Jonny Walker și Paul Bolton, nevoiți să abandoneze în prima jumătate a traseului
Prima zi de off-road le-a dovedit riderilor că se află într-un boot-camp și nu într-o ”excursie cu clasa”. Până la jumătatea traseului, două dintre starurile enduro-ului extrem au fost nevoite să se retragă după suferirea unor accidentări. Plutonul care face show pe traseul Gold i-a pierdut pe Jonny Walker (Marea Britanie) și Paul Bolton (Marea Britanie). La finalul celor 158 de km, victoria i-a revenit lui Wade Young, sud-africanul devenind astfel liderul raliului (s-a cumulat timpul de la Prolog cu cel din prima zi de off-road).
Ziua a început încă dinainte de răsăritul soarelui, când piloții au fost nevoiți să pornească din Sibiu către startul în off-road. La 6:45 primii rideri de la Gold și Bronze au pornit pe traseu. La numai 15 minute de la start, pe concurenții de la clasa Gold i-a așteptat o urcare în zig-zag numită ”The Impossible”, punându-i în dificultate încă din zori. Wade Young (Africa de Sud), Travis Teasdale (Africa de Sud) și Manuel Lettenbichler – Mini Letti (Germania) au ajuns primii la punctul de service după ce au rulat în foarte mult praf. La câteva minute după plutonul de tinere vedete au ajuns și Alfredo Gomez (Spania) și Graham Jarvis (Marea Britanie). Tensiunea a crescut pe măsură ce timpul trecea, iar Jonny Walker, câștigătorul celor mai recente două ediții ale Red Bull Romaniacs, nu mai ajungea la punctul care marchează jumătatea zilei. Când într-un final a reușit să ajungă, riderul KTM aducea o veste la care nimeni nu se aștepta. Walker a rulat ultimele 20 de minute dinaintea service point-ului folosindu-și doar piciorul stâng – același picior care l-a ținut în repaus 10 săptămâni acum a suferit o fractură de peroneu.
Jonny Walker #1: ”Într-o secțiune rapidă cu iarbă în care rulam în treapta a 3 sau a 4-a, deci destul de rapidă, am lovit cu vârful cizmei un butuc ascuns și mi-a tras piciorul din scăriță. S-a întâmplat cu aproximativ 20 de minute înainte de service point și eram mai mulți care rulam împreună. Când piciorul mi-a fost tras, am căzut în față și am aterizat pe ”bijuteriile coroanei” iar acest lucru m-a încetinit. Parcă eram într-o comedie cu cineva care era pentru prima dată pe motocicletă! Când m-am ridicat am simțit o durere cruntă în picior, așa că am continuat restul traseului până la service point rulând pe piciorul stâng, care doare și el acum.”
Imediat după vestea lui Jonny, o altă veste proastă ajungea la service point. Paul Bolton vedea în ceață și avea dureri mari în zona gâtului: ”M-am antrenat foarte mult anul acesta pentru Red Bull Romaniacs. Sunt tare dezamăgit că trebuie să mă retrag din cursă după doar câteva ore pe motocicletă. Trebuie să fii focusat 100% pentru a face față acestor trasee dificile, așa că nu are sens să continui și să risc o accidentare urâtă. Am venit aici să obțin un rezultat foarte bun, dar din păcate nu se va întâmpla în acest an! Multă baftă tuturor celorlalți concurenți. Sper să vin pe traseu să vă încurajez.”
Cu Walker și Bolton retrași din raliu și cu un Dan Hemingway care a fost nevoit să nu mai ia startul după ce la prolog o placă de oțel din piciorul său a cedat, forța britanicilor a fost diminuată considerabil. Billy Bolt, tânăra speranță a enduro-ului extrem, a impresionat cu locul 4 în Prolog, însă în prima zi din munți a făcut o greșeală de navigație și a ajuns într-o zonă abruptă în care singura soluție de scăpare era intervenția echipei de salvare. Acum Billy are un abandon și asta înseamnă că nu își mai poate permite nicio greșeală în următoarele trei zile de off-road.
Unul dintre primii rideri care a observat că poate profita de lipsa favoriților la victorie a fost Wade Young. După ce anul trecut a ratat podiumul din pricina unui incident din secțiunea “Appetizer” acum s-a folosit de această zonă pentru a se distanța. În cele din urmă, riderul Sherco a avut cel mai rapid timp și a obținut prima sa victorie de etapă la Red Bull Romaniacs. Alfredo Gomez (Spania) a terminat pe locul doi, în timp ce Travis Teasdale s-a clasat pe trei, ajutând astfel la înregistrarea primei prezențe sud-africane duble pe podiumul unei zile a celui mai dur raliu hard-enduro din lume. Top cinci a fost completat de Graham Jarvis și Mario Roman.
Ca să vă formați o părere despre duritatea traseului de la Red Bull Romaniacs țineți cont că cel mai rapid pilot a parcurs cei 158 de km în 7h 44min.
Wade Young #5: ”Am luat startul al 8-lea în această dimineață – destul de în spate. Am încercat să forțez la începutul zilei înainte ca toată lumea să se distanțeze. Am rulat în majoritatea timpului cu Graham în prima parte a zilei, iar după service point cu Gomez și Mani. Nu am încercat să forțez prea mult, ci doar să mențin ritmul, va fi o cursă lungă. Am stat 8 ore în șa astăzi și au fost opt ore grele. Astăzi ar fi trebuit să fie una dintre cele mai ușoare zile …!”
Graham Jarvis #2: ”“Appetizer” a fost probabil cea mai dură secțiune. După service point ritmul a fost lent și dura foarte mult din pricina pietrelor care se dislocau și trebuia să aștepți să îți găsești trasa. Regret că Walker și Bolton au abonat: este întotdeauna trist pentru că oricine ar câștiga își dorește să spună că i-a bătut pe toți – și nu pentru că unii nu au ajuns la finiș. Mă bucur că mai sunt în cursă și sper să continui.”
Zsolt Varga și Ervin Kovacks au fost printre ultimii rideri de la Gold care au pornit pe traseu și asta pentru că nu au izbutit un timp suficient de bun în calificările de la Prolog. Niciunul dintre riderii români nu a avut, însă o zi lipsită de ghinion. Ervin a pierdut aproximativ 30 de minute după ce cu mult înainte de service point a trebuit să se oprească să își repare radiatorul, iar Zsolt s-a chinuit aproape jumătate din traseu din pricina frânei spate.
Emanuel Gyenes a avut o zi în care a recuperat 44 de poziții față de locul de pe care a luat startul. Sătmăreanul a fost nevoit să depășească mulți rideri pentru că din păcate nu a putut face un timp care să îl ducă în finalele de la Prolog. Mani a terminat prima zi din munți cu al treilea timp al clasei Silver și se află pe cinci la general.
Urmează, joi cea mai dură zi de la această ediție a Red Bull Romaniacs. Vor fi secțiuni dificile care se vor succeda cu o frecvență mult mai mare comparativ cu celelalte zile și în plus riderii vor fi nevoiți să le parcurgă la temperaturi de aproape 40 de grade C.
Sursa: comunicat remis Autostiri.ro
Credit foto:
Predrag Vuckovic Red Bull Content Pool,
Mihai Stetcu Red Bull Content Pool,
Attila Szabo, Red Bull Content Pool.