Anvelopele de iarnă rezolvă paradoxul SUV-urilor

| 30 august 2016 | 0 Comments
Ultra Grip Performance SUV

Ultra Grip Performance SUV

Îmbunătățind în permanență tehnologiile de top pentru anvelope de iarnă, Goodyear a lansat o nouă anvelopă destinată SUV-urilor: anvelopa UltraGrip Performance SUV Gen-1. Cel mai nou membru al familiei anvelopelor de iarnă UltraGrip este disponibil deja pe piață.

Conducătorii de SUV se simt adesea în siguranță în vehiculele lor mari, în special când acestea sunt echipate cu opțiunea 4×4, având adesea tendința de a considera că ei nu mai au nevoie de anvelope de iarnă. Totuși, este chiar mai important ca vehiculele lor să fie echipate cu anvelopele potrivite în condiții de iarnă.

Să facem SUV-urile chiar mai sigure

Datorită dimensiunii lor, SUV-urile și mașinile 4×4 cresc încrederea conducătorilor auto. Cu toate acestea, aceste mașini sunt mai grele, iar centrul lor de greutate este mai sus decât în cazul mașinilor de pasageri. Drept consecință, forțele exercitate pe anvelope sunt mai mari, făcând frânarea și manevrarea mai provocatoare. Acesta este un paradox pe care Goodyear l-a rezolvat.

Alexis Bortoluzzi, Marketing Director segmentul Consumer EMEA la Goodyear: „În cazul SUV-urilor, noi suntem în fața unui paradox real. Astfel, noi am luat tot ce era mai bun atât din experiența noastră în materie de anvelope pentru SUV-uri cât și din tehnologiile noastre de top pentru anvelope de iarnă și am întărit linia noastră mult premiată de anvelope pentru SUV, UltraGrip Performance. Grație profilului său modificat, anvelopa UltraGrip Performance SUV Gen-1 livrează o aderență sporită[1] și astfel mai multă siguranță în condiții de drum de iarnă.”

Principalele tehnologii și caracteristici ale anvelopelor UltraGrip Performance SUV Gen-1

  1. Caneluri interblocante și designul benzii de rulare

Inginerii Goodyear explică: Pentru a echilibra capacitatea de încărcare mai mare (sau greutatea) vehiculului, anvelopa trebuie să fie mai rigidă („să aibă mai multă fermitate”). Această rigiditate mai mare a blocurilor anvelopei sporește, printre altele, manevrabilitatea pe carosabil uscat. Totuși, în pofida fermității sau rigidității anvelopei, blocurile rămân flexibile (grație designului particular al canelurilor), care sporesc aderența pe zăpadă.

Tehnologie: 3D BIS (Block Interlocking System)

Beneficii: Un echilibru mai bun între manevrabilitatea pe uscat și performanța pe zăpadă

  1. Un aranjament al canelurilor și al blocurilor optimizat pentru SUV

Inginerii Goodyear explică: Blocurile sunt acum unghiulare, în loc să fie complet drepte, ceea ce îmbunătățește aderența pe zăpadă.

Beneficii:O frânare sporită și mai multă tracțiune pe drumuri acoperite cu zăpadă și gheață

  1. O pată de contact optimizată

Inginerii Goodyear explică: Cu cât vehiculul este mai greu, cu atât greutatea pe anvelopă este mai mare. Pentru a lucra împotriva acestor forțe mari, lățimea anvelopei („amprenta la sol”) a fost mărită comparativ cu predecesoarea sa[2]. A avea mai mult cauciuc în contact cu drumul înseamnă o suprafață de contact mai mare, ceea ce îmbunătățește stabilitatea.

Tehnologie: ActiveGrip

Beneficii: Îmbunătățește aderența și performanța frânării

  1. Indicator optimizat pentru performanța benzii de rulare

Inginerii Goodyear explică: Pe durata vieții anvelopei, simbolul fulgului de nea de pe anvelopă dispare gradual. Odată șters definitiv, anvelopa trebuie să fie înlocuită pentru a fi asigurat nivelul optim de performanță.

Tehnologie: TOP Indicator

Beneficii: Dă posibilitatea conducătorilor auto să schimbe anvelopele la intervalul corect pentru a asigura performanța optimă pe timp de iarnă

45 de ani de excelență în anvelope de iarnă

Goodyear a lansat prima sa anvelopă UltraGrip în 1971, un produs dintr-o gamă de anvelope de iarnă pe care inginerii au îmbunătțit-o continuu. Continua inovație derulată în ultimii 45 de ani au făcut din Goodyear unul din liderii în materie de anvelope de iarnă de pe piață. Consumatorii au îmbrățișat familia UltraGrip din care au cumpărat peste 60 de milioane de anvelope de când a fost lansat primul produs[3]. Producția de mașini SUV și 4×4 a crescut rapid în regiunea EMEA din 2012[4] încoace și se așteaptă ca această creștere să continue în anii ce vor urma. Odată cu lansarea anvelopei UltraGrip Performance SUV Gen-1, putem anticipa că vom putea satisface această cerere în creștere de pe piață.

UltraGrip de la Goodyear, încă o dată lider de performanță TÜV

Familia UltraGrip a condus din nou și din nou în testele conduse de reviste de specialitate recunoscute și de organizații de testare independente. Reiterând succesul familiei UltraGrip în testele pentru anvelope, UltraGrip Performance SUV Gen-1 de la Goodyear și-a surclasat competiția în testele TÜV[5] pentru frânarea pe carosabil umed, uscat, acoperit cu gheață și zăpadă.

