spot_img

Când Edwin Keleti câștiga Sibiu Rally Challenge…

Au fost nouă piloți care, din 2001, au triumfat în Raliul Sibiului. În 2014, când Raliul Sibiului nu a fost inclus în Campionatul Național de Raliuri,  Edwin Keleti a câștigat, cu un Ford Fiesta, Sibiu Rally Challenge, competiție desfășurată pe asfalt și care a inclus, în premieră, Transfăgărășanul, pe zona de Sibiu, ca probă specială în acest raliu.

Edwin, ești primul câștigător pe asfalt al Raliului Sibiului. Cum a fost pentru tine experiența din 2014?
Edwin Keleti: A fost o experiență foarte intensă și o plăcere maximă! Intensă pentru că atât celebrul Transfăgărășan cât și adversarul meu numărul 1, fostul campion mondial la grupa N – Manfred Stohl, nu s-au lăsat “îmblânziți” cu una, cu două! În orice caz a fost un privilegiu să concurez pe acel drum senzațional!

Pe macadam cel mai bun rezultat a fost în 2012, când Raliul Sibiului a fost etapă în IRC. Cum a fost atunci?
Edwin Keleti: Țin minte că a fost o cursa în care am ales o abordare pragmatică, tactică dacă vrei, iar roadele le-am cules la final, în parcul inchis! A fost un raliu extrem de dificil, bărbătesc, o adevărată luptă a sportivilor și a mașinii cu natura. Sunt foarte mândru de acel rezultat obținut cu o mașină de grupa N.

O parte din traseul folosit la ediția din 2014, care nu a contat ca etapă în Campionatul Național, va fi folosită și în 2015. Cum crezi că va fi ediția de anul acesta?
Edwin Keleti: Sunt convins că va fi o ediție aprig disputată pentru că atât traseul cât și ambianța te inspiră. În plus este o bătălie aprigă și în acest sezon în campionat. Abia aștept să ne măsurăm cu adversarii noștri.

Șanta pe macadam sau Transfăgărășan pe asfalt?
Edwin Keleti: Deși sunt un pilot pentru care balanța pasiunii tinde să încline spre macadam, cred că aș alege Transfăgărășanul cu condiția să fii la bordul unei mașini performante, gen S2000 sau R5.

Care este proba specială preferată din Raliul Sibiului și de ce?
Edwin Keleti: Din formatul pe macadam era Dobârca iar din varianta pe asfalt sunt convins că rămâne Transfăgărășanul.

Dintre toți cei care au câștigat Raliul Sibiului de-a lungul timpului ești singurul care a mers și cu o mașină cu tracțiune pe două roți. Cum a fost?
Edwin Keleti:  Da, am participat de 3 ori cu mașini cu tracțiune față: Dacia Logan, Clio RS și Clio R3 Maxi Evo. Să știi că inclusiv cu Loganul se poate merge tare, mai ales la vale pe Șanta unde de regulă băteam mașinile net mai puternice gen Citroen C2 R2, însă e adevărat că în primii doi ani am avut o grămadă de probleme. Doar în anul 2010 s-a spart gheața și am câștigat la 2 Roți Motrice.

Cu ce mașină ți-a plăcut cel mai mult să concurezi la Sibiu?
Edwin Keleti:  Dintre cele cu care am alergat, Mitsubishi Evo X.

Dacă ai putea să alegi, cu ce mașină ai vrea să mai iei o dată startul pe macadam?
Edwin Keleti: Un WRC, evident!

Care era principala provocare din Raliul Sibiului pe macadam?
Edwin Keleti:  Anduranța și capacitatea pilotului de a îmbina avantajos viteza cu conservarea mașinii.

De la 1 la 10 ce notă ai da pentru duritatea traseului?
Edwin Keleti: 10 pe linie, mai puțin Dobârca.

Îți mai aduci aminte câte pene ai avut?
Edwin Keleti:  Aproape în fiecare an câte una…

Cel mai bun moment din Raliul Sibiului?
Edwin Keleti:  În 2013, atunci când fiind pe 3 la general după prima zi mi-au bătut în geam cei de la Eurosport și m-au întrebat dacă își pot monta echipament video de înregistrare și transmitere pe mașina noastră!!!

Cel mai rău moment din Raliul Sibiului?
Edwin Keleti: În mod clar abandonul tehnic din 2013 cu o specială înainte de final când eram în mare luptă cu fostul campion mondial al grupei N, Toshi Arai, pentru locul 3 la general și locul 2 la grupa N!

În 2015, Raliul Sibiului s-a schimbat complet. Este pe asfalt și cel mai spectaculos drum din România, Transfăgărășan, a fost inclus în program. Cum ți se pare această schimbare?
Edwin Keleti: Nostalgic privind o să-mi fie dor de Șanta de noapte și ambianța ei extraordinară, dar sper că este un nou început pentru Raliul Sibiului!

Care este obiectivul tău pentru ediția din acest an?
Edwin Keleti: Obiectiv declarat: VICTORIA

Sibiu Rally Challenge se va desfășura în perioada 20 – 23 august și este un festival dedicat sporturilor cu motor care include și Raliul Sibiului, etapa a șasea din Campionatul Național de Raliuri Dunlop desfășurat sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv (FRAS). Sibiu Rally Challenge este un eveniment cofinanţat de Consiliul Local Sibiu şi Primăria Municipiului Sibiu și susținut de Orange România.

Sursa si imagini: comunicat transmis Autostiri.ro

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,317FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,580AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri