Alex Filip și Bogdan Iancu au luat startul, în premeră, cu modelul Renault Clio R3T în Acropolis Rally, etapa a treia din Campionatul European de Raliuri (ERC). Echipajul românesc a reușit să termine cea mai dură etapă din ERC pe poziția a treia la categoria ERC3, dedicată mașinilor cu tracțiune pe două roți.
Raliul Greciei și-a păstrat renumele de cea mai dură etapă din Campionatul European de Raliuri și în 2016. Anul acesta, cartierul general s-a mutat din Loutraki în Lamia, iar echipajele au avut de parcurs 12 probe speciale pe macadam cu o lungime de 231,52 km.
“Am mai concurat în Grecia și în 2014, dar traseul de anul acesta, unul pe care s-a concurat ani la rând în Campionatul Mondial, a fost cu mult mai dur. Am mers pe probe celebre precum Eleftehori, Elatia sau Rengini pe care au concurat toți marii campioni din WRC, iar atmosfera de aici a fost incredibilă”, a spus Alex Filip, citat de autostiri.ro, pilotul celui de-al doilea echipaj românesc care, după Titi Aur și regretatul Adrian Berghea, a participat în această cursa în epoca moderna a raliurilor.
Aflat la prima cursă internațională cu modelul Renault Clio R3T, Alex Filip a avut o strategie conservatoare și a încercat să evite penele de cauciuc sau alte probleme tehnice. “Au fost multe porțiuni unde puteam jura că mă aflu la Raliul Sibiului pe cunoscutele probe speciale Crinți, Gâtu Berbercului sau Șanta. Am parcurs de două ori și cea mai lungă probă de macadam pe care am concurat vreodată, de peste 33 km, și sunt foarte încântat de noul Renault Clio R3T. Nu am avut niciun fel de probleme tehnice și astfel am putut să testăm diferite setări ale noii mașini de curse și să acumulăm experiență importantă pentru etapele viitoare”, a continuat Alex Filip, citat de autostiri.ro.
După două zile extrem de solicitante, atât pentru echipaj, cât și pentru mașină, Alex Filip și Bogdan Iancu au terminat etapa din Grecia, prima din programul lor internațional pe 2016, pe poziția a treia a podiumului la clasa ERC3, dedicată mașinilor cu tracțiune pe două roți.
“Sunt încântat că am ajuns cu bine la finalul unui raliu presărat cu multe capcane, iar strategia noastră ne-a adus o clasare pe podium într-un raliu legendar. Mă bucur că am putut arbora steagul României și de data aceasta atât la start cât și la sosire și le mulțumesc tuturor partenerilor noștri pentru susținere și echipei Turbotehnics Cluj Napoca pentru masina pe care au pregătit-o exemplar. Mulțumesc si celor care ne-au incurajat de acasa, a contat foarte mult”, a mai spus Alex Filip.
Pentru Alex Filip și Bogdan Iancu următoarea provocare din Campionatul European de Raliuri va fi etapa din Polonia, a șaptea a sezonului, programată în perioada 4 – 6 august. Alex Filip si Bogdan Iancu sunt susținuți in 2016 de Orange, Renault, Rombat Batteries, Michelin, BCR Leasing, Mobil 1 prin Star Lubricants si de partenerii tehnici – Isostar si Gerble prin nutrivita.ro, Polar, Running Mag, Colina Motorsport, Felt bicycles, Hotel Hilton Sibiu, Ludicass Traduceri si Automobil Clubul Român.
Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro