Alex Cascatău a revenit cu succes într-un prototip de clasă LMP3, concurând pentru prima dată în ADAC Prototype Cup Germany la Zandvoort. Românul a încheiat pe podium în cursa a doua pe un traseu pe care a mai concurat în trecut.
După ani în care Alex Cascatău a încercat să pună la punct o participare cu un prototip de LMP3, constănțeanul a bifat weekendul trecut încă două curse cu aceste mașini extrem de performante. În mod neașteptat, fostul campion din GT & Prototype Challenge s-a alăturat din nou formației britanice BHK Motorsport pentru a concura în etapa de la Zandvoort din seria germană de prototipuri aflată sub egida ADAC.
Alex a făcut parte din echipajul cu numărul 35 alături de Elia Sperandio, fost pilot în F4 Italia. Cei doi au mers împreună și în cursa de 4 ore de la Paul Ricard din aprilie. Acea întrecere din Endurance Prototype Challenge a fost prima la bordul unui Ligier JS P320 pentru Alex. De această dată, el avea să întâlnească un pluton-record de aproape 20 de mașini. Printre piloții înscriși s-au numărat și unii care au mers la Le Mans (Laurents Hoerr, licență FIA Gold), dar și piloți cu experiență vastă în GT-uri și monoposturi la nivel internațional (Axcil Jefferies și Markus Pommer, licență FIA Silver).
Cum programul weekend-ului a fost compactat, ADAC Prototype Cup Germany fiind una dintre seriile-suport care au susținut DTM-ul pe circuitul de Grand Prix al Olandei, antrenamentele au fost scurte. În total, doar 30 de minute au fost alocate celor două sesiuni de Free Practice. În FP1, Elia a ieșit primul pentru a păsui frânele, fiind urmat apoi la volan de Cascatău, care a reușit al 11-lea timp, la peste două secunde de etalonul sesiuni. Mai apoi, în FP2, Sperandio nu a intrat deloc în mașină, Cascatău fiind singurul care a ieșit pe traseu.
În calificări, Cascatău a decis să nu riște, iar cronometrul a arătat asta. Într-o sesiune din care n-au lipsit unii dintre cei mai rapizi piloți de pe grilă, Alex n-a reușit decât al 14-lea timp, ceea ce a însemnat că echipa avea de muncă în prima cursă a weekend-ului din Țările de Jos. Mai apoi, în Q2, Elia Sperandio și-a etalat viteza reușind al cincilea timp, dar în sesiunea sa au fost presărați mult mai mulți piloți cu licență Bronze.
Prima cursă a fost, din păcate, marcată de mai multe neutralizări și întreruperi cu steag roșu. Astfel, în prima secvență, după un start precaut, Cascatău a rămas pe poziția a 14-a înaintea primei neutralizări. După restart Cascatău a mai urcat două poziții, iar cursa a fost apoi oprită cu steag roșu. După ce acțiunea a repornit, Cascatău a reușit să mai urce câteva poziții și i-a predat mașina lui Sperandio din top 10.
Înainte de o nouă neutralizare, Elia a reușit să ajungă până pe locul șapte. În cele din urmă, aceasta avea să fie și poziția pe care s-a clasificat echipajul #35 căci oficialii au afișat, cu 13 minute rămase pe ceas, steagul roșu iar cursa n-a mai fost repornită.
Cursa a doua a dovedit importanța startului pe latura potrivită a pistei. Concret, lipsa de aderență pe trasa exterioară a fost pronunțată, iar Elia a reușit să urce pe patru imediat după start, trecând de Hauser prin Tarzan. Fără să stea pe gânduri, pilotul BHK a urcat apoi pe trei și a ținut de această poziție, construindu-și un ecart de două secunde. După ce mașina a ajuns pe mâinile lui Cascatău, aceasta a trebui să gestioneze presiunea intensă venită din partea lui Markus Pommer.
Fostul campion de Formula 3 al Germaniei a reșit să reducă la minimum avansul românului, dar nu a putut să-și facă loc și să treacă. Cascatău se achita cu brio de primul sector, dar pierdea timp prețios pe sectorul median pentru ca o trecere foarte bună prin penultimul viraj să-l lanseze perfect prin ultima turnantă și pe linia de start/sosire. Astfel, Pommer n-a avut șanse să-l atace pe Alex în Tarzan, iar constănțeanul a încheiat pe podium după minute bune de luptă strânsă, dată la zecimi de secundă.
Alex Cascatău: „Trebuie să recunosc, această oportunitate a venit de nicăieri. După debutul la LMP3 de la Paul Ricard am pierdut destul de multă încredere de sine și nu mai plănuiam să concurez anul acesta. Apoi, pe neașteptate, Francesco” (n.r. fostul pilot din IndyCar și ELMS Francesco Dracone) „m-a sunat și mi-a spus să fiu pregătit, fiindcă ar putea fi o șansă în ADAC Prototype Cup Germany. Am aflat abia luni că urmează să concurez, iar vineri erau programate deja primele sesiuni de antrenamente libere.
Vreau în primul rând, să mulțumesc echipei pentru efortul de a ne pune la dispoziție o mașină care a rulat excelent, fără probleme tehnice. Asta ne-a permis nouă piloților să ne concentrăm pe setup și tehnica de pilotaj. Pentru mine era important să cresc treptat și să nu avariez mașina sau să decalez programul propus. Ultimele 20 de minute împotriva lui Pommer au fost pur și simplu incredibile, am avut nevoie să mă apăr constant și să nu fac greșeli majore. Am dat totul pentru a aduce acest podium pentru echipă.
Setup-ul a fost destul de agresiv, cu un plus de supravirare care nu a fost, neapărat, pe placul meu, dar am sperat că apăsarea suplimentară ne va ajuta, mai ales că Elia se simte bine cu o astfel de mașină. În cele din urmă, am reușit să bifăm un podium care era, poate, nesperat la începutul weekend-ului, mai ales că m-am alăturat echipei din scurt și n-am mai rulat la Zandvoort cu o astfel de mașină”
Credit foto: Rob Blank
Sursa: comunicat remis Autostiri.ro