WRC. Loeb câştigă Raliul Argentinei!

| 30 mai 2011 | 0 Comments

Francezul Sebastien Loeb se impune pe ultima specială în Raliul Argentinei, la capătul a trei zile extreme de disputate, în care rând pe rând liderii întrecerii au cedat din cauza problemelor tehnice.

JOI:

SSS1 Carlos Paz 1- 3.02km. Pilotul Citroen s-a duelat pe parcursul celor 3.02 kilometrii ai specialei cu principalul său rival din campionat, finlandezul Mikko Hirvonen, pe care l-a învins la final cu 1.7 secunde.

Pe poziţia a doua a încheiat super-speciala norvegianul Petter Solberg (+0.9s.), acesta fiind urmat de Seb Ogier şi Jari Matti Latvala.

Localnicii au avut şi ei un reprezentant la vârf, în persoana lui Federico Villagra, argentinianul încheind pe şase imediat în spatele lui Hirvonen. Piloţii de la Stobart l-au secondat pe sud american, în ordinea Matt Wilson, Mads Ostberg, în timp ce Ken Block, revenit după accidentul din Italia, a fost al nouălea.

VINERI:

SS2 El Mirador-San Lorenzo 1 (18.23 km). Prima specială a zilei, şi totodată prima cu adevărat importantă a competiţiei, a adus şi un nou lider la general. Finlandezul Jari Matti Latvala a terminat proba în 10:27.0, cu 3.8 secunde în faţa lui Loeb şi s-a instalat la conducere.

Pe poziţia a doua a fost Petter Solberg (+2.5s.), norvegianul fiind secondat de Ogier şi Hirvonen, ambii la 3.6 secunde de învingător. Loeb, Wilson şi Ostberg au fost următorii pe probă.

Ghinioniştii rundei au fost Ken Block, americanul având ceva probleme cu transmisia (locul 10 +38.8s.), şi brazilianul Daniel Oliveira care şi-a avariat destul de grav suspensia spate a Mini-ului său.  

SS3 Mina Clavero-Giulio Cesare 1 (22.7 km). Desfăşurare aproape identică şi pe a doua specială a zilei în Argentina. Latvala vine primul (19:42.5), urmat de Solberg (+1.1s.), Hirvonen (+1.5s.) şi Ogier (+3.1s.).

Fostul lider Sebastien Loeb încheie Top 5, la 4.4 secunde de învingător, căzând totodată la general până pe poziţia a cincia.

SS4 El Condor 1 (37.3 km). Prima trecere pe cea mai aşteptată probă a competiţiei a fost adjudecată, din nou, de finlandezul de la Ford, Jari-Matti Lavala. Acesta a încheiat cu peste nouă secunde în faţa “eternului” urmăritor Petter Solberg, distanţându-se la general, la 12.3 secunde de acesta.

Podiumul a fost completat de Seb Ogier (+10.0s.), francezul fiind urmat de coechipierul său Loeb (+12.2s.) şi de al doilea pilot Ford, Mikko Hirvonen (+14.7s.).

Ostberg, Wilson şi Villagra au fost pe locurile 6, 7, respectiv 8, aceleaşi din clasamentul general.

SS5 El Mirador-San Lorenzo 2 (18.23 km). Latvala îşi continuă parcursul fantastic de dimineaţă şi îşi adjudecă o nouă specială, a patra, din tot atâtea disputate astăzi. Finlandezul de la Ford e urmat de Solberg (+1.6s.) şi Mikko Hirvonen (+5.7s.).

Seb Ogier reuşeşte să-şi devanseze din nou coechipierul, Loeb, încheind pe patru speciala, în ciuda unei răsuciri pe un viraj. Campionul mondial reuşeşte din ce în ce mai greu să ţină pasul cu cei din frunte, Loeb primind şi o penalitate de un minut pentru că a intrat prea devreme la un chek-in.

Wilson, Ostberg şi Villagra sosesc din nou grupaţi, în timp ce Top 10 este completat de Ken Block şi brazilianul Flodin, pe un Subaru Impreza STI.

SS6 Mina Clavero-Giulio Cesare 2 (22.7 km). Speciala se încheie cu o victorie pentru Petter Solberg, cea de-a 400-a într-o competiţie WRC, un motiv în plus de sărbătoare pentru norvegian.

Al doilea soseşte Seb Ogier (+1.6s.), urmat de Latvala (+1.8s.) şi Hirvonen (+6.1s.). Loeb vine al cincilea pierzând alte câteva secunde preţioase.

Astfel, la general, cu o specială înaintea finalului primei zile conducea Latvala urmat de Solberg (+12.1s.), Ogier (+22.1s.) şi Hirvonen (+30.0s.). Liderul clasamentului mondial, Sebastien Loeb era al cincilea cu un minut şi 32 de secunde de întârziere.

SS7 El Condor 2 (37.3 km). Bătut pe toate specialele de până la acel moment Leob revine în forţă pe cea de-a doua trecere pe El Condor şi îşi adjudecă proba în 23:19.4. În spatele său, la două secunde, soseşte liderul la general, Latvala, finlandezul fiind secondat de locul doi la general, Petter Solberg (+8.1s.).

Ogier şi Hirvonen completau top cinci, însă întârzierea lor la general creştea de la specială la specială.

Astfel la finalul primei zile, podiumul era: 1. Latvala 2. Solberg 3. Ogier, cu Hirvonen ce aştepta o greşeală din partea lor, pentru a le lua locul. Loeb era doar al cincilea la un minut şi jumătate.

SÂMBĂTĂ:

SS8 Las Jarillas – Falda del Carmen 1 21.57 km. Ogier pleacă cel mai bine în cea de-a doua zi a Raliului Argentinei, francezul reuşind să-şi adjudece speciala de debut. Pilotul Citroen a fost urmat de Latvala (+6.6s.), Hirvonen (+10.8s.) şi coechipierul său Sebastien Loeb (+12.2s.).

Top 5 a fost încheiat de norvegianul Petter Solberg, acesta pierzând locul doi la general în faţa câştigătorului probei.

Ostberg, Villagra şi Wilson îşi continuau lupta lor pentru locurile 6-8, încheind speciala grupaţi pe aceste poziţii.

SS9. Las Bajadas-Villa del Dique 1 16.57 km. Piloţii Citroen încep să recupereze încet, încet întârzierea faţă de cei de la Ford. După ce Ogier a fost cel mai rapid pe SS8, de data aceasta a fost rândul lui Loeb, francezul încheind cu un avans de aproape 5 secunde în faţa lui Solberg şi de peste cinci de coechipierul său Seb Ogier.

Hirvonen şi Latvala încheiau pe poziţiile patru, respectiv cinci, cel din urmă pierzînd câteva secunde preţioase în bătălia sa pentru locul unu la general.

SS10. Amboy-Santa Monica 1 20.33 km. Piloţii Citroen merg din ce în ce mai bine. Ambii francezi s-au impus în duelurile cu adversarii direcţi. Loeb termină cu cel mai bun timp (10:38.0), depăşindu-l cu 6.4 secunde pe adversarul său direct în lupta pentru locul patru Mikko Hirvonen, în timp ce Ogier, sosit al treilea, recuperează alte şapte zecimi de secundă din întârzierea faţă de liderul la general Jari Matti Latvala.

Solberg vine pe cinci, în timp ce suedezul Flodin strică tripleta Ostberg – Villagra – Wilson sosind al optulea.

SS11 Santa Rosa-San Agustin 1 21.36 km. Ultima specială a dimineţii consemna o nouă victorie pentru Loeb, a treia a zilei, aducându-l pe francez la un minut şi şase secunde de locul întâi. Amintim că Loeb a fost penalizat ieri cu un minut pentru o intrare anticipată la un punct de control.

Pe doi a încheiat speciala Latvala (+7.7s.) podiumul fiind completat de Mikko Hirvonen (+9.1s.). Petter Solberg şi Seb Ogier au fost pe patru, respective cinci.

Astfel, la jumătatea celei de-a doua zile Latvala se afla în continuare la connducere fiind secondat de Ogier la 17.8 secunde şi Petter Solberg la 20.8 secunde. Latvala şi Loeb se luptau pentru locul patru, cu un avans de 26.2 secunde pentru finlandez.

SS12 Las Jarillas – Falda del Carmen 2 21.57 km. După ce au reuşit o evoluţie extraordinară pe specialele de dimineaţă, piloţii de la Citroen porneau în a doua parte a zilei cu aceleaşi obiective: cât mai multe secunde recuperate.

Astfel, Ogier şi Loeb reuşesc timpii unu şi doi pe SS12 cu un avans de 5.4 secunde în favoarea primului, tânărul pilot francez reuşind să se apropie astfel la puţin peste zece secunde de liderul Latvala, sosit al treilea (+7.2s.).

Solberg (+8.4s) şi Hirvonen (+12.2s.) completează top 5, iar Ostberg le ia din nou faţa adversarilor Wilson şi Villagra în lupta pentru locul şase.

SS13. Las Bajadas – Villa del Dique 2 16.57 km. Cea de-a 13-a probă a competiţiei este una cu ghinion pentru liderul Latvala. Finlandezul acuză probleme de ordin mecanic şi pierde prima poziţie la general în faţa lui Ogier.

Noul lider îşi adjudeca o nouă probă în Argentina (9:00.7), urmat îndeaproape de Loeb (+2.0s.) şi Latvala (+3.6s.).

Fostul lider la general soseşte abia pe şapte (+21.8s.), fiind depăşit de Solberg, Ostberg şi Villagra.

Cu două probe înainte de finalul zilei podiumul la general se prezenta astfel: 1. Ogier 2. Latvala (+11.2s.) 3. Solberg (+15.4s.).

SS14. Amboy-Santa Monica 2 20.33 km. Seria de ghinioane din raliurile precedente avea să continue şi în Argentina pentru tânărul finlandez de la Ford. Latvala a fost nevoit să oprească pe specială, din aceleaşi motive tehnice, riscând în caz contrar să distrugă de tot motorul Fiestei RS WRC.

În aceste condiţii Ogier îşi mărea avansul în fruntea cursei la peste 21 de secunde în faţa pilotului de pe locul doi, Petter Solberg.

Speciala a fost adjudecată de Loeb, urmat de Ogier (+2.0s.), Hirvonen (+4.7s.) şi Solberg (+7.7s.).

SS 15 Santa Rosa-San Agustin 2 21.36 km. Ultima probă a zilei avea să-i aducă un nou success lui Sebastien Loeb. Franceul se apropia astfel la general la numai patru secunde de poziţia a doua pe care în acest moment se afla Mikko Hirvonen.

Cei doi piloţi au profitat de problemele lui Solberg, defecţiune la direcţia maşinii, norvegianul pierzând peste un minut pe specială.

Ogier şi Latvala completau podiumul probei, urmaţi de Ostberg şi Villagra.

La finalul zilei a doua, cu numai patru speciale rămase de parcurs, Ogier conducea în Argentina cu un avans de 43.7 secunde în faţa lui Latvala şi cu 47.7 secunde în faţa coechipierului său Sebastien Loeb. Solberg era al patrulea, la peste un minut şi 16 secunde de primul loc.

DUMINICĂ:

SS16 Ascochinga-Agua de Oro – 48.21 km. Aflat pe primul loc la general, Sebastien Ogier face o greşeală într-un viraj şi se răstoarnă cu Citroenul său DS3 WRC, pierzând 26 de secunde. În aceste condiţii urmăritorii săi încep să spere din ce în ce mai mult la prima poziţie.

Loeb îşi adjudecă speciala cu peste cinci secunde şi jumătate avans în faţa lui Hirvonen, sosit al treilea, şi trece peste finlandez la general. Între cei doi s-a interpus Solberg, norvegianul fiind pe patru la general.

Latvala şi Ogier au completat top 5, finlandezul, după problemele de ieri, fiind doar al şaptelea la general.

SS17 Cabalango-Villa Garcia 1 – 3.90 km. În ciuda unei speciale scurte, problemele la direcţie, cauzate de accidentul din SS16, îl fac pe Seb Ogier să piardă timp preţios, în faţa urmăritorilor, francezul văzându-şi ameninţat serios primul loc la general.

Latvala bate proba, însă cum el nu mai conta la general, ceea ce se întâmpla în spatele lui era mult mai interesant.

Loeb vine pe doi la jumătate de secundă în spatele finlandezului, însă îşi mărea avansul la general faţă de Hirvonen, sosit al patrulea, după Solberg.

Astfel, la jumătatea zilei, cu două speciale înainte de finalul raliului, Ogier conducea urmat de Loeb (+12.8s.) şi Hirvonen (+15.0s.).

SS18 Super Special Carlos Paz 2 – 3.02 km. Profiând de probele scurte Ogier reuşea să ţină cu dinţii de locul unu la general, însă coechipierul său Loeb se apropiase la 3.3 secunde de el.

Loeb încheia din nou al doilea speciala, de această dată în spetele lui Solberg, însă locul unu era din ce în ce mai aproape. În plus, francezul mai câştigase câteva zecimi în faţa lui Hirvonen.

SS19 Cabalango-Villa Garcia 2 – Power Stage 3.90 km. Bătălia finală în Argentina s-a dat pe ultima specială! Ogier nu a reuşit să ţină ritmul cu piloţii din faţă şi a pierdut zece secunde pe cei patru kilometrii ai probei, căzând la general până pe locul trei.

Solberg a fost cel mai rapid, adjudecându-şi şi cele trei puncte bonus, în timp ce Hirvonen şi Loeb au completat podiumul obţinând şi puncte bonus.

În aceste condiţii francezul a reuşit să câştige competiţia cu un avans de sub trei secunde în faţa locului doi, Mikko Hirvonen.

Clasament final:

1. Sebastien Loeb Citroen Total WRT DS3 WRC 4hours 03mins 56.9secs M
2. Mikko Hirvonen Ford Abu Dhabi WRT Fiesta RS WRC +00mins 02.4secs M
3. Sebastien Ogier Citroen Total WRT DS3 WRC +00mins 07.3secs M
4. Petter Solberg PSWRT Citroen DS3 WRC +00mins 32.6secs M
5. Mads Ostberg M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +05mins 16.8secs M
6. Federico Villagra Munchis Ford WRT Fiesta RS WRC +06mins 48.5secs M
7. Jari-Matti Latvala Ford Abu Dhabi WRT Fiesta RS WRC +11mins 34.5secs M
8. Matthew Wilson M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +13mins 32.7secs M
9. Hayden Paddon Subaru Impreza STi +25mins 43.8secs P
10. Patrik Flodin Subaru Impreza STi +33mins 34.1secs P

11. Dmitriy Tagirov Subaru Impreza STi +39mins 10.7secs P
12. Nicolas Fuchs Mitsubishi Lancer Evo X +43mins 56.2secs P
13. Raul Orlandini Mitsubishi Lancer Evo IX +47mins 39.2secs
14. Martin Semerad Mitsubishi Lancer Evo X +47mins 59.6secs P
15. Benito Guerra Mitsubishi Lancer Evo X +49mins 00.2secs P
16. Ezequiel Campos Mitsubishi Lancer Evo X +50mins 20.6secs P
17. Gianluca Linari Subaru Impreza +52mins 55.8secs P
18. Ken Block Monster WRT Ford Fiesta RS WRC +53mins 19.9secs M
19. Yuriy Protasov Mitsubishi Lancer Evo X +53mins 28.6secs P
20. Michal Kosciuszko Mitsubishi Lancer Evo X +54mins 07.8secs P


Tags: , , , , , , , , , ,

Category: Prima pagina, WRC

Citește articolul precedent:
Premieră: Bridgestone aduce tehnologia de ultimă oră ENLITEN pe modelul full-electric ID.3 al partenerului Volkswagen

Bridgestone a colaborat cu partenerul său de lungă durată, Volkswagen, pentru a aduce tehnologia de pneuri ușoare ENLITEN Technology la...

Închide