- BMW Group va extinde gama de produse BMW i
- Noul BMW iNEXT va impune standardele pentru tehnologiile viitoare
- Project i 2.0 va asigura rolul de lider în condusul autonom
- Serviciile digitale fac viaţa mobilă mai uşoară pentru clienţi
- Noi modele din clasa de lux pentru cele mai profitabile segmente
- Profitabilitatea rămâne orientarea principală – obiective stabilite până în 2020
- Harald Krüger: combinarea excelenţei operaţionale cu noi elemente de cultură organizaţională
După cel de-al şaselea an-record consecutiv, BMW Group a dezvăluit primele detalii ale noii sale strategii. Prin Strategy NUMBER ONE > NEXT, liderul mondial al furnizorilor de produse şi servicii pentru mobilitate individuală a pus bazele schimbării în industria auto. BMW Group intenţionează să rămână principala forţă din spatele mobilităţii individuale premium. Cu un accent clar asupra oamenilor şi a mediului lor, BMW Group îşi propune să ofere soluţii care sunt deopotrivă revoluţionare şi respectă criteriile de dezvoltare durabilă.
„De-a lungul celor 100 de ani de istorie, BMW Group a reuşit întotdeauna să se reinventeze. Ca pionier al noilor tehnologii, compania a modelat schimbarea, atât în cadrul industriei, cât şi în universul mobilităţii”, a comentat Harald Krüger, preşedinte al Consiliului de Administraţie al BMW AG, citat de autostiri.ro, în cadrul Conferinţei de Presă Anuale pentru rezultate financiare ce a avut loc miercuri, la München. „Stabilim un standard prin Strategy NUMBER ONE > NEXT, atât acum, cât şi în viitor. Vom conduce BMW Group într-o nouă eră, una în care vom transforma şi vom modela – în mod continuu – atât mobilitatea individuală, cât şi întreaga industrie.”
BMW Group vede schimbările ce se petrec prin digitalizare în lumea mobilităţii ca o şansă excelentă de a face viaţa mobilă mai simplă, mai sigură şi mai convenabilă, inspirând astfel noi grupuri de clienţi. În anii următori, BMW Group se va concentra pe extinderea propriei competenţe tehnologice, pe dezvoltarea domeniului de aplicarea a conectivităţii digitale dintre oameni, automobile şi servicii şi consolidarea în mod activ a mobilităţii sustenabile.
Prin urmare, accentul tehnologic va fi pus constant pe atingerea unor viitoare evoluţii în domeniile mobilităţii electrice şi condusului automat. BMW Group şi-a dovedit calităţile de pionier şi vector vizionar al inovaţiei prin brandul BMW i, care a înregistrat deja peste 50.000 de automobile vândute, precum şi prin cea mai nouă versiune BMW Seria 7, cel mai conectat şi inteligent avanpost din portofoliul mărcii.
BMW iNEXT ca simbol al poziţiei de lider tehnologic
Sub umbrela BMW iNEXT, BMW Group reuneşte noi forme de condus automat şi conectivitate digitală cu o nouă generaţie de mobilitate electrică, construcţie ultrauşoară şi design interior inovator – acestea vor stabili noi standarde pentru experienţa mobilităţii clientului.
„BMW iNEXT inaugurează noua eră a mobilităţii”, a declarat Krüger. „Acest simbol al poziţiei de lider tehnologic pe care o deţinem va demonstra modul în care vom transfera viitorul mobilităţii în producţia de serie.” De asemenea, subliniază rolul de vector în inovaţie şi deschizător de drumuri tehnologice pe care BMW i îl are pentru companie. Marca dezvoltă tehnologii şi servicii care deschid noi oportunităţi, impun tendinţe şi care ulterior sunt transferate în gama de modele BMW.
Rolul de lider deţinut de BMW i în ceea ce priveşte dezvoltarea este reflectat deja în scala mare a electrificării altor modele. Actualele versiuni hybrid plug-in sunt la cea de-a treia generaţie şi, din punct de vedere tehnologic, sunt lideri de piaţă. Cu cea de-a patra generaţie, gama electrică va fi extinsă. A cinea generaţie, care va aduce noi evoluţii în toate domeniile, este deja în curs de dezvoltare la BMW.
Acest transfer de tehnologie reprezintă baza pentru modelele hybrid plug-in BMW iPerformance. Cu începere din 2016, BMW Group va avea şapte modele în gama sa, care vor fi fie cu propulsie integral electrică, precum BMW i3, fie vor dispune de o combinaţie de motor termic şi motor electric sub forma unor soluţii hybrid plug-in. Alte modele vor fi lansate în anii următori, inclusiv o versiune hybrid plug-in MINI. În plus, automobilul sport hybrid plug-in BMW i8 – câştigător a numeroase premii – va avea şi o variantă roadster BMW i8. Până la finalul anului 2016, portofoliul de automobile electrice al concernului va fi extins pentru a include un BMW i3 care dispune de capacitate extinsă a acumulatorului şi autonomie suplimentară.
De asemenea, BMW Group continuă să dezvolte tehnologia pilelor de combustie cu hidrogen. Compania are în prezent o flotă de automobile de teste care reuşesc o autonomie de până la 700 de kilometri. Compania consideră că în viitor vor fi disponibile, în paralel, diferite sisteme de propulsie. Această aşteptare se reflectă pe deplin în actuala arhitectură de automobile a BMW Group, care include toate sistemele de propulsie convenţionale şi alternative. Aceasta garantează flexibilitate maximă în toate fazele de dezvoltare şi producţie – în plus, datorită beneficiilor aduse de producţia în volume mari, este şi extrem de rentabilă.
Project i 2.0 pentru asigurarea rolului de lider în condusul automat
Faptul că BMW Group a făcut deja un progres foarte mare în e-mobilitate se datorează în principal project i, prin care BMW Group s-a impus ca pionier al mobilităţii sustenabile. Project i a permis companiei să acumuleze, încă de la început, experienţa necesară în mobilitate electrică, dar, în acelaşi timp, să se asigure că aceasta poate fi realizată la scară industrială.
Cu project i 2.0, BMW Group urmează acum un traseu la fel de ambiţios cu privire la condusul autonom şi complet conectat. Prin gruparea potenţialelor oportunităţi oferite de digitalizare, BMW Group îşi va consolida poziţia de lider tehnologic şi în acest domeniu. Un accent clar va fi pus pe hărţile digitale de înaltă definiţie, tehnologia senzorilor, tehnologia cloud şi inteligenţa artificială, domenii decisive pentru succesul în acest segment. Cu investiţia în HERE, BMW Group şi-a asigurat deja disponibilitatea hărţilor de înaltă definiţie.
„Obiectivul nostru este clar: asigurăm poziţia BMW Group ca lider tehnologic de piaţă”, a spus Klaus Fröhlich, membru al Consiliului de Administraţie şi responsabil pentru dezvoltare. „Prin project i 2.0, vom fi lideri în domeniul condusului autonom. Vom transforma proiectele de cercetare în noi tipuri de procese industriale, pentru a aduce tehnologia viitorului pe şosea.”
Din octombrie 2015, clienţii pot experimenta următoarele niveluri de inovaţie în condus automat prin noul BMW Seria 7. Echipat cu cameră stereo şi cinci senzori radar, nava-amiral a BMW Group îşi păstrează locul pe bandă şi menţine o distanţă sigură faţă de automobilul din faţă, chiar şi când se rulează cu viteze de până la 210 km/h pe autostrăzi, aşa cum este posibil pe autostrăzile din Germania.
BMW Seria 7 este capabil şi să se conducă singur în garaj la apăsarea unui buton, cu ajutorul funcţiei Remote Control Parching (parcare de la distanţă). Cu controlul prin gesturi şi conectivitatea sa vastă, avanpostul portofoliului BMW este deja un punct de reper în ceea ce priveşte interfaţa utilizatorului şi conectivitatea.
Pentru a-şi extinde suplimentar poziţia de lider în domeniul condusului automat, BMW Group va transfera aceste tehnologii şi la alte modele pe parcursul anilor următori. Noua tehnologie a senzorilor şi software-ul mai puternic vor permite un progres rapid în domeniul condusului automat; BMW iNEXT va stabili noi puncte de referinţă în acest domeniu.
Digitalizarea face viaţa mobilă mai uşoară pentru clienţi
Noile tehnologii nu numai că fac condusul mai confortabil, ci întăresc şi legătura dintre mobilitatea viitorului şi alte aspecte ale vieţii. Conectivitatea este condiţia esenţială pentru realizarea acestei viziuni – şi tocmai acesta este domeniul în care ConnectedDrive a stabilit standardele de mai mulţi ani.
„În viitor, toate aspectele produselor noastre – indiferent că vorbim de design, manevrabilitate sau utilizare cotidiană – vor fi modelate mai mult ca niciodată pe nevoile clienţilor”, a declarat Fröhlich. „Tehnologiile noastre vor învăţa să anticipeze nevoile clienţilor noştri. Prin conversia datelor în informaţii esenţiale, vom îmbunătăţi calitatea vieţii într-o lume mobilă.”
BMW Connected acţionează deja ca un partener personalizat pentru clienţii, furnizând o gamă largă de informaţii pentru a servi nevoilor lor de mobilitate. Sistemul devine din ce în ce mai familiarizat cu traseele favorite şi comportamentul de condus ale utilizatorului, ceea ce îi permite să furnizeze avertismente privind închiderile de drum sau blocajele din faţă şi să sugereze rute alternative.
De asemenea, BMW Group a recunoscut cu rapiditate importanţa tot mai mare a altor servicii digitale, ceea ce a făcut ca produse precum DriveNow, ParkNow şi ChargeNow să fie factori importanţi în succesul viitor al BMW Group. Pe parcursul acestui an, BMW Group va anunţa următori paşi în îmbunătăţirea acestor servicii diverse, ceea ce va extinde constant şi rapid serviciile sale de mobilitate.
În afară de serviciile pe care le dezvoltă pe cont propriu, BMW Group investeşte şi într-o serie de afaceri start-up promiţătoare şi furnizori de servicii prin intermediul BMW i Ventures. Această entitate permite concernului să identifice şi să răspundă rapid la tendinţele mobilităţii din toată lumea, un avantaj crucial având în vedere ritmul mai rapid al ciclurilor de dezvoltare din industria IT în comparaţie cu lumea auto.
Afacerea tradiţională va continua să joace un rol semnificativ
Noile tehnologii şi servicii digitale vor schimba domeniile de afaceri din prezent. Dar ciclurile de investiţii lungi şi intensive financiar care există în acest domeniu, combinate cu ciclul de viaţă lung al produsului, înseamnă că schimbările nu se vor produse brusc. BMW Group aşteaptă o transformare al cărei ritm va creşte treptat, dar, cu toate acestea, se va întinde pe o perioadă lungă şi se va dezvolta diferit de la o regiune la alta. Aceasta se reflectă pe deplin în actuala arhitectură de automobile a BMW Group, care include toate sistemele de propulsie convenţională şi alternativă.
Un asemenea exemplu este motorul termic, care va continua să joace un rol important pentru încă mulţi ani. Nu va scădea în nici un fel efortul BMW Group de a îmbunătăţi eficienţa proceselor consacrate şi de a optimiza continuu tehnologiile implicate. Sub umbrela Efficient Dynamics NEXT, activitatea de dezvoltare a tehnologiilor de propulsie existente continuă fără încetare, căutându-se mereu modalităţi de îmbunătăţire a eficienţei motoarelor termice.
„Cheia succesului nostru continuu este o abordare dublă: trebuie să gestionăm la perfecţiune afacerea actuală, în timp ce continuăm să ne dezvoltăm într-un mod direcţionat, pentru a asigura investiţiile necesare şi spaţiu de trecere de care avem nevoie pentru succes, atât mâine, cât şi în viitor”, a explicat Krüger, citat de autostiri.ro. „Acţionăm pentru ca noi înşine să modelăm viitorul mobilităţii prin combinarea excelenţei operaţionale cu noi modalităţi de gândire în cadrul unei singure organizaţii.”
Noi modele pentru BMW şi BMW M
La nivel de produs, BMW Group continuă să emuleze strategia sa de succes din clasele medie şi superioară în clasa premium. BMW Seria 3 şi BMW Seria 5, inclusiv diferitele versiuni derivate ale acestora, au reuşit de mult timp să obţină şi îşi menţin poziţia de lider în segment datorită inovaţiilor tehnologice, calităţii produsului şi designului emoţional.
După ce a fost lider al segmentului premium timp de peste zece ani consecutiv, marca BMW este pregătită să-şi consolideze poziţia pe o bază sustenabilă în partea superioară a portofoliului său de produse, unde ratele de rentabilitate sunt cele mai mari. „Prin BMW X7 ne vom extinde gama de modele”, a spus Krüger. „De asemenea, acordăm o atenţie deosebită potenţialului suplimentar al acestui segment foarte atractiv.”
Marca BMW M îşi va continua povestea de succes de peste 40 de ani cu o gamă de automobile emoţionale. De când a fost fondată în 1972, legendara M GmbH a fost un pionier al automobilelor de înaltă performanţă, producând maşini care oferă performanţe fără egal, precizie şi agilitate şi o prezenţă dominantă pe şosea. În timp ce legendarul M1 (1978) rămâne emblematic, cel mai nou membru al portofoliului, BMW M2, impresionează în prezent atât publicul, cât şi presa prin dinamica deosebită şi performanţele superioare, extinzând gama de produse BMW M într-un segment care în prezent cunoaşte o creştere puternică.
O altă extindere a gamei de produse M a fost deja planificată. În plus, BMW Group intenţionează să-şi extindă gama de modele M Performance puternice în cadrul segmentelor de volum mare, în vederea valorificării potenţialului de creştere şi de câştig al mărcii BMW M.
Viitorul automobilului de lux pur capătă deja formă pentru că Rolls-Royce Motor Cars a început testele cu noua sa arhitectură space-frame din aluminiu, care va sta la baza tuturor gamelor de modele Rolls-Royce viitoare. Aceasta este prima fază a dezvoltării care va face ca noua generaţie de automobile Rolls-Royce Motor Cars să devină disponibilă din prima parte a anului 2018.
Pe baza strategiei sale cuprinzătoare, segmentul motocicletelor BMW intenţionează să continue creşterea sa profitabilă şi sustenabilă pe parcursul anilor următori. Obiectivul său strategic este să livreze clienţilor 200.000 de motociclete şi maxiscutere în 2020. Ca parte a noi sale strategii de produs, BMW Motorrad se va aventura şi în segmentul motocicletelor cu capacitatea motorului sub 500 cmc, modelul fiind noul BMW G 310 R.
BMW Group extinde obiectivele de profitabilitate
Accentul BMW Group rămâne foarte mult pe o creştere profitabilă şi pe continua căutare a eficienţei. În ciuda nivelurilor considerabile de investiţii şi cheltuielile în avans pentru noi tehnologii, precum şi costurile mai mari pentru îndeplinirea cerinţelor reglementare din ce în ce mai riguroase, BMW Group continuă să aibă ca obiectiv o marjă EBIT situată între 8 şi 10% pentru segmentul auto. Segmentul Financial Services continuă să vizeze o rentabilitate a capitalurilor proprii (RoE) de minimum 18%. „Pentru noi, strategia şi profitabilitatea sunt indisolubil legate”, a spus Friedrich Eichiner, membru al Consiliului de Administraţie şi responsabil pentru finanţe. „Puterea noastră financiară de astăzi este baza pentru succesul nostru de mâine.”
Pentru a face dreptate importanţei tot mai mare a altor segmente decât cel auto şi creşterii cotei lor de venituri, BMW Group introduce indicatori suplimentari de performanţă cu începere din 2017: la nivel de concern, compania va avea ca obiectiv o marjă EBT de cel puţin 10%. Segmentul motor va adopta o marjă a ratei EBIT ce se va fi între 8 şi 10%. Ambele obiective sunt valabile până în anul 2020 inclusiv.
Cultura organizaţională şi valorile companiei sunt un factor important pentru succes
O strategie este inutilă fără oamenii potriviţi care să o implementeze. Acesta este motivul pentru care BMW Group este convins că, alături de progresul tehnologic, cadrul potrivit în cadrul culturii organizaţionale şi de conducere este esenţial pentru a modela schimbările viitoare în lumea mobilităţii.
„Trebuie să avem capacitatea de a acţiona rapid în lumea digitală şi să fim pregătiţi pentru a ne asuma riscuri”, a comentat Krüger. „Acest lucru este posibil doar atunci când avem încredere în hotărârea şi deciziile angajaţilor noştri. Ceea ce la prima vedere poate părea un factor «soft», are – de fapt – o adevărată valoare economică pentru BMW Group.”
Sursa: comunicat remis Autostiri.ro
Video: YouTube