- Competiția „Mașina Anului în România”, organizată de Asociația Presei Auto din România (APAR), aniversează a 25-a ediție
- Primul titlu câștigat de MG în istoria competiției
- Al treilea model electric consecutiv în istoria competiției care câștigă titlul suprem
- Testele finale au avut loc pe data de 19 decembrie la Academia Titi Aur
Proaspăt lansat pe piața autohtonă, brandul MG repurtează un prim succes în cea mai importantă competiție auto din România. Modelul MG4 Electric a câștigat titlul „Mașina Anului 2024 în România”, acordat de juriul Asociației Presei Auto din România (APAR). 7 dintre cei 15 membri ai juriului au plasat modelul MG pe primul loc.
Prezent la eveniment, Dan Chitaru, – Presedinte si CEO al Quantum Auto Max, importator oficial MG Motor in Romania, a declarat:” Suntem extrem de încăntați că modelul nostru MG4 Electric, la foarte putin timp de la intrarea sa pe piața românească, a înregistrat primul său succes major. Ne bucurăm că membrii APAR din juriul concursului Mașina Anului în România – cărora le mulțumim – au apreciat calitățile indiscutabile ale acestei mașini. MG4 Electric a avut un impact major și se află în topurile din toate piețele europene pe care a intrat până acum, atât la capitolul vânzări, cât și la capitolul schimbării percepției oamenilor despre accesibilitatea și performanțele automobilelor electrice. Și iată că și în România MG4 și-a început cariera cu dreptul, fiind recunoscut pentru raportul preț – calitate – performanțe greu de egalat, nu doar printre mașinile electrice, ci și printre toate mașinile din clasa ei în general.Suntem bucuroși că la acest început de drum al mărcii MG în România avem parte de un asemenea succes.”
MG4 Electric a acumulat 165 de puncte, cu 18 puncte mai mult decât ocupantul locului secund, Peugeot 408. Pe cea de-a treia treaptă a podiumului s-a clasat Renault Austral, cu un total de 144 de puncte, urmat, în ordine, de Hyundai Kona (126 de puncte), Kia Niro (114 puncte), SsangYong Torres (80 de puncte) și Jeep Avenger (79 de puncte).
Testarea mașinilor s-a derulat pentru a noua oară consecutiv la Academia Titi Aur. Cele șapte modele finaliste au fost selectate în prealabil de juriul competiției, din 25 de modele nou lansate anul acesta, eligibile conform criteriilor competiției. Programul de testare a modelelor finaliste a inclus atât deplasarea pe drumurile publice, cât și proceduri specifice de manevrabilitate, dinamică și siguranță organizate pe pista Academiei Titi Aur.
“Este al treilea an consecutiv când titlul este adjudecat de un model electric. De asemenea, trebuie punctat că patru dintre cele șapte finaliste sunt modele electrice sau au în gamă versiune full electric.” a menționat Daniel Costea, președinte APAR.
Evenimentul, organizat de Asociația Presei Auto din România, a marcat și aniversarea a 25 de ediții Mașina Anului în România. Pentru a marca această bornă importantă juriul a avut o alcătuire de excepție, alături de jurnaliști profesioniști fiind prezenți piloți de raliu, personalități din mediul online, din radio și televiziune, dar și personalități independente, pasionate de domeniul auto.
Cu această ocazie au fost decernate și premii speciale tuturor mărcilor care au câștigat de-a lungul timpului titlul Mașina Anului în România: Dacia, Kia, Ford, Renault, Opel, Fiat, Mazda, Honda, Mitsubishi, Peugeot.
„Sunt onorat să reprezint o companie care în decursul a 25 de ani de Mașina Anului în România a făcut performanță și a câștigat patru titluri cumulate cu două dintre mărcile din portofoliu. Îmi doresc ca și în urmatorii 25 de ani să câștigăm încă pe atât de multe titluri! Îi transmit felicitările și suportul meu Dl-ui. Dan Vardie pentru constanță si dedicație!” – a declarat Andrei Iacob, CEO Trust Motors.
La rândul său, Dan Vardie, președinte de onoare APAR și președinte al Comitetului de organizare MAIR 2024 punctează: „Este impresionantă evoluția competiției naționale Mașina Anului în România ajunsă astăzi la a 25 -a ediție. România a fost prima țară din regiune care a organizat o asemenea competiție, fiind una din primele inițiative ale Asociației Presei Auto din România. Iar acum, la a 25-a ediție avem o altă premieră majoră: prima marcă de automobil din China cu un model fabricat în China care câștigă titlul național! Este un semnal clar că producătorii chinezi propun automobile redutabile, capabile nu doar să facă față competiției europene ci chiar să și câștige.”
CLASAMENT FINAL MAȘINA ANULUI 2024 ÎN ROMÂNIA
- MG4 Electric 165 puncte
- Peugeot 408 147 puncte
- Renault Austral 144 puncte
- Hyundai Kona 126 puncte
- Kia Niro 114 puncte
- SsangYong Torres 80 puncte
- Jeep Avenger 79 puncte
Palmaresul competiţiei „Maşina Anului în România”
- Ford Focus I
- Fiat Punto II
- Ford Mondeo III
- Nu s-a acordat.
- Mazda 6 IV
- Fiat Panda V
- Mitsubishi Colt VI
- Honda Civic VII
- Opel Corsa VIII
- Kia cee’d IX
- Dacia Sandero X
- Ford Fiesta XI
- Dacia Duster XII
- Kia Rio XIII
- Dacia Logan XIV
- Renault Captur XV
- Opel Corsa XVI
- Opel Astra XVII
- Renault Mégane XVIII
- Dacia Duster XIX
- Kia Ceed XX
- Peugeot 208 XXI
- Dacia Logan/Sandero XXII
- Kia EV6 XXIII
- Renault Megane E-Tech XXIV
- MG4 Electric XXV
Câştigători în istoria de 25 ani a competiției Mașina Anului în România – 11 mărci de automobile:
Dacia – 5 titluri
Kia – 4 titluri
Ford, Renault, Opel – 3 titluri
Fiat – 2 titluri
Honda – 1 titlu
Mazda – 1 titlu
MG – 1 titlu
Mitsubishi – 1 titlu
Peugeot – 1 titlu
Sursa si imagini: comunicat remis autostiri.ro
[…] Sponzorizat de newsflash.ro Citeste continuarea pe autostiri.ro […]