Raliul Harghitei din 7 si 8 octombrie a fost ultima etapa a sezonului de raliuri 2016 insa lupta din clasamentul echipelor a continuat mult dupa incheierea concursului. Deznodamantul in acest clasament a umbrit putin eforturile echipei din acest an insa chiar si asa BCR Rally Team se declara multumita de cum s-a prezentat in acest an. BCR RT Se mandreste cu doua titluri nationale de campioni, unul de vicecampioni si trei prezente pe podiumul final al unor clasamente extrem de disputate. Mai mult decat atat, a fost singura echipa care de-a lungul sezonului a avut aceeasi componenta, echipa care a inceput prima proba de la Brasov fiind aceleasi care a terminat si ultima proba de la Harghita.
Vicecampionii de anul trecut, Gergo Szabo si Karoly Borbely au inceput cu doua ghinioane sezonul insa au revenit in forta si au salvat un sezon ce parea pierdut. “Am decis la inceput sa pariem pe o carte putin jucata. Un DS3 R5 nu este o masina pe care sa o cumperi azi si maine sa iei startul. Ne bucuram pentru victoria de la Bacau si pentru podiumul de la Arad si suntem multumiti ca nu ne-am pierdut apetitul pentru viteza si pentru victorii. A fost un sezon greu dar am aratat inca o data ca suntem o echipa unita. Ne bucura prezenta pe podiumul final al clasei 3 pe care Edwin a castigat-o si promitem ca vom reveni mai puternici anul viitor,” a declarat Karoly Borbely, citat de autostiri.ro. Gergo si Karoly au fost sustinuti in acest an de BCR, Omniasig, BCR Leasing, Telekom, Energobit si Mol.
Edwin Keleti si Toni Avram si-au atins toate telurile pentru acest sezon. Au castigat categoric clasa 3 si au urcat pe podiumul final al clasamentului general, acolo unde s-au duelat cu masini mult mai performante decat a lor. „Pentru noi a fost un sezon perfect! Ne-am atins toate obiectivele si am terminat pentru a treia oara consecutiv in primele trei pozitii ale clasamentului general. Colaborarea cu prietenul meu din copilarie, Toni Avram, a mers foarte bine si ii multumesc pentru profesionalismul si umorul sau cu care inveselea atmosfera intre probe. Le multumesc tehnicienilor de la Omega Motorsport pentru o masina care a mers perfect si partenerilor care pentru al cincilea sezon au fost alaturi de noi.Vreau sa-i felicit pe toti colegii de echipa pentru implicare si performante! In incheiere trebuie sa amintesc profundul meu dezacord cu modul in care celelalte echipe au inteles si ales sa-si apere sansele in lupta pentru titlul la echipe precum si nemultumirea fata de interpretarile cu dubla masura sau chiar ciudate pe care FRAS le-a dat in diversele litigii care au existat in aceasta lupta la echipe,” a declarat Edwin Keleti, citat de autostiri.ro. Echipajul cu numarul 99 multumeste partenerilor BCR, BCR Leasing, OMNIASIG Vienna Insurance Group, Borserc, Pirelli, Greco, Mobil1 prin Star Lurbicants si Omega Motorsport.
Al treilea pilon al echipei, echipajul 30 reprezentat de Adi Teslovan si Imre Vajk Cseh, a reusit sa se acomodeze cu Citroenul DS3 R3, sa castige clasa 5 si sa urce chiar pe a doua treapta a categoriei Doua Roti Motrice. „Un sezon 2016 parcurs cu o masina extraordinara, am stiut ca vom avea nevoie de timp sa invatam masina insa nu am anticipat multitudinea de probleme si ghinioane tehnice la care vom fi supusi, toate astea fac acest sport atat de complex si de unic din toate punctele de vedere. Am inceput foarte bine campionatul cu etapa de la Brasov dupa care au urmat etapele de la Sibiu, Arad, Tulcea, Bacau, Cluj, etape in care ne-am confruntat cu diverse ghinioane si probleme tehnice dar etape in care am invatat masina atat din greseli personale cat si din cele tehnice si am incheiat sezonul intr-o nota optimista cu etapele de la Iasi si Harghita. Noi credem ca se putea mai mult dar pana la urma a fost un an in care am acumulat experienta. Suntem bucurosi ca am facut parte din nou din aceasta echipa minunata si ca am putut sa rasplatim partenerii nostri cu rezultate satisfacatoare si cu vizibilitate pe masura. A fost un an in care fiecare kilometru parcurs cu aceasta minunata masina a fost o reala bucurie. Un an 2016 in care am strabatut toata tara, am avut ocazia sa cunoastem niste oameni si locuri de vis, etape desfasurate in niste orase superbe cu un public pe care eu il consider special. Acum urmeaza o pauza lunga, o pauza in care ne facem planurile pentru sezonul 2017. Dorim sa le multumim inca odata partenerilor nostri fara de care nu am fi reusit sa obtinem aceste rezultate: Borsec, BCR, BCR Leasing, OMNIASIG Vienna Insurance Group, Cipi, Star Lubricants – Mobil 1, Defi, SET Prod-Com, Pigna, Pirelli, Prodia, Rapid Sped si nu ultimul rând echipei tehnice Omega Motorsport conduse de ing. George Serban si Mihai Dobre.”
