spot_img

Automobilul electric. Moft sau deziderat? Partea I

În anul 1996, primele automobile de producţie în serie, EV 1 (Electric Vehicle), au fost fabricate în SUA de către General Motors.

Acestea au circulat pe drumurile Californiei. Erau rapide. În acel an un EV1 accelera 0-50 mph (0-80 km/h) în 6.3 secunde, şi de la 0-60 mph (0-97 km/h) în opt secunde. O adevărată performanţă. Iar pentru deliciul vostru, modelul avea limitată electronic viteza de vârf la 130 km/h.

Coeficientul aerodinamic de 0.19 este cel mai mic dintre toate automobile de producţie în istorie. Experienţa conducerii unui astfel de autovehicul era unic. Comode, silenţioase, rapide autoturismele EV 1 s-au remarcat şi prin soluţii tehnologice aplicate ulterior la alte maşini de serie.

EV 1 a beneficiat de structură din aluminiu cu elemente din plastic, fapt ce a condus la scăderea greutăţii, ABS, sistem de control al tracţiunii, servodirecţie, sistem de avertizare a scăderii presiunii în pneuri.

Jantele din aliaj de magneziu încălţate de Michelin au completat caracteristicile şi performanţele excepţionale ale acestei maşini.

Alimentarea acestui model nu necesita eforturi mari. Proprietarul avea posibilitatea să facă acest lucru acasă, în garaj.

Trei ani mai târziu aceste maşini erau retrase din uz. Acestea au fost doar închiriate. Contractele de închiriere nu au mai fost prelungite.

General Motors a adunat toate EV1 şi în ciuda protestelor le-a casat.

În 1997 Nissan a prezentat modelul electric Hypermini, la Salonul de la Tokyo. Acest model a suscitat interesul edililor din Pasadena, California. Aceştia nu au ezitat să închirieze pentru angajaţii instituţiei maşini de serviciu.

Hypermini erau apreciate pentru uşurinţa în manevrare, parcare, deplasare, pentru facilitatea de deplasare în locurile aglomerate ale oraşului. Autonomia acesteui vehicul era de 100 de km. la viteza de 80 de km/h!

În august 2006 a expirat contractul dintre Nissan şi oraşul Pasadena. Deşi americanii au dorit să cumpere aceste autovehicule, a căror costuri de întreţinere şi exploatare erau deosebit de reduse, constructorul japonez a refuzat. Ce au făcut japonezii? Ce au făcut şi americanii. Le-au distrus.

Ştiţi care sunt implicaţiile folosirii unui autoturism electric? Mâine vă voi povesti despre Toyota RAV 4 – EV şi nu numai.

Până găsiţi unul dintre răspunsuri la întrebarea mea, haideţi să urmărim câteva imagini:

Related Articles

2 COMENTARII

  1. Exista si un documentar cu: cine a distru masina electrica… Toata lumea cred ca realizeaza ca sunt interese mult prea mari pentru a lasa dezvoltarea masinilor electrice. A, si inca odata rusine GM care acum se lauda cu Volt, dupa ce a stins odata lumina asupra subiectului masini electrice.

    PS.: Bun asticolul, asteptam continuarea.

  2. George iti multumesc pentru precizari si apreciere. Ceea ce a-i consemnat confera consistenta materialului.
    Totusi, la un moment dat este posibil sa-ti schimbi o parere. Chiar sunt curios.
    La finalul acestui minidocumentar fiecare poate sa traga propria conculzie.
    Drum bun si numai bine.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,317FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,420AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri