La inceputul lunii noiembrie, mai exact pe data de 2 noiembrie, circuitul Transilvania Motor Ring va fii gazda ultimei runde din cadrul Campionatului National de Time Attack. Sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv, in organizarea sibianului Ciprian Luca si cu sprijinul presedintelui comisiei CNTA, Aurelian Sirbu, etapa finala a sezonului 2024 se prevede a fii una de bun augur, ca de altfel si cele desfasurate pana acum.
Competitie foarte populara printre piloti si aflata intr-o continua ascensiune, intrecerea de Time Attack permite participarea unor largi categorii de varsta, de la juniorii debutanti ai categoriei “start”, pana la seniorii veterani ai clasei de modele istorice. Inedita intrecere formata de obicei dintr-o mansa de antrenamente cronometrate si cel putin trei manse de concurs, este impartita pe clase si grupe, in functie de cilindree si/sau aspecte tehnice constructive, masinile participante, mai putin cele ale clasei “street”, beneficiind de generoase modificari tehnice, toate insa in limitele regulamentului. De altfel, verificarile tehnice deosebit de riguroase se fac in ziua precedenta cursei, elementele ce privesc siguranta pilotului fiind controlate cu o atentie sporita.
Pana la ora publicarii prezentului articol, pe grila de start se regaseau 27 de inscrisi, lista fiind deschisa in continuare, publicarea ei definitiva fiind disponibila odata cu regulamentul particular al etapei. Iar daca participarea juniorilor a devenit una constanta si chiar normala in acest campionat, iata ca ultima etapa de Time Attack ne rezerva surpriza prezentei unor piloti de renume din motorsportul romanesc, printre ei aflandu-se bineinteles si gentleman-driverii automobilelor clasice.
Astfel pe circuitul de langa Targu Mures, vom avea ocazia sa il vedem pe veteranul Petru Constantinescu la volanul superbului model istoric Opel Ascona de culoare galbena, facand spectacol alaturi de splendidele modele clasice romanesti Dacia 1300, pilotate de racing-driveri cu zeci de ani de experienta, in sporturile cu motor. Si nu se poate sa nu ii amintim aici pe Mihai Alexandrescu, Bogdan Barbatu, Dan Niristeanu, Alexandru Krepelka, Adrian Dobre sau Serban Enache, sportivi care ne-au delectat de-a lungul ultimelor sezoane, in intrecerile de elita ale motorsportului romanesc.
Totodata vom avea ocazia sa asistam la un nou duel dintre Alexandru Daianu si Adrian Coman, evolutia cunoscutului pilot si instructor Catalin Enciu si al sau BMW sau competitivitatea adusa pe traseu de familia Malaiu, tata si fiu.
De la acest eveniment nu vor lipsi nici masinile cu motorizare diesel, participarea lui Eduard Georgescu si a sibienilor Gigi Badea si Alin Troanca, fiind una confirmata, iar prezenta modelului electric BMW pilotat de Horia Platona, una cel putin inedita.
Asadar, fie ca vorbim de categoriile “junior start”, “junior pro”, “street”, “Istorice”, “pro” sau “Clasa Nationala Dacia”sau grupele din cadrul acestor categorii, lupta va fii una dramatica, iar show-ul sigur unul garantat.
In incheiere trebuie sa amintim ca probabil cea mai spectaculoasa parte a acestei intreceri, va fii Cursa Masters, semicompetitie care va pune la incercare abilitatile pilotilor cu cele mai bune rezultate, un fel de “crème de la crème”a evenimentului muresean.
Credit foto: Fabian Robert Photography, Campionatul National de Time Attack