Audi RS 7 Sportback, cel mai nou model prezentat de quattro GmbH
Audi RS 7 Sportback, cel mai nou model prezentat de quattro GmbH, combină puterea unui vehicul sport cu eleganţa unui generos coupé în 5 uşi. Sprintul de la 0 la 100 km/h este efectuat în doar 3,9 secunde, iar o dotare opţională permite o viteză maximă de 305 km/h. În ciuda supremei puteri a motorului V8 biturbo, ce produce 412 kW (560 CP), RS 7 Sportback consumă, în medie, doar 9,8 litri de combustibil la 100 km.
Design atragator şi sportivitate impresionantă: Audi RS 7 fascinează încă de la prima vedere. Capota lungă, ampatamentul de 2,92 metri şi umerii scurţi crează o sculptură cu puternice proporţii armonioase. Cu ajutorul liniilor plafonului, modelul RS 7 Sportback, măsurând 5,01 metri, impresionează din orice unghi.
Detalii specifice la exteriorul coupé-ului în 5 uşi impun accente sportive. Printre acestea se regăsesc barele de protecţie specifice, farurile cu tehnică LED parţial nuanţate, grila vopsită negru lucrios cu aspect de fagure, diversele elemente vopsite în aluminiu mat, cât şi pragurile evazate. Două pachete opţionale – aluminiu mat şi carbon – personalizează suplimentar aspectul. Graţie tehnologiei de construcţie uşoară marca Audi, modelul RS 7 Sportback cu a sa greutate redusă, impune noi standarde. Design-ul aluminiu hibrid cântăreşte cu aproximativ 15% mai puţin decât o caroserie din oţel. Aluminiul alcătuieşte peste 20% din caroserie.
Audi RS 7 Sportback, şasiu cu adaptive air suspension RS
RS 7 Sportback este unul dintre primele modele RS de la Audi ce beneficiază din standard de „air suspension” adaptată specific. Mulţumită unei configuraţii dinamice a suspensiei adaptive pneumatice RS, garda la sol este coborâtă cu 20 milimetri. Controlul amortizoarelor este integrat şi variază în funcţie de condiţiile de drum, de modul de condus şi de modul ales în Audi drive select. Sistemul permite şoferului să varieze funcţiile componentelor cheie precum direcţia, managementul motorului, cutia Tiptronic şi diferenţialul sport opţional, selectând între modurile confort, auto, dinamic şi un mod individual.
Audi oferă suspensia rigidă RS sport suspension plus cu Dynamic Ride Control (DRC) pe post de alternativă la suspensia pneumatica. Aceasta prezintă arcuri de oţel şi amortizoare ajustabile pe trei nivele interconectate prin trasee de ulei, prevăzute cu câte-o valvă centrală pentru fiecare din acestea. O altă opţiune ce poate fi integrată în sistemul Audi drive select este direcţia dinamică, cu al său raport continuu variabil.
Audi RS 7 Sportback este echipat cu jante din aluminiu cu diametru de 20”, design 7 spiţe duble in standard. Trei modele diferite de jante cu diametru de 21” sunt disponibile opţional. Discurile de frână ventilate intern prezintă „design wave”, salvând astfel aproape 3 kilograme. Discurile faţă măsoară 390 mm în diametru şi sunt conectate la etrieri prevăzuţi cu câte 6 pistoane fiecare. Opţional, Audi poate dota vehiculul cu frâne ceramice. Controlul electronic al stabilităţii (ESC) este prevăzut cu un mod Sport, complet dezactivabil.
Motorul 4.0 TFSI: 412 kW (560 CP) şi cuplu de 700 Nm
Propulsorul V8 bi-turbo prezintă o capacitate cilindrică de 3.993 cc şi dezvoltă o putere uimitoare. Acesta produce 412 kW (560 CP) între 5.700 şi 6.600 rpm, cu un cuplu constant de 700 Nm, valabil între 1.750 şi 5.500 rpm.
Datorită proiectării riguroase a unitatii bi-turbo de turaţii înalte pentru mici schimbări de încărcare şi pierderi de putere, aceasta dezvoltă putere rapid şi spontan. Partea de admisie a cilindrilor se află la exterior, iar partea de evacuare, la interior. Cele două turbine dezvoltă o presiune relativă de încărcare de 1,2 bar şi se situează lângă intercoolere, în V-ul bancurilor de cilindri.
Performanţa modelului RS 7 Sportback este de la sine înţeleasă. Sprintul de la 0 la 100 km/h se realizează în doar 3,9 secunde. Audi limitează viteza maximă a configuraţiei standard la 250 km/h. Viteza maximă cu pachetul dinamic este de 280 km/h, iar pachetul dinamic plus creşte această valoare la 305 km/h.
