spot_img

CNR. Raliul Sibiului, primul raliu mixt din Campionatul Naţional de Raliuri

Probe speciale pe macadam şi asfalt, speciala Santa pe noapte inclusă, din nou, în program, cel mai lung raliu din sezonul 2010 cu 147,3 kilometri de probe speciale, două probe cu suprafaţă mixtă, 43 de echipaje la start, pe scurt: Raliul Sibiului 2010.

Raliul Sibiului, etapă eveniment în Intercontinental Rally Challenge (IRC), este prima etapă de macadam din acest sezon în Campionatul Naţional de Raliuri Dunlop. Pentru a sărbători ediţia a zecea a celui mai dur şi spectaculos raliu pe macadam, în programul raliului au fost incluse zece probe speciale cu o lungime totală de 147,3 kilometri. „Raliul Sibiului este cel mai lung raliu din calendar, dar am ales această variantă pentru a ne apropia de distanţa unei etape din IRC. La Sibiu putem avea uşor un raliu de peste 200 kilometri, dar acum ar fi fost mult prea dificil pentru piloţii din competiţia internă”, a spus Sorin Itu, organizatorul raliului.

Programul competiţiei

Dupa doi ani de absenţă, în programul Raliului Sibiului, a fost reintrodusă speciala Santa pe noapte. Prima zi a raliului, vineri 16 iulie, va începe cu super speciala de pe terenul de autocross din cartierul Ştrand, programată la ora 17:00, urmată de două treceri pe Dobarca şi apoi Santa pe noapte începând cu ora 22:00. În ziua a doua, sâmbătă 17 iulie, pentru prima oara în istoria modernă a raliurilor din România, piloţii vor fi obligaţi să ruleze, în această etapă, atât pe macadam, cât şi pe asfalt, pe cele doua probe mixte, Sadu şi Santa Max. Speciala Sadu, cea mai rapida probă a Raliului Sibiului, are o lungime totală de 9 kilometri, primii 2,3 kilometri fiind pe asfalt. Cea mai spectaculoasă este însă Santa Max, o probă compusa din speciala Santa, o porţiune de aproximativ doi kilometri pe asfalt, şi vechea speciala Călugăru „Probele nu sunt complet noi, dar ideea de a le lega cu o parte pe asfalt transformă Santa Max şi Sadu în speciale inedite. În plus, există acum mult mai mult loc pentru spectatori, în special pe porţiunea de asfalt, şi sunt sigur că vor avea parte de un spectacol total”, a spus Sorin Itu, organizatorul raliului.

Startul festiv în Raliul Sibiului 2010 este programat joi, 15 iulie începand cu ora 20:00, în Piaţa Mare a oraşului.

Declaraţii:

La Cluj am mers foarte bine, ne-am inteles perfect cu masina. Am descoperit care au fost cauzele pentru care la Targu Mures nu am reusit sa fim performanti, le-am remediat si acest lucru s-a vazut. Am fost si foarte inspirati in alegerea pneurilor, lucru care, alaturi de set-up-ul masinii, ne-a adus, dupa prima bucla, un ecart care ne-a permis sa terminam victoriosi raliul. Rezultatul de la Cluj inseamna foarte mult in economia Campionatului, dar incepe partea a doua a sezonului, incepe macadamul. Raliul Sibiului este o noua dovada de organizare profesionista. Este insa un raliu dur, la Sibiu nu discutam doar de viteza pe probele speciale, discutam si despre constanta si noroc. Aici nu castiga intotdeauna cel mai rapid pilot. Noi ne-am pregatit, am facut si cateva teste, am luact contact pentru prima oara cu Subaru pe macadam, pentru ca nu facusem inca acest lucru. Mi-as dori ca dupa aceasta etapa sa ramanem liderii campionatului, dar sa nu terminam Raliul Sibiului mai jos de locul trei”, Bogdan Marişca.

Sibiul este o provocare pentru noi. Levente este sibian si ne dorim foarte mult victoria. Vom trata cu multa seriozitate probele pentru ca este un raliu dur, care necesita multa atentie si echilibru. Este un „raliu al penelor” datorita traseului si ne vom concentra maxim sa avem cat mai putine probleme tehnice”, Gergo Szabo.

A venit macadamul si ma bucur. La Sibiu conteaza si viteza, dar si strategia si menajarea masinii pentru ca este un raliu dur. Probele mixte si de noapte sunt niste pete de culoare, care sunt convins ca vor face din raliul Sibiului 2010 unul dintre cele mai reusite din cate au fost pana acum. Santa este o proba foarte grea si impreuna cu toate celelalte elemente transforma Sibiul intr-un raliu adevarat, greu, o proba de barbatie. Am castigat de 4 ori Sibiul si speram sa reusim un loc cat mai bun si de aceasta data”, Titi Aur.

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,347FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,380AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri