Transcarpatic Rally Raid 2015, adevăr sau provocare?

| 1 octombrie 2015 | 0 Comments

Ediţia aniversară Transcarpatic Rally Raid 2015 a fost un duel impresionat al piloţilor cu ei înşişi, cu efortul, cu timpul, cu terenul variat, cu defecţiunile tehnice sau cu oboseala.

La această ediție, timpii dintre echipajele care au concurat la clasa auto, mai ales ai celor care au ocupat primele trei poziții ale podiumului au fost strânși, foarte apropiați. Însă diferența a fost dată de duelul inegal al echipajelor românești, care au condus mașini cu o putere de trei ori mai mică față de cea a adversarilor. Chiar și în aceste condiții, două echipaje românești au reușit să se claseze pe podiumul raliului. A câștigat argintul rally raid-ului echipajul Ovidiu Domide / Daniel Nistor, #110 – Nissan Patrol de la A-Car Speed Racing, iar bronzul a fost adjudecat de echipajul Mihai Ban / Marius Dobrisan, #125 – KIA Sportage.

Aceste echipaje au răspuns provocării de a participa la etapa cea mai importantă din Campionatul Național de Rally Raid. Ei, au ales să meargă în „concediu”, de la munte la mare, la bordul mașinilor de concurs.

Clasat pe locul șase la general, după prima etapă, echipajul Ovidiu Domide / Daniel Nistor din Satu Mare, a abordat cu aplomb toate probele speciale ale raliului. Au fost la un pas de locul unu, dar nici acest echipaj nu a fost scutit de probleme.

“A fost o cursă de orientare şi de viteză, aşa că ai nevoie de o bună navigare, tocmai de aceea îi mulţumesc colegului şi prietenului meu Dani Nistor pentru indicaţii. A fost o cursă solicitantă, nelipsită de incidente în ceea ce ne priveşte. Pe speciala Oneşti – Brăila, la 150 de km/h am lovit o bucată de beton şi era gata să ne răsturnăm. Apoi am pierdut timp până am schimbat jantele şi cauciucurile făcute praf. Iar ultima specială ne-a întins nervii la maxim. Nu am putut folosi maşina la capacitate maximă din cauza problemelor tehnice şi nu am mai ajuns echipajul italian. Sunt fericit că l-am văzut pe Marco Tempestini alături de noi trăind atmosfera acestei competiții. Dedic această victorie în memoria lui Paul Badea*. Mulțumesc familiei mele, A-CAR asistență rutieră, Amtecol, Maris Medical și decoreclama.ro“, a spus Domide.

În urma acestui rezultat, cei doi au mai obţinut un loc doi la open internaţional, un loc întâi la open naţional, un loc întâi la clasa naţională și matematic sunt deținătorii titlului de campioni naționali.

De cealaltă parte, copilotul Daniel Nistor a precizat că rezultatele sunt unele foarte bune şi că mulţumeşte presei pentru promovare. “Am venit acasă cu rezultate foarte bune şi vă mulţumim pentru susţinere. Această ediţie a fost cea mai reuşită, eu am mai alergat la altele patru ediții Transcarpatic Rally până acum. Prezenţa multor echipaje din străinătate a crescut nivelul concursului. Competiţia a fost foarte strânsă, bătălia s-a dat până în penultima etapă când am avut acel incident la care Ovi nu are nici o vină. Probabil câştigam dacă nu ne loveam de acel beton. Ne bucurăm că s-a terminat aşa, mai ales că opt echipaje au abandonat pe parcurs din cauze tehnice.“

Mihai Ban / Marius Dobrișan, #125 – KIA Sportage (Dakia) sunt echipajul care au punctat decisiv în ocuparea locului trei al clasamentului general.

