În cadrul cursei Michelin GT Challenge desfăşurată pe Virginia International Raceway – a noua etapă din IMSA WeatherTech SportsCar Championship -, cele două BMW M6 GTLM înscrise de BMW Team RLL au încheiat pe locurile al cincilea, respectiv pe al optulea într-o rundă rezervată exclusiv modelelor GT. #25 BMW M6 GTLM, pilotat de Bill Auberlen şi Dirk Werner, a fost cel care a încheiat înaintea maşinii #100, al cărei cockpit a fost împărţit de John Edwards şi Lucas Luhr.
Plutonul fruntaş a parcurs 90 de tururi ale circuitului cu o lungime de 3,27 mile (5,26 km), de-a lungul cursei ce a durat două ore şi 40 de minute şi care a avut o singură neutralizare, cu şase minute înainte de final. Victoria în categoria GTLM a revenit #3 Corvette.
De pe locurile al cincilea şi al şaselea ale grilei, după un start curat, Werner a fost cel care a plecat mai bine şi la finalul primului tur a reuşit să treacă în faţa lui Edwards. Apoi, în turul 7, #100 a coborât pe poziţia a şaptea, unde a rămas până la finalul turului 13, după 22 de minute de cursă, a pierdut roata spate dreapta.
Edwards a reuşit să revină la standuri pentru schimbarea cauciucurilor şi realimentare cu benzină, dar a primit şi o penalizare drive through pentru un incident petrecut la pit stop – a efectuat penalizarea la finalul turului 15, astfel că a retrogradat pe locul al 18-lea în clasamentul general şi pe al nouălea în categoria lui. De asemenea, echipa a fost obligată să schimbe strategia de la două la trei opriri. În acel moment, maşina #25, care avea un tur avans, urca pe locul al treilea, la 3,8 secunde de lider.
După 40 de minute de cursă şi 23 de tururi, Werner se menţinea pe locul al treilea, în timp ce Edwards îşi făcea loc prin plutonul GTD, fiind ultimul în categoria GTLM. În turul 25, Werner a avut o scurtă ieşire în decor şi a coborât pe poziţia a şaptea, la 15 secunde de lider. La finalul turului 30, Werner a intrat la standuri, iar Auberlen a preluat locul în cockpit după ce maşina a fost realimentată şi echipată cu pneuri noi.
După prima rundă de opriri la boxe pentru categoria GTLM şi după 33 de tururi – şi o oră de cursă -, Auberlen ocupa locul al şaptelea, iar Edwards era al nouălea în clasă, din nou în acelaşi tur cu liderii. Edwards a efectuat un nou stop pentru pneuri şi combustibil în turul 41, iar Luhr a preluat volanul maşinii #100. La jumătatea întrecerii, după ce se parcurseseră 44 de tururi, Auberlen ocupa poziţia a opta.
Cu o oră rămasă din cursă şi 56 de tururi parcurse, locul al şaptelea era ocupat de Auberlen, iar Luhr era al nouălea în clasă. Maşina #25 a efectuat a doua oprire la finalul turului 61 pentru combustibil, pneuri şi schimbare a pilotului, Werner revenind în cockpit. Ultimul pit stop pentru #100 car a fost la finalul turului 66, când mai erau 42 de minute din cursă. Edwards a revenit în cockpit, după ce maşina a fost realimentată şi echipată cu pneuri noi.
Cu şase minute înainte de final, după 88 de tururi, a intervenit prima neutralizare a circuitului, care a durat până cu două minute înainte de sosire. Incidentul care a dus la apariţia steagurilor galbene a implicat un Corvette, apoi a urmat altul între Porsche şi Ferrari la restart, ceea ce a făcut ca la finalul turului 90 Werner să încheie al cincilea, în timp ce Luhr a fost la optulea, la un tur distanţă.
Etapa a zecea din ediţia 2016 a IMSA WeatherTech SportsCar Championship – Lone Star Le Mans – va avea loc pe Circuit of the Americas, în data de 17 septembrie.
Clasamentele categoriei GTLM (etapa 9/11)
Piloţi: 1. Tommy Millner, Oliver Gavin 287p; 2. Ryan Briscoe, Richard Westbrook 280p; 3. Antonio Garcia, Jan Magnussen 259p; 4. Earl Bamber, Frederic Makowiecki 250p; 5. Bill Auberlen, Dirk Werner 246p; 6. Giancarlo Fisichella, Toni Vilander 245p; 7. Joey Hand, Dirk Müller 242p; 8. Patrick Pilet, Nick Tandy 230p; 9. Jonathan Edwards, Lucas Luhr 216p.
Constructori: 1. Chevrolet 297p; 2. Ford 281p; 3. Porsche 267p; 4. BMW 258p; 5. Ferrari 256p.
Echipe: 1. #4 Corvette Racing 287p; 2. #67 Ford Chip Ganassi Racing 280p; 3. #3 Corvette Racing 259p; 4. #66 Ford Chip Ganassi Racing 250p; 5. #912 Porsche North America 246p; 6. #25 BMW Team RLL 246p; 7. #62 Risi Competizione 245p; 8. #911 Porsche North America 242p; 9. #100 BMW Team RLL 216p.
Sursa si imagini: comunicat transmis Autostiri.ro