spot_img

Special. Adrian Răspopa: „Le promit fanilor că voi fi la limită pe fiecare viraj în 2011!”

Originar din Onesti, Adrian Raspopa este recunoscut drept unul din pilotii spectaculosi ai Campionatului National de Raliuri al Romaniei. Este de o viata in aceasta lume parcurgand, pas cu pas, toate etapele de la cea de mecanic pana in scaunul de pilot.

Dupa un an 2010 presarat de ghinioane Adi vrea sa uite tot si sa porneasca in noul sezon cu dreptul . Planurile pentru 2011 sunt multe iar daca va avea sanatate onesteanul promite spectacol fanilor sai si nu numai!

auto24bv.ro: Adi te-am văzut alergând destul de puţin în ultima vreme…

Adrian Răspopa: Trebuie sa definim in primul rand ce insemna “ultima vreme”. Eu am luat startul in sezonul 2010 la toate raliurile mai putin Raliul Aradului, insa daca ne uitam la evolutia sporiva cred ca as putea spune ca este justificata intrebarea.

auto24bv.ro: În aceste condiţii, cum a fost anul trecut pentru tine?

A. R.: Am inceput sezonul la Brasov cu o masina toatal nepregatita dar am acceptat compromisul fiindca trebuia sa fiu prezent la start. Faptul ca nu am avut finantare la prima cursa si am mers cu masina imprumutata, s-a vazut pe a doua proba la start cand a cazut turbina, deci abandon technic.

Cu Sponsori noi si echipa noua din Ungaria am venit la Pitesti unde practic a fost primul contact real cu un Evo 9, ok, pe asfalt si nu-mi permiteam nici un abandon , plus am descoperit maniera de mers cu integrala pe asfalt, eu nemaiavand contact decat pe macadam cu Mitshubishi. Am terminat pe 8.(nesatisfacator)

La Tg Mures, dupa o prima zi buna, s-a spart diferentialul spate in startul probei a patra.

La Cluj am avut timpi multumitori pe ploaie am fost in primii 5 pe toata durata raliului, iar in ultima bucla o informatie gresita de pe probe ne-a facut sa plecam pe mixte in loc de ploi si am pierdut locul 5, terminand pe 6. Mentionez cu copilot nou.

auto24bv.ro: La Sibiu a fost momentul Skoda S2000…

A.R.: Da! La mijlocul sezonului eu impreuna cu staff-ul meu si cu sponsorii am ajuns la concluzia ca avem nevoie de o schimbare de optica. Sezonul era aproape compromis iar acomodarea cu masina turbo nu a fost cea asteptata am decins sa sacrificam bugetul si sa facem un proiect pilot.

Skoda Super 2000 masina la care visez de multa vreme, si aici ma refer la motor atmosferic de doi litri integrala. Beneficiind de sprijinul Skoda si Porsche Romania am aliniat in premiera in campionatul romanesc intr-un an de criza, la mijlocul sezonului o masina cu o echipa de campionat mondial.

A fost o saptamana de foc! Luni eveniment cu 50 persoane la Ciolpani pe care a trebuit sa-i dau pe toti,marti comferinta Brasov,cu 20 invitati de dat in siunea de teste de la Predeal , miercuri am intrupt antrnamentele pentru a treia comferinta de presa din Sibiu. Fara sa ma scuz sau sa-mi displaca am fost extenuat toata saptamana.

Am luat startul cu cearcanele pana la genunchi si cu o dorinta peste limita de a merge maxim cu masina. Starea de spirit a fost gresita, fiindca nu am mai facut diferenta intre oboseala si timpii slabi! Ne-am revenit pe Gatul Berbecului unde am venit al 4-lea timp la 9 secunde de Szabo, numai ca 4 kilometrii pe final am stat in spatele lui Popa.

Motivati am mers la maxim pe Santa unde am facut pana si am rupt roata si s-a terminat si cu aceasta etapa. Din pacate abandonul technic nu ne-a ocolit nici de data asta dar a fost un exercitiu de marketing reusit.

La Brasov inatinte de ultima proba eram pe trei la general si o pana pe stanga spate ne-a retrogadat pe noua!

La Iasi in starul primei probe s-a rupt planetara dreapta si ne-am tarat pe primele doua probe, iar in service capul de planetara nu a iesit din diferential si am ramas in service.

Asadar  concluzia acestui campionat o pute-ti trage si voi, dar cand e sa nu fie nu e si cu toti banii din lume si cu toata vointa si devotamentul de care dam dovada. (mentiune:masinile au fost pregatite la cel mai inal nilvel de fiecare data mai putin la Brasov)

auto24bv.ro: Cum stai la capitolul financiar? Cum sunt partenerii tai de la Vostok?

A.R.: Vostok Europe prin Russianshop, nu este un sponsor nou! Noi am inceput colaborarea si parteneriatul de imagine inca de acest an de la Raliul Brasovului, acestia fiind prezinti pe masina mea de curse. Evenimentul de la Sinaia a avut ca scop prezentarea noului model de ceas de la Vostok, fiind vorba de Anchar, ceasul oficial al echipei in sezonul 2011. Am avut un feed back foarte bun din parte rusilor si suntem in negociere pe langa sezonul din Romania sa mergem si la o etapa in Rusia.

auto24bv.ro: Care sunt planurile tale pentru 2011? Te vom vedea in CNR?

A. R.: Da ma veti vedea in CNR 2011 in trei pozitii! Pilot in campionatul de raliuri, manager al unei echipe de coasta si organizator al unei etape de raliu la Bacau. Planurile pentru sezonul de raliuri ce urmeaza este sa aliniem la startul intregului sezon echipa oficiala Skoda Romania, cu mine pilotand Skoda Fabia S2000. Avem in momentul de fata bugetat 60% din buget si asteptam sa treaca anul petntru a concretiza si restul de 40%.

auto24bv.ro: Planuri europene? IRC sau WRC?

A.R.: Asa cum v-am spus vizam o etapa in Rusia, si in Irc cu “Clio R3 max” minim doua etape.

auto24bv.ro: Care sunt amintirile tale cele mai placute din motorsport?

A.R.: Sunt atat de multe, din toate fazele pe cate le-am ars: mecanic, copilot, piolt, VTM si nu in ultimul rand de pilot si pilot profesionist. Poate cel mai placut, dar si cel mai amar, ar fi primul podium la general de la Resita, si zic amar ca am iesit pe doi si mi-a fost furat intr-un mod italieneste acel loc muncit si m-au clasat pe trei.(nu port pica nimanui!)

Clar cel mai neplacut moment este accidentul de la Deva unde aproape ca am dat mana cu Sefu!

auto24bv.ro: Pentru ca ne apropiem de un nou an ce iti doresti de la el?

A.R.: Nu imi doresc decat sa fiu sanatos, oamenilor care sunt si au fost langa mine in toata cariera de pana acum si care m-au sustinut in toate demersurile mele sa le multumes si sa le urez sanatate tuturor. Iar de la Noul An as dori sa ne aduca mai multa conciliere, intelegere, inteligenta si mai putina invidie in miscarea automobilistica din Romania si va fi totul ok!

Voua fanilor, si nu numai va promit ca voi cauta sa fiu la limita pe fiecare viraj in sezonul 2011! Sarbatori fericite!

auto24bv.ro: Multumim si multa bafta!

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,318FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,420AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri