Alex Filip intreaba, Norris Mageanu raspunde

| 7 februarie 2015 | 0 Comments
Norris Mageanu - Winter  Rally Covasna 2011

Norris Mageanu – Winter Rally Covasna 2011

Alegerile F.R.A.S. au fost amanate pentru daa de 21 februarie a.c. Pe adresa redactiei am primit raspunsurile lui Norris Mageanu la intrebarile adresate de Alex Filip tuturor celor care candideaza la functia de presedinte al F.R.A.S. Asteptam cu interes raspunsurile si din partea celorlalti candidati pentru a le publica si in paginile revistei noastre. Va multumim.

1. Cum va arata si unde va fi sediul FRAS sub urmatorul mandat. Va ramane in acelasi loc sau va ganditi la o schimbare?

M-am gandit de multe ori la acest lucru, nu am avut timp sa ii acord o atentie deosebita, dar pot sa iti spun sigur ca ne trebuie alt spatiu. Un spatiu prietenos, cu locuri de parcare, cu sala de consiliu, cu trofee, cu o camera in care sa instalam un simulator, cu tablouri pe pereti cu Petre Cristea, cu Marin Dumitrescu, cu mari piloți… Un spatiu in care sa vii cu placere si unde sa intalnesti oameni destinsi, care se bucura sa te vada.

Un spatiu pe care sa il primim cu ajutorul MTS(am avut ceva discutii in acest sens), sau pe care sa il inchiriem. Nu imi fac griji, oricum trebuie vazut cum este facut contractul actual, poate exista o clauza care nu ne da voie sa parasim spatiul fara sa platim penalizari uriase.

2. Avem o serie de piloti tineri care din motive financiare nu pot activa la adevarata lor valoare. Ce masuri concrete, punctuale veti lua pentru a incuraja acesti juniori?

Ca prima masura, cred ca trebuie sa sustinem mai mult Slalomul Paralel, competitiile regionale existente si sa promovam altele noi. Am toata deschiderea pentru a debloca bugete catre tineri, in acelasi timp nu cred ca e bine sa ”arda etape”. Nu vreau sa ii vad pe toti de la 15 ani in ”mitsube”. Vreau sa aiba o crestere sanatoasa, sa inceapa cu masini de clasa mica si cred ca niste pepiniere excelente sunt slalomul paralel si aceste campionate regionale. Ca alta posibilitate de sustinere, cei care incep sa confirme vor fi folositi in diverse programe ale federatiei, la evenimente, la expozitii, in asa fel incat sa aiba ocazia sa fie vizibili. Nu in ultimul rand, voi incuraja comisiile sa isi foloseasca bugetele cu precadere(poate chiar cu obligativitatea unui procent minim din buget) spre sustinerea tinerilor piloti care activeaza in disciplina respectiva.

Chiar daca intrebarea nu se refera la asta, dar vorbind despre tineri si juniori, vreau sa subliniez ca iubesc kartingul, ca sunt pe deplin constient ca toti marii piloti ai lumii au inceput cu aceasta disciplina si daca voi fi presedinte voi face tot ce imi va sta in putinta sa il cresc si sa il popularizez.

3. Exista cateva echipaje care cu sprijinul sponsorilor lor reusesc sa ia startul in competitii internationale, cu licenta FIA emisa de catre ACR. In acest caz, care va este, concret, strategia de promovare a motorsportului romanesc? Este cunoscut faptul ca alte Federatii ofera sprijin sportivilor care-si reprezinta tara peste hotare.

Nu cred ca voi avea un raspuns care sa te multumeasca aici, dar consider ca un echipaj care deblocheaza un buget pentru curse externe este constient de amploarea proiectului sau si de posibilitatile reduse ale federatiei. Totusi, desi nu consider ca ne permitem sa sustinem material echipaje care vor concura afara, cred ca le putem face acelor echipaje niste facilitati la nivel national. Oricum, vreau sa subliniez ca sunt mandru de fiecare data cand vad steagul Romaniei in afara granitelor si aici vreau sa iti multumesc nu doar tie ci si lui Marco Tempestini si echipei sale. Si stiu ca mai sunt si din alte discipline, e Raul Szene de la coastă, nu s-a scris niciun rand despre ei pana acum, din pacate…

4. Automobilismul este un sport care necesita coordonare, forta fizica si psihica, asa incat sunt necesare antrenamente speciale. Aveti in plan o sustinere a sportivilor FRAS pentru a se pregati mai bine din acest punct de vedere? Ma gandesc la parteneriate cu antrenori speciali sau medici sportivi, institute de cercetare sportiva sau sali de sport.

Asta e intrebarea care ma obliga sa te felicit in primul rand pentru forma ta fizica actuala si pentru schimbarile pe care le-ai facut in ultimii ani din punct de vedere fizic. Esti un exemplu pentru noi toti.