„După prima etapă de la Satu Mare, unde am avut un traseu dificil, care a solicitat atât mașinile cât și echipajele, am fost nevoit să-mi repar mașina. Neșansa la această etapă a fost să ni se spargă radiatorul la vehicul. Mai aveam doar 10 kilometri pînă la finiș și mi-am spus că nu are rost să abandonez. Totul sau nimic. Ultimii 50 de metri ai probei speciale i-am parcurs împingând mașina. Am fost penalizați, am depus contestație și am rămas pe locul doi al etapei la general și pe locul unu la clasă,” a declarat Mihai Ban.

Pilotul din Bistrița, Mihai Ban, a debutat în rally raid în anul 1996 la Clasa Quad. A câștigat titlul de campion național al Federației Române de Motociclism în anii ’96, ’97. Ulterior a participat la concursuri de off road dar a revenit la prima „dragoste”, rally raid-ul. A fost inițiat în tainele navigației de unul dintre cei mai titrați piloți ai României, Șomodean Nelu, campion european la rally raid.

„ABC-ul navigației l-am învățat de la Șomodean Nelu. Dacă într-o mașină ești ajutat de navigator, pe quad, ATV sau motor trebuie să îmbini navigația cu pilotajul, în cele mai dese cazuri pe timpul dezoltării unor viteze mari și foarte mari. De aici vine farmecul, adrenalina și aventura competiției. Între timp am ales să pilotez și mașini. TRANSCARPATICUL din acest an a fost superb. Trasee frumoase, grele, tehnice unde am alternat deplasarea cu viteze ridicate și durerile provocate de lipsa tracțiunii integrale. Din prima zi a raliului am rămas doar cu tracțiunea pe o punte. Am resimțit acest lucru pe traseu din plin, mai ales în zonele cu noroi. Și cum provocările nu lipsesc, am rămas și fără cutia de viteze. Iccio Maurizio, unul dintre adversarii noștri, ne-a împrumutat o cutie de viteze și am continuat concursul. Îți mulțumesc Iccio și aștept următoarea provocare. Acest aspect și nu numai dau farmecul concursurilor. Aici, oamenii care se cunosc, leagă prietenii aparte. În final, deși ne-am mai rătăcit, am avut câteva interpretări nu foarte bune ale reperelor, am reușit să menținem un ritm bun și să urcăm pe podium. Efortul nostru a fost susținut de Leaving Home, SC Frasinul, Autoluc Motor Năsăud și spălătoria Aqua. Ne pregătim pentru următoarea etapă, cea de la Timișoara,” a conchis Mihai.

*Despre Paul Badea

În anul 1992, Paul Badea a deschis un service, BADSI Impex S.R.L., dedicat mașinilor Oltcit, fără a neglija și celelalte mărci auto. A fost cooptat de concernul Sumitomo Corporation pentru a deschide o reprezentanță Nissan în România. În anul 1996 a devenit importator și distribuitor al mărcii Nissan, al pieselor de schimb și accesoriilor în România. A dezvoltat o rețea de 27 de dealeri, pînă în anul 2003, în România și Moldova. A investit energie și resurse materiale în formarea personalului de la Badsi sau din rețeaua Nissan. Alianța dintre Badsi și Renault a menținut un volum al reparațiilor și vânzărilor cuprins între 33% – 47% din totalul parcului auto Nissan din România. A creat parteneriate cu Suzuki, Honda sau Toyota, a creat marca Premium Brands prin care au fost distribuite mașini cu tehnologii de vârf: Mercedes, Nissan GTR, Porsche, Lexus etc. Este unul dintre creatorii și fondatorii pieței auto din țară, unul dintre inițiatorii Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile, omul care a pus bazele primelor saloane auto, dar și primul organizator al unui salon auto. A promovat leasingul financiar și operațional pe piața auto din țară. Prezență activă în sportul cu motor, în raliuri, în campionatul de viteză în coastă, în cel de motociclism sau de karting, Paul Badea rămâne unul dintre vizionarii pieței auto din România.

Credit foto: Dan STRĂUȚI


Tags: , , , , , , , , ,

Category: Prima pagina, Special

Citește articolul precedent:
Mazda începe producția modelului MX-30, prima mașină electrică a companiei

Primul vehicul electric Mazda, un SUV versatil și elegant

Închide