a patra generație Jeep® Wrangler – JL. Suntem onorați că ne-am numărat printre invitații ediției din acest an, ediție ce s-a desfășurat pe traseul de VTM, între Lerești și barajul Râușor.

Distincția obținută în acest weekend, “Cel mai 4×4 – Off Road” – a fost atribuită modelului participant noul Jeep® Wrangler Unlimited, varianta Sahara 2.2 diesel 200 CP, autoturism echipat cu cele mai performante sisteme de tracțiune Command-Trac, care include un regim de funcționare automat opțional și funcție de conectare a punții din față în timpul rulării.

Dorim să mulțumim membrilor juriului, pentru confirmarea adusă acestui model important pe care îl comercializăm, fapt ce le certifică tuturor clienților noștri alegerile făcute și care amplifică, totodată, poziția noastră pe piață.

Ne bucurăm să putem reafirma prestigiul și performanța modelului Jeep® Wrangler Unlimited, prin intermediul premiului “Cel mai 4×4 Off-Road din România”, a declarat Narcis Ghiță, CEO Auto Italia.

Premiul pentru „Cel mai 4×4 Pick-up” i-a revenit în 2019 modelului Isuzu D-Max. Pick-up-ul nipon a convins prin soliditate și prin faptul că a devenit mai rafinat, fără a-și altera însă capacitățile impresionante de trecere și prețul competitiv.

Suntem mandri ca Isuzu D-Max a fost apreciat de juriul competitiei ca fiind cel mai bun din clasa sa, confirmand astfel calificativele foarte bune date de clienti. Calitatile prin care D-Max s-a distins intotdeauna in clasa sa sunt cele caracteristice unui adevarat ”cal de povara” – forta, durabilitatea, competenta de a parcurge orice teren, capacitatea mare de incarcare si, foarte important, pretul accesibil. Fie printre sonde, fie in paduri, fie in zonele de frontiera greu accesibile, D-Max se simte peste tot in elementul sau. Cei de la Isuzu au reusit sa conserve si chiar sa amplifice acest set de calitati la noua generatie, venind totodata in intampinarea clientilor cu un produs evoluat”, a declarat Dan Chitaru, Presedinte Isuzu Romauto.

La ediția din acest an, ca urmare a trendului la nivel mondial, competiția „Cel mai 4×4” a avut și categoria „Cel mai 4×4 SUV verde”. Câștigător al acestei categorii este Kia Sportage mild hybrid, SUV-ul coreean mizând pe un sistem de 48V pentru a reduce consumul de carburant, dar, așa cum aveam să descoperim, sistemul mild hybrid vine cu avantaje și în ceea ce privește dinamica.

Pana nu demult, termenul SUV si cuvantul ”verde” nu prea aveau ce cauta in aceeasi propozitie. Iata de ce, sa castigam cu Sportage Mild Hybrid primul titlu de SUV Verde acordat vreodata la competitia Cel mai 4×4, inseamna foarte mult pentru noi.

Este o recunoastere a succesului inregistrat de Kia Motors in cursa pentru electrificarea completa a gamei sale. Sistemul Mild Hybrid 48V este doar ”varful icebergului” gamei Eco Kia, dar aduce beneficii indiscutabile – emisii reduse simtitor fata de modelul conventional, economie de carburant semnificativa si un plus de forta si sportivitate, datorită celor 12 kW furnizati de motorul electric.

Foarte curand, vom vedea sistemele mild hybrid, hybrid si plug-in hybrid introduse pe majoritatea modelelor Kia. Astfel, impreuna cu cele doua automobile electrice deja comercializate, marca Kia va avea o amprenta de carbon dintre cele mai reduse din industria auto.” – Dan Chitaru, Presedinte Kia Romauto.

Pentru a fi eligibile în această competiţie, modelele prezente au intrat în vânzare în România în primul semestru al anului 2019. Toate modelele din concurs au avut echiparea pe care fabricantul a omologat-o pentru utilizarea rutieră obişnuită, nefiind permise îmbunatăţiri ale motorului, transmisiei, trenului de rulare sau caroseriei, inclusiv în privința pneurilor, mașinile au fost echipate standard.

Anul acesta, atât probele on-road cât și off-road s-au desfășurat în locații din zona Câmpulung Muscel. Testele pe asfalt au avut loc pe traseul de VTM dintre Lerești și barajul Râușor. Este o porțiune tehnică, rapidă ce alternează virajele cu liniile drepte și care s-a dovedit a fi o alegere excelentă pentru aprecierea calităților rutiere ale modelelor participante.

Testele off-road au avut loc pe două trasee de munte amenajate în jurul comunei Lerești. Locația a oferit toate ingredientele necesare evaluării în teren accidentat a mașinilor, membrii juriului având la dispoziție secțiuni cu noroi, piatră, zone pentru încrucișarea punților, urcări și coborâri abrupte, macadam.

Acordarea celor 4 distincţii s-a făcut în urma testelor efectuate pe 8 şi 9 iunie de către membrii juriului cu automobilele nominalizate în competiţie.

Competiţia „Cel mai 4×4” din România a ajuns la a XIX-a ediţie. Titlurile acordate în această competiţie sunt Mărci Înregistrate la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci, aceasta fiind singura competiţie naţională de tradiţie rezervată domeniului 4×4 care îşi propune să ofere consumatorului „SUV-ul, SUV-ul Premium, off-road-ul şi pick-up-ul anului”.

În cele 18 ediții precedente, producătorii asiatici au înregistrat 23 de victorii, cei europeni 21 victorii, iar americanii șase. Constructorul cu cele mai multe victorii la activ este Mitsubishi (9 victorii), urmat de Land Rover cu șapte victorii.

Ediția din 2019 a adus în fața juriului o serie de SUV și modele off-road care demonstrează faptul că electronica este tot mai importantă atât la nivelul sistemelor de infotainment, cât și la nivelul setărilor pentru rularea în afara șoselelor. Sistemele de tracțiune integrală controlate astfel permit aproape oricărui șofer să controleze mașina în situații mai dificile din off-road, dacă ține cont de tipul pneurilor și de garda la sol a mașinii.

Autofan Company, organizatoarea acestei ediţii, este o companie specializată în evenimente auto, având o vastă experienţă în domeniul testelor 4×4.

Juriul celei de-a XIX-a ediții a fost format din:

Gigi Gavrilă (specialist Off-road Adventure)

Dan Damian (revista AUTOpro)

Dragoș Craiovan (revista Caesar)

Robert Stan  (lifenews.ro)

Radu Constantinescu (Europa FM)

Alexandru Bindea (actor)

Alin Radu (Specialist Off-Road)

Daniel Costea (www.autoprem.ro)

Dan Străuți (autostiri.ro)

Aurel Niculescu (www.inautonews.com)

Video: YouTube

Sursa si imagini: comunicat remis autostiri.ro


Tags:

Category: Drive-Test, Prima pagina

Citește articolul precedent:
NRA, lider detaşat la jumătatea sezonului în CNRD!

La jumătatea sezonului intern, Napoca Rally Academy conduce în clasamentul pe echipe cu 354,2 puncte, urmată de DTO-Tellur R.T. cu...

Închide