Chiar dacă nu dispun de resurse financiare care să le permită o evoluţie de vârf în competiţii, echipajul Talaşman Bogdan/Stoicanea Cristian a terminat cu bine o competiţie în care îndemânarea şi spectacolul au fost atributele unui concurs deosebit.La terminarea competiţiei i-am “furat” câteva răspunsuri unui concurent care parcă recapitula mintal, pas cu pas fiecare moment, fiecare kilometru pe care l-a parcurs, Bogdan Talaşman:
Auto24bv.ro: Este a 2-a oara când participi la Winter Cup. Cum te-ai simţit la aceasta competiţie?
Bogdan Talaşman: M-am simţit extraordinar la aceasta competiţie, probabil şi din cauza faptului că miza e doar distracţia. Mergem cu mare plăcere aici, organizatorii merită felicitări pentru eforturile făcute. O să revenim cu siguranţă.
Auto24bv.ro: Ai concurat cu maşina de debut în motorsport. Ai reuşit să mergi la limită cu Oltcit-ul sau dincolo de acestea? Ştiu că la un moment dat aţi trecut prin ceva peripeţii.
Bogdan Talaşman: Singurul nostru obiectiv aici a fost să ajungem la final. Fără echipa de asistenţă, fără pregătiri prea mari înaintea raliului nu prea am putut merge cu maşina la limita. Am mers însă la limita bunului-simţ, astfel încât să nu stricăm maşina şi nici să ieşim în decor. Nu pot să spun că am avut peripeţii, dar câteva momente delicate au fost. Toate au culminat cu oprirea maşinii pe legătura dintre PS5 şi Covasna când s-a dezamorsat pompa de benzina şi am crezut că am rămas fără combustibil. Din fericire am remediat şi a fost totul ok.
Auto24bv.ro: Într-o competiţie pe zăpadă, în afara cauciucurilor care pot contribui în mare măsură la un rezultat foarte bun, care crezi că ar fi componenta care te-ar ajuta să câştigi timp preţios şi o poziţie cât mai bună în clasament?
Bogdan Talaşman: În afara de cauciucuri adecvate fiecărei suprafeţe, pentru performanţă maximă e nevoie de o maşină care să funcţioneze perfect şi de mult, mult antrenament. Fără antrenamente în afara concursurilor nu prea se poate face performanţă. Din păcate lipsa fondurilor face ca mulţi dintre noi să ne întâlnim foarte rar cu maşina de curse şi asta se vede.
Auto24bv.ro: Care a fost momentul cel mai frumos din competiţie?
Bogdan Talaşman: Cred că finalul, când am intrat în parc şi am putut opri maşina fără să mai am emoţii că nu mai porneşte.
Auto24bv.ro: Ce le recomanzi celor care nu au savurat o astfel de competiţie?
Bogdan Talaşman: Recomand tuturor piloţilor de la noi să vină la acest gen de competiţii. Condusul pe zăpadă, după cum bine ştiţi este abecedarul piloţilor de raliu. În plus, fiecare km de probă, chiar dacă este făcut fără miză, aduce un plus de experienţă. De asemenea, costurile sunt si ele semnificativ mai mici decât la un raliu „mare”. Clubul Autocrono are mai multe evenimente de acest gen – rallysprint, coasta regională – prilej de antrenament în siguranţă, dar şi prilej pentru amatori să se desfăşoare în voie, cu circulaţia închisă. Sper că aceste evenimente sa fie din ce în ce mai populate.
Auto24bv.ro: Te vom mai vedea cu Oltcit-ul şi la alte concursuri în acest an?
Bogdan Talaşman: Oltcit-ul o să apară cu siguranţă la evenimente în acest an, cu mine sau fără mine. Este o maşină destul de căutată, să ştii. Faptul că se poate repara şi cu piese de la Remat o fac foarte atractiva din punct de vedere financiar. Însă treaba asta se reflectaşi în performanţe. Deci, cu siguranţă veţi mai avea ocazia să vedeţi Oltcit-ul pe probe.
Auto24bv.ro: Dintre probele de viteză din CNVR care este favorita ta şi de ce?
Bogdan Talaşman: Pot să spun că Râşnovul este favorita mea, asta însă doar din motive emoţionale, e cursa la care am participat cel mai mult in calitate de spectator şi o cunosc foarte bine.
Auto24bv.ro: Ce metoda ar trebui aplicată, ce ar trebui făcut pentru a atrage spectatori cât mai mulţi la competiţiile din motorsport?
Bogdan Talaşman: Pentru a atrage cat mai mulţi spectatori la cursele automobilistice e nevoie de un plan pe termen lung, care să includă inclusiv educarea publicului (sunt destui pe margine care nu înţeleg ce se întâmplă, de ce unele maşini merg mai încet, care sunt grupele, etc), plus o promovare agresivă.
Ar trebui studiat ce face Norris Măgeanu, dar e nevoie de mult mai mult. De asemenea e nevoie şi de o implicare activă a piloţilor, de cât mai mult spectacol, practic lumea pe noi vine sa ne vadă, nu pe organizatori sau federaţie.Aici este de remarcat Vali Porcişteanu, care are foarte mulţi fani prin prisma spectacolului pe care îl face, dar şi datorită deschiderii sale către fani. Trebuie să luptăm toţi pentru ca acest sport sa ajungă unde îi e locul.
Mulţumesc pentru atenţia acordată şi să ne vedem sănătoşi la curse!
Auto24bv.ro: Mulţumim Bogdan. Baftă multă şi să ne vedem cu bine.
Rămâneţi alături de noi. Urmează un articol legat de Winter Cup Covasna. De data aceasta ne va răspunde copilotul lui Bogdan, Cristian Stoicanea.