Rezultatele testului6 au demonstrat următoarele performanțe:

  • Distanță de frânare cu 1,9 metri mai scurtă pe carosabil umed (o performanță mai bună cu 7%)6;
  • Distanță de frânare cu 2,3 metri mai scurtă pe carosabil uscat (o performanță mai bună cu 5%)6;
  • O performanță de frânare cu 4% mai bună pe drumuri acoperite cu gheață6;
  • O performanță de frânare cu 2% mai bună pe drumuri acoperite cu zăpadă, ceea ce reprezintă a doua cea mai bună performanță a frânării pe zăpadă din anvelopele testate[6].

Ultra Grip Performance_SUV_235-55R19_view2_Name on top.jpg

Informații practice

UltraGrip Performance SUV Gen-1 de la Goodyear este pe piață începând din luna mai a.c. și este disponibilă în 16 dimensiuni, acoperind 40% din parcul de mașini SUV[7].

Tabelul de mai jos furnizează lista dimensiunilor și data disponibilității lor pe piață, precum și câteva exemple generale de mașini ce pot fi echipate cu aceste anvelope.

Disponibilitate Dimensiunea anvelopei                   Exemple de mașini pentru echipare
01/05/2016 235/55R19 105V XL
(Nou SKU)
Land Rover Discovery Sport, Land Rover Evoque, Range Rover
235/60R17 102H
(Nou SKU)
Jeep Cherokee, Opel Antara
235/65R17 108H XL Range Rover Sport, Porsche Cayenne,Volkswagen Touareg
01/06/2016 215/60R17 96H Audi Q3, Jeep Renegade, Renault Kadjar, BMW X3, Jeep Patriot, Nissan X-Trail, Volkswagen Tiguan
215/70R16 100T Opel Antara
225/60R17 103V XL
(Nou SKU)
Lexus RX, BMW X1, BMW X3, BMW X4
225/65R17 102H Audi Q5, Nissan X-Trail, Toyota RAV4, Lexus NX
235/60R18 107H XL Audi Q7, Land Rover Discovery Sport, Porsche Cayenne, Volkswagen Touareg
255/50R19 107V XL BMW X5, BMW X6, Porsche Cayenne, Porsche Cayenne Turbo, Volkswagen Touareg
255/55R18 109H XL BMW X5, Land Rover Discovery, Volkswagen Touareg, Mercedes-Benz G Class
255/55R19 111V XL Land Rover Discovery 4, Range Rover
275/40R20 106V XL Porsche Cayenne, Porsche Cayenne Turbo
275/45R20 110V XL
( Nou SKU)
Audi Q7, Mercedes-Benz GL, Porsche Cayenne, Porsche Cayenne Turbo, Volkswagen Touareg
275/45R21 110V XL
(New SKU)
Range Rover
01/07/2016 235/65R17 104H
( Nou SKU)
Audi Q5, BMW X5, Jeep Grand Cherokee, Jeep Cherokee, Jeep Commander
255/55R18 109V XL
( Nou SKU)
Audi Q7, BMW X5, Range Rover Sport, Porsche Cayenne, Porsche Cayenne Turbo, Volkswagen Touareg

[1] Comparativ cu predecesoarea Goodyear Ultragrip +SUV

[2] Predecesoarea: Goodyear Ultragrip SUV+

[3] Informații interne ale Goodyear.

[4] Global Insights / IHS EMEA 2015. SUV / 4×4 Evoluția producției și a parcului de mașini în EMEA  2012 – 2022.

[5] Comparativ cu performanța medie a celor mai recente trei modele ale principalilor competitori de pe segmentul anvelopelor de iarnă de ultra înaltă performanță destinata SUV-urilor. Testat de TÜV SÜD Product Service GmbH în Feb – Mar 2016 la comanda Goodyear Dunlop. Noua anvelopă de iarnă HP SUV, dimensiunea anvelopei: 235/65 R17; Mașina de test: Audi Q5; Test locații: Mireval (F), Saariselkä (FIN); Raport nr.. 713074748 -02. Raport test nr. 713074748-02.

[6] Scoruri pentru frânarea pe zăpadă: Michelin Latitude Alpin – 100.1; Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 – 100; media competitoarelor de top – 98.1. Raport test nr. 713074748-02.

[7] EUROPOOL 2015 – 2016 – SUV standard iarnă, non nordic, la dimensiune, încărcare și indice de viteză.

[1] Comparativ cu performanța medie a celor mai recente trei modele ale principalilor competitori de pe segmentul anvelopelor de iarnă de ultra înaltă performanță destinate SUV-urilor. Testată de TÜV SÜD Product Service GmbH în Feb – Mar 2016 la comanda Goodyear Dunlop. Noua anvelopă de iarnă HP SUV, dimensiunea anvelopei: 235/65 R17; Mașina de test: Audi Q5; Test locații: Mireval (F), Saariselkä (FIN); Raport nr.. 713074748 -02. Scoruri pentru frânarea pe zăpadă: Michelin Latitude Alpin – 100.1; Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 – 100; media competitoarelor de top – 98.1. Raport test nr. 713074748-02.


Tags: , , , ,

Category: News, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Șapte evenimente se vor desfășura în acest weekend sub egida FRAS

În conformitate cu restricțiile enumerate în Ordinul comun al Ministerului Tineretului și Sportului și al Ministerului Sănătății Nr. 601 /...

Închide