Andrei Tomescu, laureat al Galei Campionilor FRAS la karting

| 18 decembrie 2015 | 0 Comments
Gala Campionilor FRAS 2015

Gala Campionilor FRAS 2015

Andrei Tomescu şi-a făcut debutul în karting în Campionatul FRK la clubul JMS PERFORMANCE. Evoluţia bună a tânărului pilot la clasa KF a fost confirmată la finele anului 2013 când a terminat pe locul 3 în clasamentul general.

Anul 2014 a început cu o schimbare, Andrei a debutat în campionatul FRAS la clasa KF.

Tenacitatea şi voinţa combinate cu modestia i-au conferit tânărului energia şi determinarea pentru a se lupta roată la roată cu fiecare pilot. La finalul sezonului competiţional 2014, zâmbetul lui Andrei Tomescu i-a învăluit pe cei dragi cu bucuria adjudecării titlului de campion al clasei KF.

Revenit pe circuit, campionul naţional în exerciţiu al clasei KF s-a decis să facă pasul în clasa cea mai frumoasă dar şi dificilă din karting, clasa KZ, clasa regină a acestei ramuri sportive.

Prima etapă din sezonul 2015 a reprezentat şi prima provocare pentru pilotul debutant la clasa KZ. Andrei Tomescu se prezenta pe pistă după doar trei antrenamente efectuate la volanul kartului. Ulterior, pe parcursul sezonului, Andrei Tomescu s-a confruntat cu provocările, bucuriile şi neîmplinirile sportivului aflat în competiţie cu adversarii, cu materialul de concurs dar şi cu propriile trăiri.

„Am debutat (n.r.: 2015) la clasa KZ cu emoţie şi încredere. Ştiam că am în faţă un sezon greu şi adversari redutabili dar ştiam că voi lupta tur după tur pentru a ocupa o poziţie cât mai bună. Totul era nou pentru mine, nu eram obişnuit cu materialul de concurs. Am fost nevoit să mă acomodez foarte repede cu un motorul puternic, cu o cutie de viteze în şase trepte şi cu frâne mult mai puternice. Locul trei obţinut la prima etapă mi-a confirmat aşteptările, m-a motivat.

Am concurat în condiţii meteorologice diferite. Prima cursă pe ploaie mi-a adus şi prima provocare. În cea de a treia etapă, după ce evoluţia în prefinală a fost foarte bună, finala s-a desfăşurat pe ploaie. Am condus primele tururi şi în momentul în care nimic nu părea să mă împiedice să-mi menţin ritmul, mi-a sărit din viteză. M-am răsucit. Am început o cursă de recuperare furibundă iar în final mi-am asigurat poziţia a 3-a a podiumului deşi aş fi dorit mai mult. Nu mi-au ajuns tururile pentru a mai urca o poziţie,” a declarat Andrei.

„Cea mai spectaculoasă şi grea etapă pentru mine a fost cea de la Bacău. Aici am avut şansa să concurez alături de pilotul italian Tarabelli Riccardo. Am avut amândoi acelaşi ritm, eram în aceiaşi zecime de secundă. Cu toate eforturile pe care le-am depus nu am reuşit să-l înving decât în prefinală. În finală, presiunea mare din cauciucurile spate nu mi-a permis să am ritmul dorit, iar kartul nu avea stabilitatea de care aveam nevoie,” a precizat Tomescu.

A luat startul cu rama ruptă, însă tatăl lui, mecanicul echipei, a ştiut să gestioneze această situaţie şi să-i ofere pilotului încredere şi putere pentru a depăşi acest moment şi nu numai. Andrei Tomescu a gustat din cupa ciocolatei amare şi a avut parte de un start greşit în acest sezon. A „muşcat” din cască şi a revenit în cursă cu aplomb şi perseverenţă.

„Kartingul este frumos însă are multe provocări. Am avut un start greşit şi am ajuns pe locul şase. Am ajuns pe locul unu, am avut un incident, axa s-a strâmbat, eram închis de adversari, am mers foarte greu, am avut momente când faţa se ridica şi nu aveam vizibilitate bună, dar nu am cedat şi am terminat cu bine pe locul unu şi kartul strâmb. Am avut şi un moment mai dificil când tata a ştiut că am rama ruptă în partea motorului, dar nu mi-a spus. Kartul vibra foarte tare şi mă încetinea. Mi-am impus un ritm economic şi am terminat cu bine. Părinţii mei se rugau pe margine să nu mă lase kartul.

Consider că m-am integrat foarte bine în această clasă. Am reuşit să înţeleg cum se comportă un kart puternic, cu o greutate de 170 de kilograme, inclusiv pilotul, care poate ajunge în linie dreaptă în 2 secunde chiar şi la viteza de 200 km/h.

Mulţumesc familiei mele şi celor de la Auto Soft pentru susţinerea lor fără de care nu aveam cum să ajung campion.

FRAS ar trebui să se implice mai mult în pregătirea arbitrilor care trebuie să fi imparţiali şi consecvenţi, să respecte regulile, să folosească corect şi la timp steagurile iar regulamentul să fie unul şi acelaşi pentru toţi. Nu mă aşteptam să câştig acest titlu.

Pentru această clasă m-am pregătit fizic toată iarna iar antrenamentele preliminare acestui campionat nu au fost uşoare. Până am înţeles comportamentul kartului la frânare mă urcam pe volan. Am învăţat să reglez frânele şi kartul pe timpul cursei. Am învăţat trase noi şi utile care m-au ajutat să câştig acest titlu. Sunt fericit. Acum ne pregătim pentru sezonul următor.

Îmi doresc mult să concurez în WTCC. Până voi ajunge acolo voi continua în competiţiile de viteză pe circuit,” a conchis Andrei Tomescu.

După un sezon plin de peripeţii, Andrei Tomescu a câştigat titlul la clasa KZ, clasa unde duelurile sunt fără mănuşi, fără reticenţe, iar spectacolul este o declaraţie de luptă şi respect pentru karting.

Felicitări Andrei Tomescu!

Notă: despre Andrei şi fratele lui Gabriel Tomescu puteţi afla amănunte şi din acest material: Fratii Tomescu, prin ochii si sufletul mamei

Credit foto: Dan STRAUTI


Tags: , , , , , ,

Category: Prima pagina, Special

Citește articolul precedent:
Șapte evenimente se vor desfășura în acest weekend sub egida FRAS

În conformitate cu restricțiile enumerate în Ordinul comun al Ministerului Tineretului și Sportului și al Ministerului Sănătății Nr. 601 /...

Închide