Marco Wittmann (Germania, BMW Driving Experience M4 DTM) a fost cel mai bine clasat pilot BMW la Spielberg (Austria) în cursa de sâmbătă, încheind al şaptelea în cea de-a 300-a cursă pentru BMW în DTM. Philipp Eng (Austria, SAMSUNG BMW M4 DTM) şi Augusto Farfus (Brazilia, Shell BMW M4 DTM) au fost şi ei în puncte la finalul cursei agitate de pe Red Bull Ring (Austria).
Duminică, Joel Eriksson (Suedia, BMW M4 DTM) a fost liderul piloţilor BMW, reuşind a treia cursă DTM din acest sezon în care încheie în Top 5. Timo Glock (Germania, DEUTSCHE POST BMW M4 DTM) a încheiat al şaptelea, iar Philipp Eng a fost al nouălea în cursa de pe teren propriu. În ambele manşe din Austria, victoria i-a revenit lui René Rast (Germania / Audi).
Prima cursă: Timo Glock şi Bruno Spengler (Canada) au fost urmăriţi de ghinion. Spengler a anunţat că maşina lui are un comportament ciudat al direcţiei după un contact în faza iniţială a cursei, astfel că s-a îndreptat spre standuri din considerente de securitate.
După ce a fost al doilea în calificări cu modelul DEUTSCHE POST BMW M4 DTM, Glock s-a menţinut în Top 10 pentru cea mai mare parte a cursei, dar a fost obligat să abandoneze cu şase minute înainte de final din cauza unei probleme tehnice. Neutralizarea cu Safety Car care a urmat şi restartul Indy au produs un final haotic în urma căruia Wittmann a retrogradat de pe locul al treilea pe al şaptelea. Joel Eriksson a încheiat pe poziţia a 16-a.
Chiar dacă nici unul din piloţii BMW nu au urcat pe podiumul de la Spielberg, brandul se poate mândri cu performanţe impresionate după 300 de participări în DTM. 81 de victorii, 282 de podiumuri, 67 pole positions şi 87 de tururi rapide au fost obţinute în acest interval. Titlul piloţilor a ajuns de şase ori la München la finalul sezonului.
Ultima dată s-a întâmplat în 2016, când Wittmann a fost desemnat campion pentru a doua oară. Prima cursă din istoria DTM a fost la 11 martie 1984, iar un pilot BMW a fost în fruntea podiumului, după ce Harald Grohs (Germania, BMW 635 CSi) a ieşit învingător.
Declaraţii după cursa de sâmbătă:
Jens Marquardt (director BMW Motorsport): „Din păcate, nu am reuşit să obţinem rezultatul la care am sperat pentru cursa noastră cu numărul 300 în DTM. Pentru mult timp, Marco Wittmann era în disputa pentru un loc pe podium. După care lucrurile au intrat într-o fază agitat la finalul cursei. La unele scene din timpul şi după restartul Indy am asistat cu uimire. Trei modele BMW M4 DTM au intrat în puncte, dar am fi putut reuşi mai mult astăzi (n.a. sâmbătă). Cu toate acestea: a fost a doua aniversare importantă pentru BMW în DTM, la doar două săptămâni după cursa 100 de la revenirea în DTM în 2012, sărbătorită la Nürburgring.
Acest lucru subliniază ce relaţie strânsă avem cu competiţia. BMW şi-a lăsat amprenta în primii ani ai DTM din 1984, a scris multe capitole ale unui istorii lungi şi de succes a implicării în cursele de turisme. Am continuat să ne simţim ca acasă în DTM încă de la revenirea din 2012 şi am sărbătorit multe victorii. Duelurile roată la roată palpitante, cei mai buni piloţi de turisme din lume şi o legătură strânsă cu fanii au caracterizat competiţia încă de la început.”
Marco Wittmann (#11 BMW Driving Experience M4 DTM, BMW Team RMG – calificări: locul 5, cursă: locul 7): ,,Din păcate, neutralizarea cu Safety Car chiar înainte de final mi-a dinamitat şansele la podium. Pneurile aveau o granulaţie destul de severă şi am realizat că aş putea avea probleme reale în a-mi apăra poziţia după restart. Fără Safety Car, aş fi putut rămâne pe locul al treilea. Dar nu am putut face acest lucru la final.”
Cursa a doua: Marco Wittmann a ratat punctele şi a încheiat pe locul al 14-lea. Cu toate acestea, el rămâne cel mai bine clasat pilot BMW în ierarhia piloţilor, pe locul al patrulea, cu 143 de puncte. Bruno Spengler (BMW Bank M4 DTM) a terminat pe poziţia a 15-a, în timp ce Augusto Farfus s-a retras din considerente tehnice.
Declaraţii după cursa de duminică:
Jens Marquardt (director BMW Motorsport): „Piloţii noştri au trebuit să lupte din greu pentru puncte în cursa de astăzi (n.a. duminică). Din păcate, locurile al cincilea, al şaptelea şi al nouălea au fost cele mai bune pe care le-am putut obţine. Joel Eriksson a făcut o cursă solidă şi constantă. A fost aproape de a menţine ritmul cu modelul Mercedes dinaintea lui, dar nu a avut ritmul necesar pentru a ataca.
Timo Glock a avut un start bun, dar apoi a fost prins în trafic şi nu l-am putut împinge mai în faţă cu strategia noastră. De asemenea, Philipp Eng a muncit din greu pentru a puncta în final pe teren propriu. Am sperat că vom performa mai bine, dar acum trebuie să ne concentrăm pe pregătirea pentru Hockenheim pentru a înregistra câteva rezultate bune în finala stagiunii. Felicitări celor de la Mercedes pentru câştigarea titlului constructorilor – şi lui René Rast pentru victorie.”
Joel Eriksson (#47 BMW M4 DTM, BMW Team RBM – calificări: locul 6, cursă: locul 5): „Sunt mulţumit cu cursa mea şi cu rezultatul obţinut. Am profitat la maximum de şansele avute astăzi. Nu a fost uşor să gestionăm pneurile în mod corect , dar în cele din urmă am reuşit – şi am putut marca câteva puncte importante pentru mine şi pentru echipă.”
Clasamente generale (etapa 9/10)
Piloţi: 1. Paul Di Resta 229p; 2. Gary Paffett 225p; 3. René Rast 199p; 4. Marco Wittmann 143p; 5. Edoardo Mortara 139p; 6. Timo Glock 127p; 7. Lucas Auer 118p; 8. Pascal Wehrlein 108p; 9. Philipp Eng 98p; 10. Mike Rockenfeller 79p; 11. Nico Müller 78p; 12. Bruno Spengler 75p; 13. Joel Eriksson 70p; 14. Daniel Juncadella 61p; 15. Robin Frijns 56p; 14. Augusto Farfus 50p; 16. Loïc Duval 44p; 18. Jamie Green 27p.
Echipe: 1. Mercedes-AMG Motorsport PETRONAS 333p; 2. Mercedes-AMG Motorsport REMUS 290p; 3. SILBERPFEIL Energy Mercedes-AMG Motorsport 257p; 4. Audi Sport Team Rosberg 226p; 5. BMW Team RMR 225p; 6. BMW Team RMG 193p; 7. BMW Team RBM 145p; 8. Audi Sport Team Abt Sportsline 134p; 9. Audi Sport Team Phoenix 123p.
Constructori: 1. Mercedes-Benz 865p; 2. BMW 563p; 3. Audi 483p.
Ce urmează
Următoarea etapă din calendarul DTM – ultima din acest sezon – va avea loc pe circuitul de la Hockenheim (Germania), în perioada 12-14 octombrie.
Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro