spot_img

Cei patru mușchetari

De la surâsul unui gând rebel la planșeta de proiectare a fost un pas. Un pas cutezător pentru trei studenți animați de pasiunea pentru motoare și vehicule.

Aproape doi ani de zile au lucrat pentru a da viață unui proiect îndrăzneț. „Furia Roșie” a fost prezentată oficial azi 03 iulie după ce Robert Barabaș, Sebastian Aftanasă și Ion Gavriloae și-au susținut lucrarea în fața comisiei de examinare a Universității Transilvania Brașov – Facultatea Inginerie Mecanică, specializarea Autovehicule Rutiere.

Demersul celor trei studenți a fost și este susținut de  Cyclon Motorsport. Cei patru mușchetari revin la testele pe circuit, verificarea parametrilor, efectuarea reglajelor finale. Urmează debutul tânărului pilot Robert Barabaș la volanul acestui bolid. Evoluția acestuia poate fi urmărită cu prilejul Marelui Premiu al Orașului Brașov, etapă din Campionatul Național de Viteză în Coastă ce se va disputa în perioada 03 – 04 octombrie 2015.

Iată ce ne-au declarat:

„După cum bine știți astăzi ne-am prezentat mașina în fața facultății de Inginerie Mecanică. Noi, cei trei făptași: Robert Barabaș, Sebastian Aftanasă și Ion Gavriloae suntem studenți la facultatea de Inginerie Mecanică, specializarea Autovehicule Rutiere. Ne-am susținut cu brio proiectele de diplomă și am luat toți trei nota 10.

De acest proiect ne-am apucat încă din Octombrie 2013.

Motorul care l-am pus pe mașină este un motor HEMI cu capacitatea cilindrică de 6.1 litri. Acest motor a fost montat pe mașinile de serie Dodge Charger și dezvoltă o putere de 425 CP. Însă pentru a renunța la moduele de ABS, ESP și etc. am procurat o instalație electrică nouă. Conform celor de la Diablo Sport, de la care am luat instalația electrică, motorul poate să dezvolte până la 550 CP și aproximativ 600 Nm.

Cutia de viteze este una manuală, cu 6 trepte, specială pentru motorul nostru. Habitaclul interior al mașinii a fost modificat pentru a încadra cutia de viteze sub tunelul central. De asemenea, roll-cage-ul a fost facut în totalitate de noi după specificațiile regulamentului FIA.

Puntea din față a fost proiectată de asemenea de la zero, caseta de direcție este una de BMW, brațele inferioare ale suspensiei au fost făcute tot de la zero. Puntea din spate este de la un Audi 200 Quattro, diferențialul este unul autoblocabil (de tip Torsen) promovat de cei de la Audi.

Transmisia cardanică a fost și ea realizată la noi în garaj.

Discurile față sunt de Audi Allroad, iar cele de spate sunt de Audi S2. Etrierele față sunt de pe Skoda Kit Car și au 8 pistonașe – 4 plăcuțe de frână. Etrierele spate sunt Brembo de Mercedes S – Klasse (4 pistonașe).

Radiatorul a fost realizat la comandă, ventilatoarele au fost procurate din Germania de la Isa Racing.

Ca și parte teoretică a proiectului de diplomă, fiecare dintre noi am avut de proiectat câte un subansamblu: cutia de viteze, sistemul de suspensie, respectiv sistemul de frânare.”

Felicitări și multă baftă!

Puteți viziona o galerie de imagini consistentă pe pagina de facebook a publicației Autostiri.ro .

Drum bun și numai bine!

Credit foto: Dan STRĂUȚI

 

 

 

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,341FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,460AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri