Când sunetul motoarelor se va auzi la Hockenheim (Germania) la acest început de mai, va însemna un lucru important pentru orice fan de motorsport: DTM se întoarce.
Campionatul de turisme debutează în acest week-end cu primele două dintre cele 18 curse care formează sezonul 2017. BMW Motorsport va trimite şase BMW M4 DTM nou dezvoltate în căutarea altor succes în DTM. Echipa de piloţi este condusă de campionul en-titre Marco Wittmann (Germania), care anul trecut a obţinut al doilea titlul la piloţi în ultimii trei ani. Cu noi maşini de curse şi un format îmbunătăţit, DTM promite încă o dată să ofere curse de turisme de cea mai înaltă calitate în 2017.
Situaţia:
Cele două echipe BMW, RMG şi RBM, şi cei şase piloţi au trecut printr-o perioadă de pregătiri intense. BMW M4 DTM, care a fost dezvoltat de BMW Motorsport, şi-a dovedit potenţialul deosebit de-a lungul testelor, inclusiv cel mai rapid tur reuşit de Timo Glock (Germania) la sesiunea finală de pregătiri de la Hockenheim, la începutul lunii aprilie. Plutonul va fi testat din nou la etapa de deschidere a stagiunii, pe circuitul cu o lungime de 4,574 kilometri. Primele sesiuni de calificări şi cursa vor oferi cea dintâi ocazie reală de evaluare a echilibrului real al puterii cu maşinile complet noi.
Schimbările:
Maşinile de curse nu sunt singurele noutăţi pe care le aduce sezonul DTM 2017. Vântul schimbării se resimte şi în alte domenii. Anvelopele soft, care se degradează mai repede, sistemul Drag Reduction System (DRS) mai eficient şi alte detalii precum interzicerea huselor de încălzire a pneurilor sunt printre transformările concepute să asigure un accent mai mare pe calităţile pilotului şi tratarea fanilor cu mai multă acţiune pe circuit.
Ca şi duminică, manşa de sâmbătă va include în 2017 un pit stop obligatoriu. Ambele curse vor avea o durată de 55 de minute (+1 tur). Fiecare dintre cei trei constructori auto implicaţi în DTM va alinia şase piloţi.
Au fot impuse şi restricţiile stricte privind comunicarea radio dintre echipă şi pilot. Restartul în stil Indianapolis, cu formarea unei grile pe două rânduri, după fazele de safety car, promite să adauge un plus de interes. Utilizarea sistemului DRS este limitată la 12 tururi (36 de activări) în toate cursele.
Mai mult, în calificările din 2017 se vor acorda puncte primilor trei clasaţi: pilotul din pole position va primi trei puncte, locul al doilea va primi două puncte, iar un punct se acordă celui de-al treilea clasat.
BMW Motorsport va implica în dueluri două echipe oficiale, fiecare compusă din trei piloţi. Marco Wittmann îi va avea drept coechipieri la BMW Team RMG pe Augusto Farfus (Brazilia) şi Timo Glock (Germania). Bruno Spengler (Canada), Tom Blomqvist (Marea Britanie) şi Maxime Martin (Belgia) vor încerca să obţine rezultate cât mai bune pentru BMW Team RBM. Maşinile lui Glock şi Blomqvist vor fi operate de un echipaj mixt, compus din mecanici RMG şi RBM – BMW Team RMR.
Istoria:
De la revenirea în 2012, BMW a câştigat cel puţin un titlu din cele trei puse în joc, în fiecare an. În 2012 a câştigat tripla – titlurile pentru piloţi, cu Bruno Spengler, echipe şi constructori. În 2013 a urmat titlul pentru constructori, 2014 pentru echipe şi piloţi, cu Marco Wittman, 2015 pentru constructori şi 2016, încă o dată cu Marco Wittman, pentru piloţi. Din cele 15 titluri puse în joc, BMW şi-a adjudacat 8, mai multe ca orice marcă în această perioadă.
De la revenirea din 2012, BMW a câştigat 24 de curse. Modele BMW s-au clasat de 26 de ori pe pole position, mai multe care orice constructor.
În perioada „istorică” BMW în DTM, marca a câştigat titlul de 3 ori – cu Volker Strycek (Ger) în 1984, în primul sezon oficial DTM, Eric van de Poele (Bel) în 1987, şi Roberto Ravaglia (Ita) în 1989. BMW a câştigat şi prima cursă DTM din istorie, cu Harald Grohs la volanul unui BMW 635 Csi.
Despre DTM în Hockenheim
Lungime circuit – 4574 km
Debut în DTM – 1984
Număr de curse DTM disputate – 82
Victorii BMW – 14
Pole positions BMW – 11
Cel mai rapid tur – 19
Podiumuri BMW – 38
Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro