De la debutul în raliurile din România în 2017, DTO Rally Team a progresat de-a lungul a două sezoane din punct de vedere al materialului de concurs, dar și din punctul de vedere a valorii și vitezei echipajelor. Cu două titluri de vicecampioni anul trecut, atât în clasamentul echipelor, cât și în cel general absolut, gruparea argeșeană are parte de o componență mai puternică în 2019.
Valentin Porcișteanu și Dan Dobre au schimbat mașina de concurs, trecând pe un Citroen C3 R5 de ultimă generație, în timp ce Cristi Dolofan și Mihai Sandu vor lua startul pe un alt model de clasa RC2: Peugeot 208 R5. Cu două mașini de top, echipajele se pot lupta pentru podium și aduce astfel puncte prețioase pentru echipă.
În clasamentul mașinilor cu 2 Roți Motrice, Eugen Cărăgui și Robert Fus vor concura pe un Peugeot 208 R2, mașină cu care echipajul a mai participat și la final de 2018, în timp ce Bogdan și Delia Năstase vor continua în cadrul clasei 11, pe Mitsubishi-ul Lancer EVO cu care anul trecut au încheiat pe locul secund în clasamentul categoriei. În final, echipa va fi reprezentată și în Cupa Dacia de către Cristi Sugar și Vlad Colceriu, talentatul junior făcând trecerea din Rally2 către principalul campionat din România.
Raliul Argeșului, etapa de casă a echipei, revine în 2019 în Campionatul Național de Raliuri ”Dunlop” după o absență de 9 ani. Pentru DTO Rally Team, raliul reprezintă mai mult decât participarea în fața propriilor fani, membrii echipei fiind implicați în organizarea etapei care are loc între 2 și 4 mai.
Raliul Argeșului, 100 de kilometri cronometrați
Cu 100 de kilometri cronometrați, Raliul Argeșului va purta echipajele pe o probă specială în apropiere de Curtea de Argeș, dar și pe Transfăgărășan, între Cetatea Poenari și Conacul Ursului, aproape de zona alpină a Munților Făgăraș. Cel mai așteptat moment de către fani va fi, cu siguranță, superspeciala din Pitești, care va avea loc vineri, începând cu ora 17:00, în jurul Stadionului ”Nicolae Dobrin”.
Cu forțe proaspete, mașini de concurs mai bune și experiență acumulată de-a lungul ultimelor două sezoane, DTO Rally Team pornește cu determinare în 2019, având ca obiectiv titlul în clasamentul echipelor, dar și în cel general sau în categoriile unde echipajele iau startul. Cu opt raliuri programate în acest sezon, parcursul va fi unul lung, timp în care echipajele vor fi nevoite să arate viteză, constanță, strategie și spirit de echipă la raliurile de la Arad, Bacău, Odorheiu Secuiesc, Sibiu, Iași, Cluj-Napoca și Brașov pentru a se încununa campioni la finalul anului.
”În primul rând, ne bucurăm mult că raliul nostru de casă revine în calendar. Va fi o plăcere să concurăm în fața propriilor fani, mai ales deoarece este un nou început, cu o nouă mașină de concurs. Spectatorii locali ne vor motiva, în special pe superspeciala de la stadion, pe care sper să mă impun și să fac spectacol pentru piteșteni.
Ne-am acomodat repede cu C3-ul după teste, deși primii kilometri au fost mai dificili decât ne așteptam. Dorim să ne luptăm pentru prima poziție la Raliul Argeșului și pe parcursul anului, dar suntem conștienți și realiști că nu e ușor, fiind în fața unui sezon lung, cu 8 etape, în care trebuie să fim constanți, nu doar rapizi,” a spus Vali Porcișteanu înaintea startului în prima etapă a Campionatului Național de Raliuri ”Dunlop”.
Trecerea de la un model de clasa 3 la o mașina R5 este importantă pentru Cristi Dolofan și Mihai Sandu, echipajul având astfel un material de concurs de top, cu care să fie capabil să se lupte pentru locurile fruntașe în clasamentul general. Pilotul DTO Rally Team se simte excelent la bordul Peugeot-ului 208 R5 și pornește cu dorințe mari în noul sezon: ”Privim cu entuziasm la noul sezon deoarece vom concura cu o mașină de top, rapidă, distractivă, cu care ne putem lupta pentru podiumul general. Mai avem multe de învățat, să creștem ritmul și să fim mai rapizi, dar suntem pe drumul cel bun și avem speranțe mari că vom avea rezultate bune cu echipa în 2019. Nu puteam să începem mai bine sezonul decât la Pitești, pe teren propriu, unde vom da totul pentru fanii argeșeni, pe care-i așteptăm în număr mare pe probele speciale,” a declarat Cristi Dolofan înaintea startului în Raliul Argeșului.
Cu două raliuri la bordul Peugeot-ului 208 R2, echipajul Eugen Cărăgui & Robert Fus a demonstrat deja că este rapid în cadrul clasei, acomodarea cu mașina franceză decurgând excelent pentru cei doi. ”Îmi place și îmi priește trecerea pe un model R2 – o mașina excelentă, rapidă, care oferă senzații frumoase la volan. Ne dorim podiumuri în cadrul clasei RC4 și sperăm și la victorii, dar cel mai important e să progresăm și să devenim mai rapizi de la o cursă la alta. Începem sezonul la Pitești, pe teren propriu, lucru care ne bucură enorm deoarece argeșenii aveau nevoie de un raliu în județ,” a spus Eugen Cărăgui înaintea startului.
După ce în 2018 au trecut pe o mașină integrală, Bogdan și Delia Năstase vor continua participările în cadrul clasei 11 și în acest sezon, având ca obiectiv creșterea ritmului pe probe și clasarea pe primul loc la finalul anului. ”Anul trecut am ocupat locul secund în cadrul clasei 11. În 2019 vrem mai mult, ceea ce înseamnă că vom ataca titlul categoriei. Avem deja un an de experiență cu o mașină integrală și suntem pregătiți pentru un sezon lung, dar care cu siguranță va fi frumos alături de echipă,” a spus Bogdan Năstase.
Juniorul campion în Campionatul Național de Rally2 în 2018, Cristi Sugar, se va lupta în noul sezon în Cupa Dacia, avându-l alături pe Vlad Colceriu: ”Sunt bucuros că pot participa în cadrul Cupei Dacia anul acesta, alături de DTO Rally Team. Lupta în cupa monomarcă va fi foarte disputată în 2019, așadar la toate etapele vom avea parte de o luptă strânsă, nu doar la prima etapă.
Am așteptări mari și un obiectiv bine stabilit, titlul cupei, însă sunt conștient că acesta nu trebuie să înlocuiască dorința și motivația de a-mi îmbunătăți tehnica de pilotaj și de a progresa calm, cu răbdare. Raliul Argeșului reprezintă o premieră pentru mine, fiind un vis vechi de-al meu să concurez pe Transfăgărășan. Tot ce pot spune este ca de abia aștept sa iau startul!”
În sezonul 2019, DTO Rally Team are alături o serie de parteneri puternici: Dolo Trans Olimp, Trust Motors – Importator Peugeot, Citroen si DS Automobile, Imbold, Catena, Oscar Downstream, Tellur si Total Lubricants Romania.
Credit foto: Paul ANTONESCU
Sursa: comunicat remis Autostiri.ro