Ideea de a ne asocia cu activitati din zona de wellness este foarte buna si o putem implementa destul de usor avand in vedere ca eu am fost un an importatorul si distribuitorul oficial Technogym. Cunosc bine majoritatea salilor si antrenorilor din domeniu, din pacate aceste parteneriate se fac mai usor in Bucuresti dar mai greu in tara. Daca ai idei in aceasta directie, m-as bucura sa le preluam si sa le implementam.

5. Expunerea media este o latura strategica a sportului nostru. Practic, motorsportul nu poate exista fara imagine. Care va este planul de dezvoltare al acestui domeniu, iar aici ma refer nu doar la comunicarea conventionala.

Federatia are nevoie mare de parteneri media si vom si avea acesti parteneri. Voi incerca, daca imi veti da ocazia pe 21 februarie, sa semnam rapid parteneriate cu 2-3 canale media. Dar mai vreau sa gasim si o persoana care sa conduca departamentul de media, care sa isi asocieze imaginea cu FRAS-ul si cu motorsportul din Romania si care sa devina prima persoana care iti vine in minte cand te gandesti la motorsport si mediatizare. Pana se va forma acest departament ma voi implica personal, imi este la indemana aceasta zona. Avem cativa profesionisti printre noi in acest domeniu(cei care fac promovarea Raliului Sibiului, Raliului Deltei, unor etape de off-road, mai sunt si altii) si voi vrea sa vorbesc si cu ei sa le cer parerea.

6. Realitatea anilor nostri este ca in comunicarea online, pagina web si pagina oficiala de Facebook este o adevarata carte de vizita. Concret, cum veti impulsiona dezvoltarea acestei zone tinand cont ca in momentul actual ambele canale mentionate nu sunt demne de lauda.

Am mai scris si in alta parte, site-ul trebuie schimbat in totalitate iar pagina de facebook administrata corespunzator.

In privinta site-ului, imi doresc sa aiba o varianta care sa mearga brici pe smartphone si ipad si sa putem incepe la un moment dat sa transmitem curse live. Poate de la Brasov  🙂

La momentul actual, pagina de facebook mai bine n-ar mai fi. Cineva care intra pe pagina noastra de facebook gaseste niste informatii seci, neinteresante si postate din joi in Pasti. Pagina nu genereaza discutii, interes desi multi sportivi si iubitori ai motorsportului au apreciat pagina. Ca exemplu ultima postare pe pagina este din 23 ianuarie 2015, iar penultima postare este din 23 decembrie 2014. Trist.

7. Traversam inca o perioada de instabilitate financiara. In acest context, aveti un plan investitional pentru termen mediu si lung? Cum va ganditi sa faceti pentru a nu mai avea etape de  Campionat National cu 30-35 concurenti?

Cred ca acest lucru trebuie discutat cu fiecare comisie in parte, separat, cred ca sunt probleme diferite in functie de disciplina. Obiectivul principal este sa obtinem fonduri suficiente in asa fel incat sa lasam la comisii bugete cat mai mari. Apoi, fiecare comisie va gasi solutiile care sa se aplice cel mai bine pe nevoile fiecarei discipline.

8. Concret, cum veti utiliza taxa de media care se aduna la fiecare etapa de raliu? Dar cea pentru sporirea securitatii pe probele speciale?

Imi doresc sa nu mai colectez taxa de media, sau sa o las la comisie.

9. Este de notorietate faptul ca sponsorul principal al Federatiei nu a adus nimic memorabil in vederea popularizarii sau promovarii sporturilor auto. Aveti in vedere gasirea unui partener care sa se implice la un alt nivel? Ma refer la organizarea de evenimente, implicarea activa a sportivilor din toate ramurile sau acordarea de premii speciale?

Eu cred ca pentru FRAS, Dunlop a reprezentat in acesti ani prietenul extraordinar care este intotdeauna alaturi cand ai nevoie, umarul pe care sa plangi cand ai probleme si mana stransa in semn de victorie cand castigi. Sper sa fie cat mai vizibili si tot mai implicati in asocierea cu noi de acum inainte. Cu siguranta vom avea si alti parteneri.

10. In incheiere, pentru a ramane intr-o nota amuzanta, imi permit sa va intreb pentru ce functie urmeaza sa candidati. Pentru Presedentia sau Presedintia FRAS?

Iti raspund dupa ce imi spui cum se spune corect: 9 cu 7 fac 15, sau 9 cu 7 face 15?

Multumesc,

Norris Mageanu.


Tags: , , , ,

Category: News, Prima pagina

Citește articolul precedent:
80 de ani de la victoria BMW 328 la Mille Miglia, 8 decenii de poveşti

BMW 328 şi victoria de la Mille Miglia - o poveste de 8 decenii care a definit marca bavareză, cu...

Închide