Noul model de top consumă doar 9,8 litri de combustibil la 100 km într-un ciclu NEDC. Motorul 4,0 TFSI prezintă numeroase tehnologii eficiente. Sistemul Audi cylinder on demand (COD) este deosebit de eficient. La viteză scăzute până la moderate, acesta dezactivează cilindri doi, trei, cinci şi opt prin închiderea valvelor acestora şi oprind injecţia cu carburant, până la apăsarea fermă a pedalei de acceleraţie. Propulsorul 4,0 TFSI rulează, în acest mod, precum un motor în patru cilindri. Punctele de operare ale cilindrilor activi sunt deplasate pentru încărcări suplimentare, îmbunătăţind eficienţa. Tehnologia COD reduce consumul cu aproximativ 10%.
Cutia de viteze tiptronic cu opt trepte de viteză este standard şi se potriveşte perfect cu caracterul sportiv al modelului RS7. Şoferii pot alege între modurile D şi S, sau schimba ei înşişi treptele. Atunci când transmisia este in modul manual şi limita de turaţie este atinsă, apare un martor luminos pe afişajul sistemului de informare a şoferului. În timp ce treptele joase ale cutiei tiptronic au rapoarte scurte pentru un răspuns sportiv, a opta treaptă este lungă, permiţând astfel reducerea de combustibil.
Tracţiunea integrală permanentă quattro oferă puternicului coupé în 5 uşi un avantaj decisiv la capitolele tracţiune şi siguranţă. Inima acestuia este constituită dintr-un diferenţial central nou proiectat, cu o rată înaltă de blocare. Acesta distribuie puterea conform cerinţelor, cu un grad înalt de flexibilitate. La configuraţia standard, 40% ajunge la puntea faţă, iar 60% la cea spate. Torque vectoring sprijină lucrul diferenţialului în situaţii limită. Mai mult, Audi oferă şi un diferenţial sport opţional pentru puntea spate, distribuind în mod activ puterea între roţi.
Audi RS 7 Sportback, complet echipat: Interior şi tehnologii
Dinamica elegantă a designului exterior se continuă la interiorul modelului Audi RS7. Elementul dominant este aşa numitul “wrap-around” – o linie arcuită, orizontală, situată sub parbriz. Bordul este croit special pentru şofer, consola centrală fiind orientată în direcţia şoferului.
Instrumentele de bord sunt prezente pe fond negru, cadrane albe şi ace roşii. Emblemele RS se regasesc pe cheie, pe volanul multifuncţional în trei spiţe şi parte inferioară plată, pe ornamentele iluminate ale pragurilor, pe tahometru, pe afişajul mare al sistemului de informare a şoferului şi pe monitorul escamontabil al sistemului de navigaţie MMI plus. Schimbătorul de viteze este îmbrăcat în piele perforată, cu emblemă RS, iar padelele pentru schimbul treptelor prezintă optică de aluminiu. Repere suplimentare sunt asigurate de elemente din aluminiu şi cele vopsite în negru ”Piano”, cât şi de ornamentele din carbon.
Scaunele sport RS cu contur pronunţat şi tetiere integrate fac parte din echiparea standard. Acestea sunt îmbrăcate într-o combinaţie de piele Alcantara neagră şi piele, secţiunile centrale prezentând capitonaj cu optică de diamant. Scaunele pot fi acoperite cu piele Valcona de înaltă calitate, cu structură de fagure, în culorile argintiu “Lunar” sau negru. Opţional, Audi oferă scaunele confort, ajustabile electronic, cu funcţie de memorie. Capacitatea de depozitare variază între 535 şi 1.390 litri, în funcţie de poziţia spătarelor scaunelor spate.
Echiparea standard a noului Audi RS7 include sistem de climatizare automat pe patru zone, sistem de navigaţie MMI plus cu MMI touch şi Audi sound system. Dotări opţionale de ultimă generaţie se întind de la head-up display şi Bang & Olufsen Advanced Sound System la sisteme de asistenţă pentru şofer, incluzând adaptive cruise control cu funcţie Stop & Go şi asistentul pentru vedere pe timp de noapte cu funcţie de afişare a pietonilor detectaţi. Audi connect şi telefonul auto inclus aduc servicii online în interiorul vehiculului. Pasagerii pot naviga în voie pe internet, via un punct de acces WLAN.
Audi RS 7 Sportback va ajunge la partenerii autorizaţi Audi în această toamnă. Preţul de pornire, în România, va fi de aproximativ 120.000 euro.
Via: Audi Romania
Imagini: newcarcars.com
Arata foarte bine, fara indoiala dar la fel de impresionante sunt si dotarile. In definitiv, e vorba de Audi, nu cred ca ne-am fi putut astepta la altceva