Vertical Madness se anunță cea mai dură ediție a Red Bull Romaniacs

| 27 octombrie 2020 | 0 Comments

Cea de a 17-a ediție, a celui mai dificil raliu hard enduro din lume, se desfășoară în perioada 27-31 octombrie și numele „Vertical Madness”  o caracterizează perfect. Diferențe mari de nivel, urcări și coborâri abrupte, umiditate și temperaturi matinale scăzute, un traseu cu o lungime totală de aproximativ 500 de km și o nouă clasă sunt câteva dintre caracteristicile principale ale cursei din 2020.

Încă din 2019, organizatorii au  decis ca, începând cu ediția a 17-a, raliul să aibă trasee gândite pentru cinci clase. Astfel – pe lângă deja consacratele Gold (cel mai dificil traseu din concurs), Silver, Bronze și Iron -, începând cu acest an se concurează și la clasa Atom. Aceasta din urmă este gândită pentru a fi o clasă de început, care să ofere o idee despre ce înseamnă trasee extreme în stilul acestui raliu hard-enduro, fiind cea mai fluentă clasă când vine vorba de ritmul de concurs.

Cum condițiile de toamnă sunt unele ce îi favorizează îndeosebi pe concurenții britanici, Graham Jarvis (UK, Husqvarna), cel supranumit „Regele Carpaților” după cele șapte titluri Red Bull Romaniacs, pare că le va da iarăși mari bătăi de cap mult mai tinerilor Manuel Lettenbichler (Germania, KTM) și Wade Young (Africa de Sud, Sherco). Letti a câștigat raliul anul trecut, fiind într-un duel incendiar cu Alfredo Gomez (Spania, Husqvarna) chiar până pe ultimele sute de metri din traseu. Young este câștigătorul din 2018 și dorește să confirme că acea victorie nu a fost o întâmplare. Gomez și Mario Roman (Spania, Sherco) sunt și ei candidați puternici, iar Taddy Blazusiak (Polonia, KTM), deși o legendă în enduroul extrem, încă nu a izbutit o clasare pe podium și speră să rezolve această „problemă” cu ocazia ediției Vertical Madness. Atât Gomez, cât și Roman și Blazusiak, locuiesc în Munții Pirinei și s-au antrenat special pentru provocarea din Carpații Meridionali.

Marii absenți de pe lista de start din acest an sunt britanicii Jonny Walker (două titluri Red Bull Romaniacs, KTM) și Paul Bolton (cel mai bun pilot privat din ultimii ani), ambi fiind nevoiți să stea departe de cursă din pricina unor accidentări.

Sandra Gomez a revenit anul acesta la Sibiu. Campioană mondială de Super Enduro și medaliată la X Games, concurenta din Spania își dorește să devină prima femeie care termină Romaniacs pe traseul clasei Gold, anul trecut lipsindu-i foarte puțin.

Ediția din acest an este una atipică, din pricina contextului global în care se desfășoară, iar organizatorii au muncit foarte mult pentru ca cea mai importantă competiție din hard enduro-ul mondial să se poată desfășura în condiții de siguranță. Aceștia au lucrat timp de 14 luni, un adevărat record în istoria de peste 16 ani a raliului și, lună de lună, formatul a suferit ajustări, ținând cont de evoluția situației. Luând în considerare restricțiile impuse de condițiile actuale, ediția din acest an a Red Bull Romaniacs se va desfășura fără spectatori, prezența acestora pe traseu fiind complet interzisă. Fanii competiției sunt rugați să urmărească raliul din siguranța casei lor și să rămână astfel doar ONLINE alături de raliul pe care îl urmăresc.

Și Prologul urban a fost anulat pentru ediția din acest an, tot din motive de siguranță, fiind înlocuit de o sesiune de calificări offroad. De asemenea, de-a lungul celor cinci zile în munți, nu există niciun punct pentru spectatori. Această decizie a fost luată pentru siguranța locuitorilor județului Sibiu, a fanilor și a tuturor celor care participă la raliu în calitate de concurent, membru în echipa de asistență tehnică, media sau ca parte a echipei organizatoare. Starea de sănătate a tuturor participanților la raliu este monitorizată înainte și în timpul evenimentului.

