Am avut ocazia, ieri sa testam un model Subaru Forester, 2.0 litrii, benzina aspirat. Stiu ca nu este un model de actualitate, insa aici este partea interesanta. Incepand cu acest an Forester este disponibil si cu o instalatie de ultima generatie GPL.
Stiu, probabil suna ciudat Subaru GPL, insa in randurile urmatoare ve-ti ramane surprinsi de ceea ce poate aceasta masina.
Design exterior
La acest capitol nu sunt foarte multe de spus. Cu aceasta noua generatie, Forester a reusit sa se incadreze cu succes la categoria SUV-urilor, lucru care pana acum nu a fost posibil datorita catorva detalii.
Aspectul exterior este chiar placut, iti da senzatia de masina robusta care poate face fata lejer unor provocari in afara drumurilor asfaltate. Are cea mai mare garda la sol dintre toate modelele cu care se bate, 215mm, acest lucru oferindu-i posibilitatea sa abordeze pante destul de abrupte.
Design interior
Ceea ce gasim la interior este in perfecta concordanta cu exteriorul.
Un design interior simplu, fara artificii inutile, lucru care conteaza extrem de mult avand in vedere ca masina este construita si pentru off-road.
Materialele sunt placute la atingere, iar bordul bine montat, ceea ce inseamna ca nu exista diferite zgomote la trecerea peste denivelari.
Volanul este de dimensiuni mici si foarte placut la atingere, iar ceasurile de bord au un design atractiv.
Confort
Din pacate noi am testat masina doar pe drumuri asfaltate, insa chiar si pe aceste drumuri are o tinuta de drum buna. In ciuda garzii la sol destul de ridicate masina se tine foarte bine in viraje datorita suspensiei ceva mai rigide. Chiar si asa nu esti scuturat puternic la diferite obsatocole. Aceasta suspensie cu siguranta te va ajuta in incursiunile tale in offroad. Spatiul interior este extrem de generos si pentru pasagerii din fata si pentru cei din spate.
Scaunele fata sunt confortabile si iti ofera o sustinere a spatelui foarte buna, putand sa conduci multi km fara a te vaita de dureri de spate.
Poate cel mai placut lucru pe care il observi din interior este suprafata vitrata, care este extrem de mare, astfel nu mai exista nici un punct mort specific mai ales masinilor ceva mai mari.
Zgomotul interior este in limite normale, nu este deranjant nici macar la turatii de peste 3.000 rpm.
Motorizare
Ajungem si la partea cea mai interesanta a acestui test-drive.
Japonezii au ales aceasta solutie de a monta instalatia GPL pe acest model pentru a reduce consumul.
Instalatia de GPL dupa cum va spuneam este de ultima generatie, ea fiind dotata cu doua pompe care aduc gazul in stare lichida in camera de ardere, ceea ce duce la cresterea puterii. Pornirea se face pe benzina, iar dupa ce s-a incalzit motorul trece singur pe GPL. Aceasta trecere este nesesizabila, probabil sunt si persoane mai carcotase care nu vor crede acest lucru, insa pana la viteza de 100km/h, cu care am mers noi, masina s-a comportat ca si un benzinar autentic, fara a avea pierderi insemnate de putere sau zgomot ridicat, din contra conform informatiilor oferite de catre reprezentantii Subaru, sunetul interior a fost redus fata de motorizarea standard fara GPL.
Unul dintre reprezentanti ne-a povestit faptul ca a efectuat un test in offroad cu reductorul cuplat, iar instalatia de GPL si-a facut treaba fara nici o problema.
Din punctul nostru de vedere masina are doua minusuri.
Primul este legat de pedala de frana care este mult prea moale, iar cel de-al doilea este legat de cutia de viteze care nu este precisa, esti nevoit sa “mesteci” destul pentru a nimerii treptele, dar dupa putin timp te poti obisnuii si nu va mai fi un impediment.
Consumul motorului pe benzina este de 10 – 11/100km urban si 7 extraurban. Instalatia pe GPL reduce consumul cu aproximativ jumatate de litru, dar tinand cont de pretul gazului este o varianta extrem de convenabila.
Aceasta instalatie GPL ridica pretul masinii cu aproximativ 2000 euro, insa va putem spune ca merita acesti bani fara nici cea mai mica discutie.
In concluzie daca va doriti un Subaru cu care puteti merge si la peste si la cumparaturile de week-end din supermarket, care este si economic la consum, va recomandam acest model.
Le multumim pe aceasta cale reprezentantilor Subaru din Constanta.