Claudiu Barbu despre ArcFest

| 23 iulie 2018 | 0 Comments

,,Nu ne gandeam ca trasee de cate 50 km ne pot injecta atata adrenalina precum au facut-o specialele de la ArcFest, aflat la prima sa editie.

Am trait in zilele acestea de concurs, cat am trait in toate participarile din aceste an.

Saptamana a inceput cu agitatie pentru Transcarpatic Rally Team​. In urma unor teste, am luat decizia sa schimbam motorul. Pe parcursul a trei zile am tot facut rocade de piese intre trei motoare, in incercarea de a gasi combinatia optima. In cele din urma am plecat spre Orastie cu un bord ce arata ca bradul de Craciun: beculete si erori in toate culorile. Eram convinsi ca ziua dedicata verificarilor tehnice si administrative ne va oferi timpul necesar pentru remedierea defectiunilor.

Joi seara, la ora 22.00, am ajuns la concluzia ca o remediere nu va fi suficienta si trebuie sa schimbam toata injectia, inclusiv turbina; insa toate piesele noastre de schimb fusesera deja epuizate. Am solicitat ajutorul ASP GROUP EAST​ prin Bogdan Dumitriu​ si Angelescu Dragos care, la randul lor, au trimis doi mecanici in miez de noapte, Ariton Petre​ si Florin Dan​, pentru a ne pregati admisia cu rampa de injectie.

Cand tocmai probabil se pregatea sa se culce, dupa doua nopti nedormite, Marius Botezat​ primeste vestea fulger: era nevoie urgent sa faca o deplasare de la Bucuresti catre Orastie. O nimica toata fata de noaptea cand a trebuit sa ajunga pana in Turcia. Ca de obicei, raspunsul lui a fost prompt; la fel si rezultatul.

Vineri, la ora 07.30, aveam un SSV pregatit sa inceapa spectacolul. Si l-am inceput; dar intr-un cosmar. Noroi si unele rute cu specific mai mult de off-road, decat de rally raid. Dupa doar 12 km am rupt caseta, iar finalul zilei de vineri avea sa ne gaseasca pe ultimul loc.

Tehnicul format din Dragomir Cristian si Radu Costin Gabriel Radu​, asistati de catre Paul Spiridon​, a fost nevoit sa se mai mobilizeze pentru inca o noapte. Iar de data aceasta a fost cu noroc. Sambata, desi in urma unei erori de navigatie am fost depasiti de catre cinci echipaje, am terminat ambele speciale ale zilei pe primul loc, atat la Clasa SSV, cat si la General Auto, cu un avans de peste 5 minute fata de urmatorul clasat. Reusim sa repetam povestea si in speciala de duminica: primul loc la clasa noastra si primul loc la General Auto.

Final pentru Transcarpatic Rally Team – Locul I la Clasa SSV!

Sa ne intoarcem putin la ArcFest si prima sa editie.

Puncte pozitive:

– locatia: Orastie – Arsenal Park. Nici nu credeam ca exista un astfel de loc, aici in Romania. Superb, mai ales pentru familii: aqua park, piscine, tiroliene, tancuri, avioane, mitraliere – hectare intregi, ingradite, in care copiii pot fi lasati in voie;

– mobilizarea extraordinara de logistica pentru organizator Costin Fantana, de la Comisia de Off-Road si Leonte Mihai​, Presedintele Comisiei de Rally-Raid – FELICITARI pentru tot ce s-a vazut, si mai ales pentru efortul care nu s-a vazut;

– prezenta numeroasa din partea sportivilor, atat a celor de la off-road, cat si a celor de la Rally-Raid;

– sustinerea din partea autoritatilor, in special a Primariei din Orastie, care a solicitat (si a primit) o parada de peste 100 de masini prin centrul orasului. Astfel de evenimente injecteaza bani in bugetul local. Iar daca acesti bani vin de la straini, si au fost destui pentru o prima editie, atunci nu doar localii au motive de bucurie. Nu se consuma atata combustibil in Orastie, nici in 6 luni. De 100% grad de ocupare la cazari si de vanzarile de pizza nu mai mentionam;

– prezenta Ambasadorului Turkmenistanului pe tot parcursul evenimentului, incheiata cu scurta prezentare a Raliului ce se va tine in aceasta toamna in tara domniei sale. Laudabila insistenta cu care se incearca sa fie prezente si cateva echipaje romanesti. La fel de laudabil este si efortul Comisiei de Rally Raid care s-a mobilizat in incercarea de a organiza o logistica pentru un raliu in desert, ce se va desfasura la peste 5.000 km distanta. Nu-mi aduc aminte sa fi citit despre o astfel de initiativa, nici macar pe vremea cand ma uitam pe Start spre Viitor;

– prezenta Presedintelui FRAS la ArcFest. Ar fi fost frumos sa participe si la prezentarea facuta de catre Domnul Ambasador;

– foarte multi spectatori pe traseu (mai ales pentru un Rally-Raid), amplasati in zone fara risc, de unde au putut urmari un spectacol continuu, desfasurat pe parcursul mai multor ore.

