Bogdan Marișca se impune în Raliul Perla Harghitei 2021

| 9 mai 2021 | 0 Comments

Lider după prima zi a competiției, Bogdan Marișca a mers excelent și în ziua a doua a Raliului Perla Harghitei și s-a impus la capătul unui raliu în care și-a adjudecat și cele mai multe probe speciale câștigate (6), ca și Power Stage-ul Árpád Dietrich. Marișca devine astfel al treilea pilot care se triumfă în startul stagiunii 2021 a întrecerii interne. Raliul Perla Harghitei 2021 a contat ca etapă în Campionatul Național de Raliuri Betano, Campionatul Național de Raliuri pe Asfalt Betano, Campionatul Național Rally 2 Betano și Campionatul Național de Raliuri pentru Vehicule Istorice Betano, toate derulate sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv.

Ziua întâi a Raliului Perla Harghitei ne oferise o luptă strânsă pentru supremație pe cei 34,30 de kilometri de probă specială. Într-o zi în care nu au lipsit problemele tehnice, dar și surprizele vremii, ploaia schimbând starea suprafeței de concurs pe ultimele două probe, Bogdan Marișca a reușit să fie cel mai rapid. El și-a adjudecat două speciale și termina pe prima poziție, cu un avans de 14,3 secunde în fața lui Dan Gîrtofan. Revenit după ce a avut de depășit zilele de spitalizare din pricina Covid-19, Giri reconfirma astfel ritmul de la Shakedown, unde obținuse cel mai bun timp, și avea un ecart de 2,9 secunde în fața lui David Botka, ocupantul ultimului loc al podiumului.

Bogdan iese la rampă

Ziua secundă a propus nouă probe speciale. Mai precis trei treceri pe specialele Lueta”, „Crăciunel” și „Mărtiniș”. Și cum peste noapte plouase, ritmul abordat de piloți la prima trecere a fost mai degrabă unul precaut, pentru ca apoi, pe măsură ce suprafața de concurs s-a uscat, să crească.

La vârf, lucrurile s-au lămurit după chiar prima buclă. Gîrtofan a pierdut peste șase minute în chiar prima probă, „Lueta”, acolo unde, o pană, l-a făcut să piardă peste șase minute. Incomplet refăcut și la o distanță de aproape 2 minute de zona punctelor, a decis să se retragă, pentru că era clar că șansele la un rezultat consistent erau mici chiar dacă forța pe cele două bucle rămase și nu mai avea vreo problemă.

Ulterior, Bogdan Marișca a gestionat perfect duelul pentru supremație cu David Botka. Pilotul maghiar a avut o victorie în plus în ceea ce privește probele speciale ale zilei, însă pilotul Napoca Rally Academy și-a adjudecat atât succesul în raliu, cu un avans de 1:06,8, dar și Power Stage-ul Árpád Dietrich, în care a fost cu 2,1 secunde mai rapid. O victorie importantă pentru Bogdan, cel care reușise un loc secund în runda precedentă, iar acum a devenit al treileaa pilot care se impune în tot atâtea raliuri în ediția 2021 a CNRB.

Pe ultima treaptă a podiumului OPEN s-a clasat Istvan Soos, brașoveanul impunându-se și la Clasa 11, înaintea lui Adrian Teslovan. Harghiteanul reușește însă un rezultat excelent la a doua întrecere cu o mașină cu tracțiune integrală, urcând pe ultima treaptă a podiumului în clasamentul general FIA. Top-ul zece al clasamentului general a fost completat de Bogdan Cuzma, Cristi Dolofan, Enis Arif, Andrei Cașcaval, Răzvan Trișnevschi și Tibor Tajmel.

Teslovan, succes categoric la RC2N

Firesc, câștigător al raliului, Bogdan Marișca este marele învingător și-n campionatul pe această suprafață, acolo unde și Istvan Soos, Adrian Teslovan și Bogdan Cuzma urcă substanțial în ierarhie și încing lupta la vârf.

Și Clasa RC2 a fost adjudecată de Bogdan Marișca, urmat de David Botka și Bogdan Cuzma. Bănățeanul a arătat un ritm în creștere la doar a treia etapă pe un model Rally2, și a fost urmat de Cristi Dolofan, care adună puncte prețioase în ierarhia internă.