Nebunii frumosi ai echipei, Tomi Abraham si Rares Silasi au fost nevoiti sa accepte pierderea prezentei pe podiumul final al clasei 11 pentru doar un punct. Fair play-ul dovedit de-a lungul carierei lor dar si a sezonului 2016 ramane insa unul recunoscut de toti sportivii si nu numai. „2016 a fost pentru noi unul in care am trait atat bucurii imense cat si dezamagiri amare. Am incercat sa aducem cu noi spectacolul si placerea de a fi pe probe si suntem fericiti ca multi dintre cei de pe margine au remarcat acest lucru. Ei sunt cei care ne ofera adevaratul nostru combustibil si le multumim ca ne asteapta pe frig, pe ploaie, in praf si ne aplauda eforturile. Le multumesc inca o data coechipierilor mei pentru atmosfera frumoasa din cadrul echipei si pentru ce au realizat in ultimii ani.” Echipajul 332 a avut alaturi partenerii Perla Harghitei, BCR, OMNIASIG Vienna Insurance Group, BCR Leasing, Engels Bistro, Altarom, Port Bicaz, Transcom si DTE Systems.
„Patriotii” echipei, Bogdan Talasman si Andrei Mitrasca, au fost aproape de un titlu de vicecampioni ai Cupei Dacia insa dupa cinci podiumuri consecutive au avut teribilul ghinion de a abandona dupa ultima proba speciala a Raliului Iasului. „A fost al treilea an in cadrul Cupei si dupa titlul de campioni de anul trecut am avut planuri mari. Stim ca se putea mai bine, ca nu intotdeauna am mers la capacitatea noastra insa am vrut sa ne aducem aportul la zestrea echipei cu cat mai multe puncte. Am mers cateodata prea precaut si raliurile nu te iarta. Suntem totusi pe podiumul final al Cupei si asta nu are cum sa nu ne placa. Am fost de asemenea onorati sa facem parte dintr-o echipa profesionista care ne-a primit cu bratele deschise si ne-a oferit un suport imens.” Echipajul 85 multumeste partenerilor Miras, Taverna Studioului, Primaria Buftea, Soudal dar si partenerilor echipei, BCR, OMNIASIG Viena Insurance Group si BCR Leasing pentru suportul din sezonul 2016.
Se incheie astfel cel de-al cincilea an in care echipa sustinuta de BCR a reusit rezultate importante in disciplina regina a motorsportului romanesc. Din pacate, sportivii din cadrul BCR Rally Team vor sa se delimiteze de felul in care s-a dus lupta in cadrul intrecerii echipelor. Cu toate ca a luptat pentru prima pozitie, aceasta nu a fost o prioritate care sa umbreasca altele cum ar fi fair play-ul sau placerea competitiei. Felul in care celelalte echipe au ales sa lupte pe final de sezon dar si viziunile diferite a unor factori de decizie a facut ca rezultatul sa nu mai aiba o relevanta sportiva ci una pur statistica. Din aceste motive echipa BCR Rally Team a decis sa nu urce pe podiumul de premiere din cadrul Galei Campionilor.
Echipa BCR Rally Team doreste sa multumeasca partenerilor oficiali BCR, OMNIASIG Vienna Insurance Group, BCR Leasing, Mobil1 prin Star Lubricants, Pirelli si Omega Motorsport. Implicarea lor a fost una decisiva in demersul de a construi o echipa care sa reprezinte valori precum competitivitate, sportivitate, performanta, energie pozitiva, camaraderie.
Sursa si imagini: comunicat transmis Autostiri.ro
Credit foto: RallyZoom.ro