Puncte negative:

– tronsoane de speciale cu risc ridicat de trafic „suplimentar” din alta/ alte directie/ directii, decat cea in care navigai, inclusiv din fata. Doar Bunul Dumnezeu a evitat evenimente tragice; pentru ca pe temperamentul unor piloti nu te poti baza, nefiind prieten cu moderatia. In acelasi timp, nici nu trebuie sa facem o tragedie din asta, atata timp cat am fost informati de la inceput si avertizati prin road-book (nu ar fi stricat !!!); si de ce sa nu recunoastem, oare cati piloti de rally-raid nu s-au intors cel putin o data pe contrasens de-a lungul „carierei”?! Expectativa unei intalniri de grad III cu un monstru din tubulara te ducea cu gandul ca ti-ar fi placut mai mult sa fii si tu intr-un TBT din Arsenal Park;

– road-book cu multiple erori si oarecum neadecvat pentru viteza cu care ar trebui sa se desfasoare un Rally-Raid. Pentru cei care au rulat mai moderat a existat timp din plin sa le vezi „pi tăti”. Pentru altii, „pi tăti” urmeaza sa le vada saptamana aceasta prin service-uri. In mod sigur, daca nu era, organizatorul a devenit actionar la Arctic Gaiesti. In acelasi timp, ploile din aceste saptamani au mutat versantii mai repede decat pot citi satelitii lui Google, si intelegem situatia ingrata in care organizatorul a trebuit sa se adapteze de la o saptamana la alta. In alta ordine de idei, traficul intens a transformat anumite alei secundare in drumuri principale, ceea ce a amplificat si mai mult confuzia navigatorilor – o adevarata lectie de navigatie in acest weekend, pentru care trebuie sa multumim;

– dezertarile in masa de la o anumita clasa, din „fericire” de la cealalta ramura sportiva. Motivele au fost hazlii: „Pai ce eu am venit sa-mi stric jucaria?” Nu, ai venit sa o bagi direct in showroom dupa;

– „nerabdarea” cu care s-au chinuit unii sportivi in asteptarea creata de defilarea prin oras. Doamne Ajuta sa dam doar de Primari care sa accepte sa le blocam jumatate de oras, iar vanzatorii sa isi lase magazinele pentru un selfie! A fost unul din cele mai frumoase momente facute la comun sau in grup, dupa cum prefera fiecare;

– absenta clientilor pentru cei care au incercat sa se bronzeze pe flancurile strazii. Organizatorului principal i-am sugera mai multa promovare. Prezenta unui artist mai antrenant pe scena, ar fi adus si Deva, nu doar Orastie la concert. Si nu, nu toti sunt scumpi, la cat ati cheltuit. „Vendorilor” le recomandam discutii la comun, chiar daca sunt concurenti, in urma carora sa puna o oarecare presiune pe organizator – daca stiti ce sa cereti, s-ar putea sa si obtineti – alegeti Grupul;

– prezenta lui Elvis…….. Glumeam – incercam doar sa obtinem comentarii 🙂 Repatrierea unor sportivi poate fi de bun augur. Probabil au inceput sa vada schimbarile;

– pentru sfarsit mentionam cretinatatea de care au dat unii dovada, din pacate multi dintre ei „sportivi”, care au continuat sa isi ambaleze motoarele si dupa ce ieseau de pe traseu si intrau pe asfalt sau in zone vadit pietonale. Oameni buni! De asta venim cu sacrificii la competii organizate de altii tot cu sacrificii – ca sa nu facem alte sacrificii. Sunt convins ca pe viitor, astfel de incidente vor fi drastic sanctionate.

In concluzie:

Un prim Eveniment Excelent de 8.9!

Ce ar trebui sa faca un Organizator sa fie cotat la 10? Probabil sa isi dea viata si sa dea faliment. Si atunci cu totii am spune: „Ce misto erau toate evenimentele facute de…..!

Felicitari tuturor concurentilor!
Felicitari Organizatorilor!
Felicitari Sponsorilor!

Noi am fost mituiti de:

Reinvent Consulting
ASP GROUP EAST
BestRide.ro

carora le multumim ca ne-au sustinut si s-au implicat in rezolvarea oricaror probleme!”

Text preluat de pe pagina de facebook a sportivului.


Tags: , ,

Category: Prima pagina, Rally

Citește articolul precedent:
Noile modele Mazda CX-30 și MX-30 câștigă premii de design Red Dot 2020

Lansată în 1955, Red Dot este una dintre cele mai mari competiții de design din lume. Câștigătorii designului de produs,...

Închide