Clasa RC2N a oferit un succes categoric al lui Adrian Teslovan, care s-a impus cu un avans de peste două minute în fața următorului clasat. În condițiile abandonului tehnic al lui Andrei Gîrtofan (cel care a revenit în ziua a doua, cu 5 victorii de probă specială, între care și cel mai bun timp în Power Stage) duelul pentru locul secund s-a dat între Andrei Cașcaval și Răzvan Trișnevschi. Bucureșteanul a pierdut câteva zeci de secunde în urma unui moment la limită, iar apoi, în pofida forcingului de final, n-a mai putut recupera ecartul față de Cașcaval.

Mihai Manole triumfă la 2FWD

În întrecerea mașinilor cu tracțiune pe două roți am asistat la o luptă deschisă pe parcursul celor 12 probe speciale. Remus Cotuț, aflat la conducere înaintea ultimei bucle, a avut parte de o ieșire în decor și a abandonat. Astfel că s-a impus Mihai Manole, urmat de Dănuț Budai, aflat la bordul noului Citroen DS3 R3T, și Csongor Szabo. Un Szabo care după problemele tehnice din prima zi a avut și o penalizare de 10 secunde.

Podiumul amintit este și cel de la Clasa RC4, în timp ce la RC5 Cristi Sugar, care a fost și cel mai rapid junior al raliului, s-a impus cu un ecart de 1:07, 7. Pilotul Vali Porcișteanu Racing a fost urmat de Bogdan Talașman. Și Radu Necula a fost extrem de rapid, dar problemele la sistemul de frânare consemnate în prima zi l-au obligat să se mulțumească doar cu locul 3, completând un podium pe care l-am consemnat și în Swift Cup. În cealaltă competiție monomarcă, vorbim despre Cupa Dacia, s-a impus pilotul local Roland Csato, care l-a devansat cu 40,2 secunde pe debutantul Constantin Tudose, în timp ce pe trei s-a situat Ioan Teodor Dănilă.

Istvan Soos, am amintit deja, a fost cel mai rapid la clasa 11, fiind urmat de Răzvan Nechifor, în timp ce Ioan Mihuț (ieșire în decor la Shakedown), Bogdan Moldovan (tehnic), Bogdan Năstase (probleme tehnice vineri și ieșire în decor sâmbătă) și Peter Szilas au abandonat. La clasa 12 au urcat pe podium Tibor Tajmel, Samuil Mircea și Z. Gyuriczky.

Claudiu Albuț a fost cel mai rapid în categoria debutanților, urmat de Constantin Tudose și Costin Popescu. Dorin Alexandrescu s-a impus la Vehicule Istorice, repetând succesul de la Brașov, impunându-se acum cu peste două minute avans față de Cătălin Cedric Ghigea, în timp ce pe trei a sosit Levente Kovacs. George Marinescu și-a adjudecat victoria în Rally2, întrecerea care și-a programat probele speciale sâmbătă, urmat, la 16 secunde, de Peter Havrila, și de Eduard Georgescu.

Rezultatele complete sunt disponibile la https://live.fras.ro/results/raliul-harghitei/ss12/cnrd. Raliul Perla Harghitei a fost organizat cu sprijinul Consiliului Județean Harghita, Primăria Odorheiu Secuiesc, Primăria Lueta,Primăria Ocland,Primăria Mărtiniș.

Sponsor Principal: Perla Harghitei, Parteneri : Amigo&Intercost , Septimia Hotels&Spa Resort, Magdolna Impex srl, Eurato SA, Color Metal, Tendixx.com, Mastertent, DJST Harghita, Visitharghita.com,Toyota prin Eurocar Trading,Viking srl, Brother, Kero Bike, Service Center, Ademo Renovatie. Li se adaugă partenerii tradiționali media precum Szekelyhon,Erdelyi Sport, Hargitanepe,Presztizs Sport din Ungaria, Autorally, Rallymax, Rallyphoto.ro.

Nu în ultimul rând, competiția s-a derulat cu sprijinul Poliției Județului Harghita și al Municipiului Odorheiu Secuiesc, al Poliției Locale Odorheiu Secuiesc, al I.S.U. Harghita, Serviciul de Ambulanță Harghita și Jandarmeria Harghita. Pentru mai multe informații legate de această competiție, accesați www.raliulharghitei.ro

Credit foto: Balazs Attila – rallyphoto

Sursa: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: , , , ,

Category: Prima pagina, Rally

Citește articolul precedent:
Battlecross X31: cea mai nouă anvelopă motocross Bridgestone oferă motocicliștilor tracțiune și aderență uimitoare, precum și stabilitate și autonomie sporite

Anvelopa Motocross Bridgestone Battlecross X31 le permite motocicliștilor să-și intensifice jocul pe teren accidentat.Bridgestone Battlecross X31 aplică cele mai noi...

Închide