Trofeul Rasnov a oferit un final spectaculos in campionatul de viteza in coasta

| 12 octombrie 2014 | 0 Comments
Trofeul Rasnov 2014 - Lucien Hora - Ovidiu Zaberca - Lucian Radut

Trofeul Rasnov 2014 – Lucien Hora – Ovidiu Zaberca – Lucian Radut

Faptul ca matematic obtinuse deja titlul de campion national absolut si in acest sezon nu l-a impiedicat pe Lucien Hora sa castige si Trofeul Rasnov, ultima etapa a Campionatului National de Viteza in Coasta 2014. La comenzile singurului monopostul inscris in concurs (Lola B99/50), pilotul resitean a fost cel mai rapid atat in antrenamentele de sambata cat si in mansele de concurs de duminica.

„Mi-am dorit foarte mult aceasta victorie mai ales pentru ca traseul a fost mai ud, mai murdar, iar eu de obicei am probleme in astfel de conditii. Dar nu am vrut sa ma las la „H”-urile cu mai multi cai si cu mai putin ani. Rasnovul este o etapa minunata. Aici am obtinut prima mea cupa, in 1996, pilotand un Renault Alpine 5 de 1.4. iar acum, dupa 18 ani, este al 75-le „OPEN” pe care il castig.” a declarat Lucien Hora la finalul intrecerii.

Cea mai acerba lupta s-a dat in cea mai spectaculoasa grupa. Dupa prima mansa de concurs, primii trei piloti ai grupei H erau despartiti de mai putin de o jumatate de secunda, Lucian Radut (Mitsubishi Lancer EVO VIII) avand un avans de 0.26 secunde in fata lui Ovidiu Zaberca (Mitsubishi Lancer EVO 8.5). Marco Tempestini, la prima participare cu bolidul Nissan GT-R de 1000 de cai putere, nu era nici el departe, la doar 0.23 secunde in urma lui Zaberca.

Insa Ovidiu Zaberca a dat din nou lovitura pe final. In a doua mansa a scos timpul de 2:05.455, fiind mai rapid decat Lucian Radut cu 0.43 secunde si astfel Zabi a obtinut victoria grupei H la o diferenta de doar 0.143 secunde. Radut incheie pe podium in clasamentul OPEN ultima etapa a sezonului.

„A fost greu insa m-am concentrat si mi-a iesit inca o data. Ma bucur ca a fost o lupta stransa, asa ar trebui sa fie intotdeauna. Traseul de la Rasnov este extraordinar si imi place foarte mult. Sunt un pic dezamagit ca traseul a avut portiuni ude si nu am putut sa imi imbunatatesc timpul de anul trecut.” a declarat Ovidiu Zaberca, citat de Autostiri.ro.

Marco Tempestini pierde podiumul clasamentului general la doar 0.13 secunde insa obtine a treia pozitia la grupa H. „Masina a fost surprinzator de prietenoasa. Desi este greu de stapanit este foarte placuta la condus. Din pacate, conditiile nu ne-au ajutat sa ne imprietenim foarte repede si sa folosim toata puterea masinii. Daca imbunatatim masina eu cred ca putem scadea acest timp cu cateva secunde. Ma bucur ca masina a placut foarte mult spectatorilor.” a declarat Marco Tempestini. Liderul Napoca Rally Academy a mentionat si ca daca era inca „in carti” pentru titlul grupei N, ar fi pilotat Subaru la Rasnov iar fiul sau Simone s-ar fi aflat la comenzile spectaculosului Nissan GT-R.

Paul Andronic (Mitsubishi Lancer EVO IX) a incheiat Trofeul Rasnov pe a cincea pozitie a clasamentului OPEN, in fata lui Armando Battocchi (Ferrari 458). Pilotul italian si-a adjudecat insa victoria la categoria 2 Roti Motrice in fata lui Mircea Padurean (VW Golf) si a lui Bogdan Cuzma (Renault Clio).

Pentru primul loc la grupa N s-au duelat Simone Tempestini (Subaru Impreza R4) si Adrian Iliescu (Mitsubishi Lancer EVO IX). Desi cei doi au fost departajati de doar 0.336 secunde dupa prima mansa de concurs, Iliescu a gresit pe a doua urcare in timp ce Simone a scos un timp excelent, 2:11.903. Tempestini Jr. a fost insotit pe podiumul grupei de Dan Sorin Prepelita si de Adrian Ionescu.

Si victoria grupei A a fost una extrem de disputata. George Cretu a iesit invingator in fata lui Radu Ortelecan la o diferenta de doar 0.142 secunde. Cristian Radulescu a completat podiumul grupei.

Masinilor istorice reprezinta una dintre cele mai admirate categorii de la „coasta”. Grupei I1 a fost castigata de Catalin Cedric Ghinea, la volanul unui MG C GT. Acesta a fost urmat de doua MINI, pilotate de Alexandru Ciolan si Marian Comsa. Eduard Tonsch (BMW 2002) l-a invins pe Panagiotis Ladopoulos (Ford Escort) in lupta pentru prima pozitie la „I2”. Costin Ganescu a obtinut ultima pozitie pe podium pilotand un Fiat X1/9.

Mihai Manole (Peugeot 208 R2) a castigat pentru a saptea oara in acest an categoria destinata debutantilor iar Mihai Beldie a fost din nou cel mai rapid pilot al unei masini diesel (BMW 120D).

ACM Sport Resita a castigat intrecerea echipelor. Pe doi au incheiat cei de la Rally Dream Team iar pe trei Serus SG.

Ca in fiecare an, Trofeul Rasnov a beneficiat de o prezenta numeroasa a spectatorilor. Atat prin masinile inscrise cat si prin desfasurarea intrecerii, etapa de pe Valea Cetatii a reprezentat finalul perfect pentru editia 2014 a Campionatului National de Viteza in Coasta Dunlop.

Trofeul Rasnov este sustinut de partenerii principali ai evenimentului,Total Lubricants Romania si SERUS – Reprezentant autorizat Dacia, Renault, Nissan, de catre Consiliul Local si Primaria Rasnov, in calitate de parteneri oficiali si de catre Dunlop Romania – partener asociat.

Trofeul Rasnov este organizat sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv si se desfasoara cu sprijinul Politiei Rutiere Brasov, al Gruparii de Jandarmi Mobila „Burebista” Brasov si al Inspectoratul Judetean pentru Situatii de Urgenta Brasov.

Parteneri media ai evenimentului: Kiss FM si Autorally.ro

Sursa si imagine: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: , , , , , , , , , , ,

Category: Altele, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Carlos Tavarez va inaugura Cursa de 24 de ore de la Le Mans la volanul modelului PEUGEOT 908

Carlos Tavares va marca startul cursei ca titular oficial al celei de-a 88-a ediții a Cursei de 24 ore de...

Închide