Astfel, concurenții vor trebui să facă față celei mai dificile ediții pentru că vor fi nevoiți să se descurce SINGURI. Track managerii se vor afla în cele mai dificile puncte de pe traseu, pentru a-i încuraja și a le indica trase care să îi ajute să treacă peste acele urcări și coborâri ce par imposibile.

Câteva cuvinte înainte de primele incursiuni în munți:

Martin Freinademetz (Red Bull Romaniacs mastermind): „Din martie situația s-a schimbat de sute de ori și am avut zile în care speram că vom putea organiza această a 17-a ediție, dar și altele, în care totul părea pierdut. Avem mulți tineri părinți în echipa noastră și ne bucurăm că nu am trimis pe nimeni în șomaj, că am putut să le plătim salariile și să continuăm pregătirile pentru cursă. Ne-am uitat în jur – am văzut cum s-au adaptat alte competiții, precum Turul Franței -, și ne-am dorit să arătăm că și în România se poate organiza un eveniment internațional major. Din păcate, anul acesta nu putem avea spectatori, și de aceea am renunțat la Prolog, și nici tradiționalul finiș din Gușterița. Îi rog pe toți cei care vor să vadă acțiunea de la Red Bull Romaniacs să se uite la televizor și online, să nu vină pe traseu.”

Teo Isac (Director de traseu): „Ni s-a dublat timpul de lucru pentru crearea traseelor. Din pricina contextului și a mutării raliului în octombrie a trebuit să schimbăm complet traseul pentru două dintre zile și pot spune că am lucrat acum cât pentru un raliu și jumătate.”

Andy Fazekas (Manager finiș): „Din cauza faptului că anul acesta ne aflăm într-o situație mai dificilă, nu vom mai avea tradiționala sosire de la Gușterița. Va fi un finiș foarte interesant într-o clădire cu cinci etaje, însă va fi un finiș doar pentru concurenți (fără public).”

Manuel Lettenbichler (#1, Germania): „Mă bucur că sunt aici și sper că accidentarea mea îmi va permite totuși un ritm bun de-a lungul celor cinci zile. Chiar dacă nu avem Prolog anul acesta, organizatorii au muncit foarte mult și, oricum ar fi, suntem totuși la Romaniacs și mă simt norocos să mă aflu și eu aici.”

Alfredo Gomez (#2, Spania): „Sper să fiu mai rapid decât anul trecut. Cea mai mare provocare va fi să mă depășesc pe mine însumi și mMă bucur că putem concura și anul acesta.”

Graham Jarvis (#3, Marea Britanie): „Cred că încă mai pot fi rapid, însă este greu la 45 de ani să reziști la toate cele cinci zile.”

Wade Young (#13, Africa de Sud):Romaniacs este unic pentru că durează mult, are cinci zile, iar starturile se dau foartedevreme. Este provocator mental, de exemplu, pentru că ești foarte aproape de finiș, dar descoperi că mai ai încă două bucle de parcurs, pentru că participi la clasa Gold. Trebuie să te aștepți la orice și să dai totul în fiecare din cele cinci zile.”

Cristinel Babeș (#20, România): „Am mai concurat la Hobby și Silver Team, primul meu Red Bull Romaniacs a fost în 2007. Sunt câțiva ani de pauză, însă mi-am dorit să concurez la clasa Gold și mi-am spus că acum este momentul să încerc.”

Live News – pentru a fi la curent cu ce se întâmplă în această aventură numită Vertical Madness poți urmări www.redbullromaniacs.com, unde vor fi încărcate atât rezultate, cât și informații de pe traseu.

Credit foto: Attila Szabo

Sursa: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: , , , , , , , , , , ,

Category: Moto GP, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Noile tehnologii sprijină siguranța la volan

Artificial Intelligence.. Electrificare totală. Oncoming Lane Mitigation. Condusul autonom. Sisteme de monitorizare video a șoferului. Tehnologie din aviația militară. Realitatea...

Închide