Debutand cu incidente chiar din primul viraj. Cursa din Marele Premiu de Formula 1 al Belgiei a fost pentru unii piloti un cosmar, pentru altii un final prematur si pentru cei plecati de la coada grilei, o oportunitate de a avansa in clasament.
Avand un start fulminant, cei doi piloti ai scuderiei Ferrari, finlandezul Kimi Raikkonen si germanul Sebastian Vettel au ajuns aproape simultan in virajul „La Source”, impreuna cu olandezul Max Verstappen – Red Bull Racing, dar virajul fiind ingust, iar trasa ideala una singura,cei trei s-au acrosat, suferind avarii si pierzand multe locuri in clasament.
Si alti piloti au fost implicati in incidente in acest prim tur, multi dintre ei fiind nevoiti sa abandoneze, amintim aici pe Carlo Sainz Jr. – Toro Rosso , Jenson Button – McLaren, Pascal Wehrlein – Manor si Marcus Ericsson – Sauber.
Profitand de un virtual safety-car, o serie de piloti intra la boxe pentru schimbul de pneuri sau inlocuirea „nasului” masinii, elemente avariate la inceputul cursei. Plecat din pole -position si avand un start excelent, germanul Nico Rosberg a scapat de incidentele din primul tur, conservandu-si pozitia si incercand sa se distanteze de urmaritorul sau direct, australianul Daniel Ricciardo.
In turul 6, danezul Kevin Magnussen – Renault Sport F1 Team, pierde controlul monopostului sau, la iesirea din virajul „Eau Rouge”, la peste 330 km/h , se rasuceste pe pista si iese in decor izbind parapetul cu partea laterala si transformand masina intr-un morman de fiare.
Din fericire , pilotul danez a reusit sa iasa singur din epava monopostului sau, dar a suferit o taietura la glezna fiind tratat de catre medicii circuitului. Este fluturat steagul galben, apoi aproape imediat este introdusa masina de siguranta pe circuit, acest lucru avantajand pilotii intarziati cu un tur (vezi Kimi Raikkonen care a petrecut la boxe un timp indelungat pentru schimbarea eleronului fata si stingerea unui incendiu la masina sa) , care avand voie sa depaseasca safety-carul, reusesc sa ajunga in acelasi tur cu liderul.
In urma accidentului lui Magnussen, parapetul din acea zona a fost deteriorat considerabil, fapt ce a determinat oficialii FIA sa opreasca cursa in turul al noualea cu steag rosu pana la remedierea situatiei.
La ora 14.41 (15.41 – ora Romaniei), restartul are loc in spatele masinii de siguranta, cu un pluton format doar din 17 piloti. Din acest moment strategiile, gestionarea pneurilor folosirea sistemului DRS fiind cruciale pentru piloti, echipe si conservarea sau avansarea in clasament a acestora.
Acum incepe perioada duelurilor frumoase in pluton, in special in zona ultimelor puncte, dueluri care nu de putine ori se finalizeaza cu acrosaje, din fericire usoare si fara urmari.
De-a lungul a peste 30 de tururi am vazut multe depasiri intre constructorii Ferrari si Williams, McLaren si Ferrari, Williams si McLaren, Toro Rosso si ceilalti, depasiri care chiar daca in prima faza erau in favoarea celor care efectuau manevra se finalizau cu contrariul in momentul activarii sistemului DRS de catre adversari. Nu trebuie sa neglijam evolutia spectaculoasa a pilotului britanic Lewis Hamilton, care retrogradat pe grila de start din cauza unor probleme tehnice, pana pe ultima pozitie, a reusit datorita evenimentelor si incidentelor, dar si a strategiei, sa incheie cursa pe podium, obtinand la final locul al treilea. D
De remarcat si evolutia spaniolului Fernando Alonso – McLaren, care plecat din coada grilei si beneficiind de o masina putin performanta, incheie cursa pe pozitia a saptea.
Felicitari echipei Force India care prin pilotii Nico Hulkenberg (Germania) si Sergio Perez (Mexic) au vazut steagul in patratele pe locurile 4, respectiv 5. Si pilotii Ferrari, Sebastian Vettel – locul 6 si Kimi Raikkonen – locul 9,au obtinut puncte clasandu-se in top 10, ca de altfel si cei de la Williams, unde brazilianul Felipe Massa a incheiat pe locul al optulea, iar finlandezul Valtteri Bottas, pe pozitia a zecea, ultima aducatoare de puncte.
De remarcat clasarea debutantului in Formula 1, Esteban Ocon ,c are la prima sa cursa a scapat de incidente si a terminat cursa pe locul al saisprezecelea (penultimul).
Podium Spa Francorchamps 1. Nico Rosberg – Mercedes, 2. Daniel Ricciardo – Red Bull Racing, 3. Lewis Hamilton – Mercedes.
Sursa foto: gazzetta.it , planetf1.com , formula1.com , skysports.com